Missarhh 10 Anmeld indhold Skrevet March 31, 2007 Nu har jeg siddet og søgt lidt i de gamle tråde uden helt at have fået svar på mine spørgsmål, så håber der er nogen som vil være lidt behjælpelige Min kæreste og jeg flytter til Sverige til sommer og i den forbindelse vil jeg gerne have en bil. Det er den første bil jeg skal købe, så er ganske ny på dette område. Jeg har kigget på en VW Golf TSI 140 Trendline, som i Sverige koster SEK 171.200,- og i Danmark koster DKK 294.599,-. Der er en lille fugl, som har sunget om at det nogen gange godt kan betale sig at købe sin bil i Danmark og derefter importere den til Sverige. Kan det mon det i mit tilfælde og i så fald, hvad er proceduren? Har også læst lidt om "6 måneder og et-eller-andet antal mil"-regel??? Håber der er nogen, som vil hjælpe mig med mine spørgsmål. ~Maria Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret March 31, 2007 Vær opmærksom på at svenske forhandlere ofte tilbyder vognskadeforsikringen som en del af handlen. Derudover er der et begreb kaldet "svensk solgt", som gør vognen mere værd når bilen en dag skal sælges. Importerede biler kan være dyre at forsikre i Sverige, derudover er brugtvognsprisen ikke lige så høj som en tilsvarende svensk solgt. I øvrigt, hvorfor ikke smide ekstra 13.880 SEK efter Golf 1.4 TSI'eren, så du kan få den med det lækre DSG automatgear? Ellers er bilen ikke et dårligt køb, jeg er ret vild med 1.4 TSI's momentkurve. Pænt godt gået af en lille benzinmotor. Konstant moment på ca. 240Nm fra 1800 til 4500 (aflæst fra figur) :th2:. http://www.volkswagen.dk/mere-vw/teknologi.asp?content=TSI Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Missarhh 10 Anmeld indhold Besvaret March 31, 2007 Vær opmærksom på at svenske forhandlere ofte tilbyder vognskadeforsikringen som en del af handlen. Derudover er der et begreb kaldet "svensk solgt", som gør vognen mere værd når bilen en dag skal sælges. Importerede biler kan være dyre at forsikre i Sverige, derudover er brugtvognsprisen ikke lige så høj som en tilsvarende svensk solgt. I øvrigt, hvorfor ikke smide ekstra 13.880 SEK efter Golf 1.4 TSI'eren, så du kan få den med det lækre DSG automatgear? Ellers er bilen ikke et dårligt køb, jeg er ret vild med 1.4 TSI's momentkurve. Pænt godt gået af en lille benzinmotor. Konstant moment på ca. 240Nm fra 1800 til 4500 (aflæst fra figur) :th2:. http://www.volkswagen.dk/mere-vw/teknologi.asp?content=TSI Tak for dit hurtige svar :th2: Nu har jeg fået lidt flere informationer, som jeg skal overveje Satser nu også på, at jeg køber den i Sverige, men må jo lige høre om der er penge at spare. Kæresten synes også at jeg skal købe den med DSG, så det kan jo være at han får sin vilje! Har ellers ikke så meget forstand på biler, men synes den er fin og den er blevet godkendt af kæresten Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dkrath 10 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2007 Det med at importerede biler er dyere at forsikre kan jeg bekræfte. Min (Yderst gode og MEGET venlige) forsikringsmand har fortalt mig at det koster 2.000 SEK ekstra at forsikre en bil man selv har importeret. Han siger det er noget der er fastsat hos vägverket. Evt. kontakt dit forsikringsfirma og få bekræftet dette :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter H. 10 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2007 Det med at importerede biler er dyere at forsikre kan jeg bekræfte. Min (Yderst gode og MEGET venlige) forsikringsmand har fortalt mig at det koster 2.000 SEK ekstra at forsikre en bil man selv har importeret. Han siger det er noget der er fastsat hos vägverket. Evt. kontakt dit forsikringsfirma og få bekræftet dette :) Det kan kun väre hvis det er privat import, for jeg har aldrig väret ude for at der var forskel på vores biler ??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites