Kay 10 Anmeld indhold Skrevet March 27, 2007 Så skal jeg til Malmø igen på torsdag, men denne gang med min shoppesyg mor og søster. Den ene gang jeg var der, var jeg inde i byen, men synes det var lidt svær at spotte, hvor gågaden (eller hvor alle gågaderne) lå nåh men jeg har fået søgt og læst lidt rundt omkring, og har også fundet et kort frem og tegnet den ind, så jeg kan vise min familie rundt. Jeg vil høre jer, om det er korrekt - at gågaden bare er en lang sti fra Stortoget gennem södergatan til Gustav A. Torget og gennem Södra Forstädsgatan og hen mod Triangeln, som jeg har teget med sort herunder? Er det alt? Eller der også nogle gode sidegader,som jeg også bør guide dem til? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret March 27, 2007 yep.. der er gågade hvor du har tegnet.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kay 10 Anmeld indhold Besvaret March 27, 2007 yep.. der er gågade hvor du har tegnet.. Ok takker. Nu er jeg lige ved at kigge på shoppingscenter. Jeg var i Mobilia center sidst. Men kan nu se, at der også findes noget som hedder Triangeln, er det et flottere og større sted? (Har læst mig til, at der er 80 butikker i Mobilia og 70 i Triangeln - men vil bare prøve at arrangere en god tur for dem, og lade dem besøge de steder som er værd at besøge). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 27, 2007 http://mitthansa.se/ synes jeg også er et besøg værd. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret March 27, 2007 HANSA som ligger tæt på 'gågaden' ved kanalen. Edit: endnu engang for langsom... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kay 10 Anmeld indhold Besvaret March 27, 2007 Takker. Vi parkede også i Hansa sidst. Men var bare ikke ovenpå. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miss W 10 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2007 Ikke for at være på tværs - det kan jo også være meget forskelligt hvad man søger når man shopper. MEN, siden det nu er medlemmer af det kvindelige køn du skal have med, så må jeg altså indrømme at jeg selv blev SVÆRT skuffet da jeg helt shoppeglad gik en tur i Hansacompagniet. Jeg synes det er et ringe udvalg af butikker de har der. Nu ved jeg ikke hvad din mor og søster er til, for ja, det meste af dametøjet i Hansa er altså lidt konet. Trianglen synes jeg er et bedre bud men har kun været der én gang. Men jeg vil altså anbefale Åhlens på gågaden - her har de mange, lækre og smarte mærker også danske (Stockholms afd. er selvfølgelig den bedste, men lad det nu ligge). Mobilia... no way - det holder altså ikke for den slags shopping. Men ok - jeg er jo også sådan en type som godt ved hvad jeg vil have, så jeg er måske nok ret kritisk - haha! ;) God shoppetur! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2007 Der er også det relativt nye shoppingcenter midt i gågaden. Jeg husker ikke, hvad det hedder, Storgatan eller Södergatan. Det ser ikke ud af meget udefra, men der er også en mængde butikker, som på mig "gamle kone" virker ret unddommelige/trendy. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2007 Ikke for at være på tværs - det kan jo også være meget forskelligt hvad man søger når man shopper. MEN, siden det nu er medlemmer af det kvindelige køn du skal have med, så må jeg altså indrømme at jeg selv blev SVÆRT skuffet da jeg helt shoppeglad gik en tur i Hansacompagniet. Jeg synes det er et ringe udvalg af butikker de har der. Nu ved jeg ikke hvad din mor og søster er til, for ja, det meste af dametøjet i Hansa er altså lidt konet. Trianglen synes jeg er et bedre bud men har kun været der én gang. Men jeg vil altså anbefale Åhlens på gågaden - her har de mange, lækre og smarte mærker også danske (Stockholms afd. er selvfølgelig den bedste, men lad det nu ligge). Mobilia... no way - det holder altså ikke for den slags shopping. Men ok - jeg er jo også sådan en type som godt ved hvad jeg vil have, så jeg er måske nok ret kritisk - haha! ;) God shoppetur! Wow, excellent Miss W . Da jeg også snart skal have noget af den kvindelige familie på besøg, er det jo rene guldkorn. Hvad synes du så om Caroli? http://caroli.nu/. Jeg kan fortælle så meget at der skal kigges efter en ny håndtaske bl.a. ;). Så hvor er det bedst at gå på jagt? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miss W 10 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2007 Wow' date=' excellent Miss W . Da jeg også snart skal have noget af den kvindelige familie på besøg, er det jo rene guldkorn. Hvad synes du så om Caroli? http://caroli.nu/. Jeg kan fortælle så meget at der skal kigges efter en ny håndtaske bl.a. ;). Så hvor er det bedst at gå på jagt? Ha ha - jeg giver gerne mit shopping besyv med! Caroli - njow... igen lidt af en blandet fornøjelse. Hele toppen er jo restaurant og den ene del tilhører ICA. Men jeg er jo også ret nytilflyttet og er ikke helt med på Lindex og Kappahl vognen ;) (og hvad de ellers hedder de dér kæder). Hvis det er billigere dele jeg vil købe, vælger jeg klart Vero Moda, H&M eller TopShop. TopShop er så vidt jeg ved ihvertfald ikke repræsenteret i Malmö (æv). Jeg må indrømme jeg endnu ikke har shoppet efter tasker i Malmö - jeg ville nok vælge København, udvalget ER jo større dér. Nuvel - jeg er ikke klar over om Karen Millen eller Oasis er repræsenteret i Malmö - men de har da lavet nogle pæne tasker. Ja, hvis man ikke lige går efter en Gucci eller Prada model ;) Smil, Winnie Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Futz 12 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2007 Drop malmø og tag til Lund :th2: I centrum har du en gammel middelalderby (hvor der er lidt mere gemütlichkeit end Malmö) med domkirke, lidt gågader, samt en masse små hyggelige gader med Cafeer og restauranter, og butikker. På vej tilbage til Malmø kan I så køre til Nova Lund hvor centrene/outlet'sne ligger. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
plup 10 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2007 Er det alt? Eller der også nogle gode sidegader' date='som jeg også bør guide dem til?[/quote'] Af sidegader bør du også huske butikkerne ved og på Baltzarsgatan (hvis man går lidt efter mærkevarer). Her ligger J. Lindeberg, en Gucciforhandler mm. Skulle I hurtigt blive kaffetørstige ligger Lilla kafferösteriet på hjørnet af Baltzarsgatan og Kalendegatan (tror jeg nok det er), den kan absolut anbefales. Desuden en superlækker chokoladebutik ved siden af J. Lindeberg, ikke at forglemme :p (Gad vide om folk kan gætte hvad jeg egentlig laver når jeg shopper...:o ) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2007 Af sidegader bør du også huske butikkerne ved og på Baltzarsgatan (hvis man går lidt efter mærkevarer). Her ligger J. Lindeberg, en Gucciforhandler mm. Skulle I hurtigt blive kaffetørstige ligger Lilla kafferösteriet på hjørnet af Baltzarsgatan og Kalendegatan (tror jeg nok det er), den kan absolut anbefales. Desuden en superlækker chokoladebutik ved siden af J. Lindeberg, ikke at forglemme :p (Gad vide om folk kan gætte hvad jeg egentlig laver når jeg shopper...:o ) Yes, "Peter Beier". Dansk chokolade når det er bedst....mums :p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites