Jump to content
Juff

Hjælp til skraldespand på svensk :-/

Recommended Posts

:)

En sån man har inomhus på typ kontoret eller toaletten eller så' date=' heter Papperskorg. En sån man har ute, alltså en stor som töms en gång i veckan heter Soptunna.[/quote'] Tack så mycket Mohlin :) Troede papperskorg kun var til et kontor :o

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
:cry: Hvad er det nu en skraldespand hedder på svensk ? noget med söp vel :thumbup: Skal bruge sådan en høj crom/sølv skraldespand med låg ;)
Hvis det er en spand a la "Brabantia" du søger, mener jeg der stod sophink på den jeg købte. Det kan være Mohlin kan be- eller afkræfte det? :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jodå, man kan säga sophink, men det är mer en sån man har under vasken, i köket. Kan också kallas slaskespann (väääldigt skånskt!!). Man kan kanske generalisera och säga att en liten skraldespand man har inomhus är en papperskorg och en stor utomhus är en soptunna. Utom den i köket alltså.... Va? Det var väl enkelt.... :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
:) Tack så mycket Mohlin :) Troede papperskorg kun var til et kontor :o
den indendørs, i køkkenet, kalder jeg for sopkorg (sådan en af jernnet, den har ikke låg) de har rimeligt billige nogen af stål på Bauhaus, minder meget om brabantia. fås i mange størrelser. lillebror til wc'et og storebror i køkkenet? ikeas model synes jeg er meget klodset.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites