Jump to content
Josi_TT

Tilflytning til Sverige: Pas

Recommended Posts

Kære alle i SKåne og omegne :) Min kæreste og jeg ønsker at flytte til Sverige, og vi har også været på udkig i nogle boliger.. Men vi har et problem, som jeg har søgt og ringet rundt uden svar, og håber I herinde kan svare mig. Vi er et vietnamesisk par, hvor jeg er infødt i landet med dansk borgerskab, og hun med en vietnamesisk pas. (Hun venter på at den vietnamesiske ambassade giver slip for hendes vietnamesisk pas, og videresende hende papire på at hun er slettet derfra, for at hun er klar til at stifte et dansk pas) Men som sagt, er det bare den vietnamesiske ambassade vi venter på, og jeg mener at den danske egentlig har sagt ja til det. Vi ønsker begge at flytte sammen til Sverige, og arbejde i kbh som pendlere. Mit spørgsmål er følgende: * Vil hun få problemer hvis vi ønsker at flytte til Sverige sammen hvor hun så kun har et vietnamesisk pas? * Vil hun med hensyn til flytningen til Sverige, miste retten til sit danske pas ? Jeg håber I derude kan hjælpe mig videre, da jeg står og er rimelig glad for en lejlighed som jeg vil købe. Josi

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tilflytning til Sverige: Pas Kære alle i SKåne og omegne :) Min kæreste og jeg ønsker at flytte til Sverige, og vi har også været på udkig i nogle boliger.. Men vi har et problem, som jeg har søgt og ringet rundt uden svar, og håber I herinde kan svare mig. Vi er et vietnamesisk par, hvor jeg er infødt i landet med dansk borgerskab, og hun med en vietnamesisk pas. (Hun venter på at den vietnamesiske ambassade giver slip for hendes vietnamesisk pas, og videresende hende papire på at hun er slettet derfra, for at hun er klar til at stifte et dansk pas) Men som sagt, er det bare den vietnamesiske ambassade vi venter på, og jeg mener at den danske egentlig har sagt ja til det. Vi ønsker begge at flytte sammen til Sverige, og arbejde i kbh som pendlere. Mit spørgsmål er følgende: * Vil hun få problemer hvis vi ønsker at flytte til Sverige sammen hvor hun så kun har et vietnamesisk pas? * Vil hun med hensyn til flytningen til Sverige, miste retten til sit danske pas ? Jeg håber I derude kan hjælpe mig videre, da jeg står og er rimelig glad for en lejlighed som jeg vil købe. Josi

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ca. 45 kvadratmeter, men du skal have tilladelse til veluxvinduerne fra kommunen. Håber det hjalp Kære Josi, 1.: prøv at søge i forummet 2: hvis ingen resultater giver svar - læg spørgsmålet i det rigtige forum. (ikke i flere forums på samme tid) Hvis der ikke rigtigt er et forum der virker som det rigtige sted at putte sit spørgsmål - så læg det i fri debat forummet Jeg tror du vil finde flest svar på din problemstilling her: http://www.aegteskabudengraenser.dk/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun kan sagtens komme med dig til Sverige, når du har Dansk Pas, Hun skal så søge opholdstilladelse hos Migrationsverket. Hvis i er gift tager det kun 2-3 uger og det vil typisk gælde i 5 år. Men hun kan naturligvis ikke så få Dansk Pas og Arbejdstilladelse. Hun kan kun arbejde i Sverige.:rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites