millis 10 Anmeld indhold Skrevet March 27, 2007 for vi har ikke modtaget vores endnu.. jeg troede lige jeg var lidt smart og ville tjekke den på skat.dk men det kan man ikke når man bor i udlandet.. jeg er blevet gift her i december.. hvad har det af betydning for min selvangivelse??? (man skal vel skrive det et sted, men hvad betyder det i krone og øre) nå men der kommer jo nok en hel del flere spørgsmål herfra når jeg modtager den.. millis Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret March 27, 2007 har heller ikke modtaget min endnu. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
spinner 0 Anmeld indhold Besvaret March 27, 2007 Og heller ikke her ... Ville have skrevet den ud på/fra nettet og sendt ind her i weekenden, men tiden løb fra mig ... Med det er en mulighed for dem der ikke gider vente ... der er ingen tal påført på den de fremsender uanset... Og det virker - vi gjorde det samme sidste år... (Det er en PDF-formular, man fint kan udfylde på computeren, og samtidig printe en kopi til sig selv...) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
almir.dk 10 Anmeld indhold Besvaret March 27, 2007 Selvangivelse Ja, årsopgørelse er osse kommet. AC Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
millis 10 Anmeld indhold Besvaret March 27, 2007 Og heller ikke her ... Ville have skrevet den ud på/fra nettet og sendt ind her i weekenden, men tiden løb fra mig ... Med det er en mulighed for dem der ikke gider vente ... der er ingen tal påført på den de fremsender uanset... Og det virker - vi gjorde det samme sidste år... (Det er en PDF-formular, man fint kan udfylde på computeren, og samtidig printe en kopi til sig selv...) ok hvor kan man printe den ud?? er det også bare under skat?? men puhh hvis der ingen tal er overhovedet, skal jeg da nok få det fucked helt op.. det er jeg da en klovn til uden videre.. jeg plejer som regel bare at sige godkendt.. og så er den ikk elængere.. yiiikes..!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
spinner 0 Anmeld indhold Besvaret March 27, 2007 ok hvor kan man printe den ud?? er det også bare under skat?? men puhh hvis der ingen tal er overhovedet, skal jeg da nok få det fucked helt op.. det er jeg da en klovn til uden videre.. jeg plejer som regel bare at sige godkendt.. og så er den ikk elængere.. yiiikes..!!! Tjaeh, det er slut nu ... også selv om den er på papir, for når man er grænsegænger, eller begrænset skattepligtig eller hvad dælen det rigtige ord er, så er sedlen blank :) Men du kan finde alle tallene i din skattemappe på skats hjemmeside, ligesom formularen også ligger der ... kan ikke lige huske præcis hvor den er, men kan prøve at lede efter den i morgen... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret March 27, 2007 Udvidet selvangivelse Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
spinner 0 Anmeld indhold Besvaret March 27, 2007 Tak. Så slap jeg for det :) Skal selv bruge den også... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Futz 12 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2007 intet modtaget (kan der være lang ventetid ?) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
irode 10 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2007 Jeg har sendt en forespørgsel til Skat og fået dette svar Selvangivelserne 2006 til borger med udenlandsk adresse bliver afsendt i perioden 4. til 14. april. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Søssan 10 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2007 Åh nej... Så er vi måske fejloprettede i systemet... Både min kæreste og jeg har været inde og lave selvangivelsen på tastselv?! Har heller ikke fået den i posten endnu... Opgav det lidt:rolleyes: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Futz 12 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2007 Jeg har sendt en forespørgsel til Skat og fået dette svar Citer: Selvangivelserne 2006 til borger med udenlandsk adresse bliver afsendt i perioden 4. til 14. april. åbenbart får man mere end en selvangivelse Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2007 åbenbart får man mere end en selvangivelse Ja, men de bliver allesammen sendt til den samme borger ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
biz 2 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2007 Jeg har lige fået en årsopgørelse fra 2004, øøøøøøøh igen og med et kæmpebeløb i restskat Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kasper 10 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2007 for vi har ikke modtaget vores endnu.. jeg troede lige jeg var lidt smart og ville tjekke den på skat.dk men det kan man ikke når man bor i udlandet.. jeg er blevet gift her i december.. hvad har det af betydning for min selvangivelse??? (man skal vel skrive det et sted, men hvad betyder det i krone og øre) nå men der kommer jo nok en hel del flere spørgsmål herfra når jeg modtager den.. millis Hvis din bedre halvdel ikke tjener nogle penge i Danmark og ikke agter at gøre det i fremtiden, så har det en det betydning, idet du skal have ca. 38500,- ekstra i fradrag i årlig fradrag. Man får fuld fradrag for hele året uanset hvornår man gifter sig. PS. Hvis man skiller sig er det en god ide at gøre det januar ;o) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
KThorup 10 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2007 Hvis din bedre halvdel ikke tjener nogle penge i Danmark og ikke agter at gøre det i fremtiden, så har det en det betydning, idet du skal have ca. 38500,- ekstra i fradrag i årlig fradrag. Man får fuld fradrag for hele året uanset hvornår man gifter sig. Kan man også benytte sig af det fradrag, hvis ens bedre halvdel arbejder fuldtid i Sverige? (Kan ligeså godt indrømme at jeg er en torsk til alt det med skatter og fradrag. Hvorfor de ikke underviser os i den slags i gymnasiet, er mig totalt uforståeligt ) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thygesen 0 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2007 Undskyld, men hvad var det du ikke forstod?? "Hvis din bedre halvdel ikke tjener nogle penge i Danmark " Det står ret tydeligt.. Ja, uanset om din kone hiver 4 millioner svenske kroner hjem i Sverige så kan du bruge ægtefællefradraget! :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kasper 10 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2007 Undskyld, men hvad var det du ikke forstod?? "Hvis din bedre halvdel ikke tjener nogle penge i Danmark " Det står ret tydeligt.. Ja, uanset om din kone hiver 4 millioner svenske kroner hjem i Sverige så kan du bruge ægtefællefradraget! :th2: Præcis det jeg mente.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret April 2, 2007 Svensk selvangivelse? for vi har ikke modtaget vores endnu.. Ja der er kommet een svensk selvangivelse?? - møstisk... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret April 2, 2007 Ja der er kommet een svensk selvangivelse?? - møstisk... Sådan er det at være andenrangsborger..... suk suk.. http://www.business.dk/dinepenge/artikel:aid=2026146 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret April 2, 2007 Sådan er det at være andenrangsborger..... 2. rangs borger? - Sådan føler jeg det/mig langt fra... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kasper 10 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2007 Så stor betydning har det vel ikke om selvangivelsen kommer om 1 eller 4 måneder. Hvis man har styr på sine ting går den alligevel i nul. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2007 Hvis din bedre halvdel ikke tjener nogle penge i Danmark og ikke agter at gøre det i fremtiden' date=' så har det en det betydning, idet du skal have ca. 38500,- ekstra i fradrag i årlig fradrag.[/quote'] Nu er jeg ikke lige stiv i det her, men det lyder liiiidt rosenrødt. Er der ikke noget med at hvis man får ægtefællefradrag, så mister man samtidig retten til sit fagforeningsfradrag samt fradrag for sine renteudgifter? Synes jeg bare der er nogen der har omtalt tidligere, og i så fald skal det vel lige med i regnestykket ;) Som du skriver det, "ca. 38500,- ekstra i fradrag", så lyder det jo nærmest som en stor gave, uden nogen bagside :) Hvis det er mig der er totalt galt på den, så er det vel bare ud og finde sig en der ikke arbejder i DK Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2007 Som du skriver det' date=' [i']"ca. 38500,- ekstra i fradrag", så lyder det jo nærmest som en stor gave, uden nogen bagside :) ...jo, du bliver gift:laugh: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2007 hehe ...jo' date=' du bliver gift:laugh:[/quote']Ja, men den regel er jo ikke generel, men gælder kun for folk med et ulige personnummer Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites