J.B.S. 10 Anmeld indhold Skrevet March 27, 2007 Centralt beliggende midt i byen, tæt på sportspladsen - og så får du 123 kvadratmeter. Business.dk har fundet Danmarks billigste hus, hvor alle kan være med. Som der står i annoncen: "Et anderledes hus med mange muligheder for den kreative". Det er muligt, at det kan være svært at få fingrene i et hus i København eller Nordsjælland, hvis man som familie har en årsindkomst på under 1 mio. kr. Men er man ligeglad med storbyens fristelser, så kan løsningen måske være at flytte til Villerslev. Her ligger Danmarks billigste villa fra 1902, som er et tidligere missionshus. Den lille by Villerslev ligger i Thy, mere præcist cirka 50 kilometer nordvest for Skive - eller cirka 30 kilometer sydøst for Hanstholm. Ejendomsmægler Per Pedersen sælger det 123 kvadratmeter store hus for 195.000 kr., med en udbetaling på 25.000. kr. Ifølge boligannoncen er det et gammelt missionshus opført i røde sten med eternittag . Huset er beliggende midt i Villerslev by, lige ved siden af sportspladsen. "Et anderledes hus med mange muligheder for den kreative," skriver ejendomsmægler Per Pedersen i annoncen. Derudover er der følgende beskrivelse i annoncen: "Huset indeholder: entre med trappe til 1.sal, lille badeværelse med brusekabine, køkken med pergogulv og dobbelt døre ind til stor stue med højt til loftet, trægulv og brændeovn. I enden af stuen ovenpå køkken og entre er der stor hems/ værelse". Det er en lille grund, der hører til huset - 307 kvadratmeter. Af billederne kan man godt se, at det er et gammelt missionshus, hvor religiøse skrivelser fortsat er synlige på nogle af væggene i huset. Ifølge boligannoncen er ydelsen på et klassisk boliglån 1.317 kr. om måneden netto. http://www.business.dk/businessbreak/fritid/artikel:aid=2034296 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
koustrup 10 Anmeld indhold Besvaret March 27, 2007 Fandme billigt, men mon ikke også det skal jævnes helt med jorden:rolleye: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin R 10 Anmeld indhold Besvaret March 27, 2007 Hvad med nyt ungdomshus ?? det skulle der vel være råd til :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret March 27, 2007 Det er da et sødt lille hus... Med lidt renovering, et nyt køkken og bad samt lidt hvid maling kunne det da være meget lækkert at bo der... :) Undrer mig bare at mægleren bare har raget reklamerne til side i gangen... Det ser bare ikke indbydende ud med den bunke der flyder der... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 27, 2007 Undrer mig bare at mægleren bare har raget reklamerne til side i gangen... Det ser bare ikke indbydende ud med den bunke der flyder der...Ja...de zkulle lære nå´et af zvenzkerne - de kan zimpelthen bare det dér med homeztaging ;) Huset ligger i Villerslev, hvilket sikkert passer meget godt med hvor man ér, hvis man befinder sig dér. Lur´ mig om der ikke også er en del andre ting salgs-annoncen ikke fortæller om! Det er jo trods alt dét det ér...en salgs-annonce - ikke en skræmmekampagne (selvom reklamebunken allerede gør sit, sikkert...) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thsk 11 Anmeld indhold Besvaret March 27, 2007 Hvad med nyt ungdomshus ?? det skulle der vel være råd til :D :th2: Ja, lad os få de unge flyttet over bältet så at de ingen skade kan göre på vores Nörrebro ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret March 27, 2007 Der er nu en hel del billigere huse i Region Nordjylland hvis man lige søger på boligsiden. Små samfund uden butik, der stille og roligt er ved at dø ud. Jeg faldt for et til 165.000 kroner (kan I åbne linken?) i Øsløs. Med fjordkig (hvorfor har de ikke billede af det ), rustikke, jyske skodder og et herligt gæstehus til svigermor http://www.edc.dk/framedefault.asp?sidenavn=soeg/sag.asp&ppid=77006316&pKategori=1 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
st1berg 10 Anmeld indhold Besvaret March 27, 2007 Ok... er der nogen har prøvet at være i Thy. Dét tager sq lige så lang tid at køre derop som det tager at køre til Berlin, fuck der er langt!!! (og ikke megen motorvej). Jeg tror at prisen afspejler hvordan priserne er for et godt gammelt dags håndværker tilbud. Hvem fanden gider oz at bo deroppe??? Har iøvrigt noget familie (på konens side, vil nemlig ikke ha´ noget med dem at gøre) der for nogle år siden købt et hus af samme størrelse nede ved Maribo, elendig stand, til gengæld kostede det oz kun lidt over de 100.000 kr. Og så fik de iøvrigt stanken fra markerne når de spreder gylle med helt gratis:sick: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hsahirf 10 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2007 ...og et herligt gæstehus til svigermor håber sq ikke jeg får en svigerfamilie som skulle fortjene det LOL (så bliver de nok slet ikke min svigerfamilie, hehe) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2007 Det er da et sødt lille hus... Med lidt renovering, et nyt køkken og bad samt lidt hvid maling kunne det da være meget lækkert at bo der... :) Undrer mig bare at mægleren bare har raget reklamerne til side i gangen... Det ser bare ikke indbydende ud med den bunke der flyder der... Jeg tror ikke reklamerne gør hverken fra eller til i det her tilfælde. Måske er de lagt som en måtte fra døren til trappen? Jeg synes faktisk også det ser hyggeligt ud. Tænk at bo i et hus hvor folk sad for 100 år siden i sort tøj med håret opsat i knuder, foldede hænder og var fromme. Det kunne da være lidt sejt at sætte en diskokugle op der. Det er ideelt som sommerhus for skolelærerfamilien. (altså dem der har mange fridage). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
J.B.S. 10 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2007 Her er de dyreste boliger og deres mæglere: 38 mill., Strandvejen i Charlottenlund, K-I-M Boliger 35 mill. Direkte til Øresund, Dansk Boligformidling 35 mill. Strandvejens smukkeste palæ, Schultz Boliger 28 mill. Vinderslevholms Slot, Lilienhoff 28 mill. Ved stranden i Humlebæk, Brix Westergaard 25 mill. Skovshoveds smukkeste villa, Schultz Boliger 24 mill. Klampenborg, Jan Fog 24 mill. Schäfferhuset ved Kolding Fjord, Lilienhoff 24 mill. Lystejendommen Egely ved Århus, Lilienhoff 22 mill. Liebhaverejendom i Dronningmølle, EDC http://www.kimboliger.dk/side.aspx?Id=370&AutoID=27198 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2007 Jeg tror ikke reklamerne gør hverken fra eller til i det her tilfælde. Måske er de lagt som en måtte fra døren til trappen? Jeg synes faktisk også det ser hyggeligt ud. Tænk at bo i et hus hvor folk sad for 100 år siden i sort tøj med håret opsat i knuder, foldede hænder og var fromme. Det kunne da være lidt sejt at sætte en diskokugle op der. Det er ideelt som sommerhus for skolelærerfamilien. (altså dem der har mange fridage). Åh ja, det havde jeg ikke lige tænkt på - det lyder da temmelig logisk! Jeg synes også det er et sødt hus - og jeg kunne da godt forestille mig at købe noget i den stil når vi engang skal hjem til Jylland... Lidt hvid maling til træpanelerne, så ville stuen blive hamrende flot! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thsk 11 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2007 håber sq ikke jeg får en svigerfamilie som skulle fortjene det LOL (så bliver de nok slet ikke min svigerfamilie' date= hehe) Jeg sad også og tänkte at det var godt nok lige det der manglede, et flot gästehus for at trykke prisen helt op i tosselandet med en månedlig betaling der er halvdelen af et normalt kollegievärelse. Prisen gik fra 180000 til MINDST 195000 når jag så dette fantastiske skur. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2007 Her er de dyreste boliger og deres mæglere: 38 mill., Strandvejen i Charlottenlund, K-I-M Boliger 35 mill. Direkte til Øresund, Dansk Boligformidling 35 mill. Strandvejens smukkeste palæ, Schultz Boliger 28 mill. Vinderslevholms Slot, Lilienhoff 28 mill. Ved stranden i Humlebæk, Brix Westergaard 25 mill. Skovshoveds smukkeste villa, Schultz Boliger 24 mill. Klampenborg, Jan Fog 24 mill. Schäfferhuset ved Kolding Fjord, Lilienhoff 24 mill. Lystejendommen Egely ved Århus, Lilienhoff 22 mill. Liebhaverejendom i Dronningmølle, EDC http://www.kimboliger.dk/side.aspx?Id=370&AutoID=27198 Det er kun de kriminelt rige der har råd til. (Hvad enten de holder sig på den rigtige eller forkerte side af loven.) Det der gæstehus oppe i Thy, det kunne man da leje ud ubeset til tyskere og få hele huslejen ind på den måde :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
J.B.S. 10 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2007 Bliv boligejer for en slik Danmarks ti billigste huse Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
J.B.S. 10 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2007 http://www.business.dk/picturegallery:aid=2034502 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mulde 10 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2007 Nogle så måske mere attraktive end andre ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2007 38 mill., Strandvejen i Charlottenlund, K-I-M Boliger http://www.kimboliger.dk/side.aspx?Id=370&AutoID=27198 Lol - nettoydelse 181.926 om måneden - efter udbetaling på 1,9 mio. kr. Hvis man bruger tommelfingerreglen om at man højst må bruge 40% af sin løn på boligudgifter skal man altså have en årsløn på omkring 13-14 mio. DKK for at kunne betale den der. Er der nogen, som lige skal op og spørge chefen om en "mindre" lønjustering i morgen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mc.Kinnell 10 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2007 Jeg synes faktisk også det ser hyggeligt ud. Tænk at bo i et hus hvor folk sad for 100 år siden i sort tøj med håret opsat i knuder' date=' foldede hænder og var fromme. Det kunne da være [i']lidt sejt at sætte en diskokugle op der. Det er ideelt som sommerhus for skolelærerfamilien. (altså dem der har mange fridage). Nu ved jeg ikke hvornår du sidst har været i Thy men det er i al fald noget mindre end 100 år siden at man sad i missionshuset og var from - min mormor boede i Sønderhå ( lille by i Thy MEGET lig Villerslev) hun var nabo til byens missionshus og det var skam i brug endnu - til de fromme mennesker - der i bland min mormor ! Men ok det er jo også 15 år siden så hvem ved ... måske har de nedlagt Indre mission og sælger nu udaf husene. Og Thy er skam hyggelig nok ... man skal bare lige ha fat i dialekten Mvh - en 3. generations Indre missionsk skabsThybo ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2007 Nu ved jeg ikke hvornår du sidst har været i Thy men det er i al fald noget mindre end 100 år siden at man sad i missionshuset og var from - min mormor boede i Sønderhå ( lille by i Thy MEGET lig Villerslev) hun var nabo til byens missionshus og det var skam i brug endnu - til de fromme mennesker - der i bland min mormor ! Men ok det er jo også 15 år siden så hvem ved ... måske har de nedlagt Indre mission og sælger nu udaf husene. Og Thy er skam hyggelig nok ... man skal bare lige ha fat i dialekten Mvh - en 3. generations Indre missionsk skabsThybo ;) en af min farmors søstre giftede sig med en fra Thy. det var en gang i 1920'erne. Farmor fortalte at familierne sad adskilt ved festen simpelthen fordi de ikke kunne kommunikere. Vendelbomål og thymål var meget fjernt fra hinanden. Men jeg kan sige én sætning på thymål: (dagens gåde for jer andre) a æ u å æ ø i æ å ja, jeg er tredje generations indre missions vendelbo. jeg ved godt de stadig kører bibelkredse, men det er altså på et noget lavere blus end da det begav sig dengang da vækkelsen trak op over landet og præsten næsten var større end Gud. (i hovederne på vores bedsteforældre) jeg har skam gået i søndagsskole i vores lokale missionshus. det var nu mere sjovt end det var fromt. mange missionshuse er vist solgt fra eller står øde hen hvis de ikke er ombyggede. ps. hvorfor sidder du i skabet? Er det kun vendelboer der tør komme ud? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mc.Kinnell 10 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2007 en af min farmors søstre giftede sig med en fra Thy. det var en gang i 1920'erne. Farmor fortalte at familierne sad adskilt ved festen simpelthen fordi de ikke kunne kommunikere. Vendelbomål og thymål var meget fjernt fra hinanden. Men jeg kan sige én sætning på thymål: (dagens gåde for jer andre) a æ u å æ ø i æ å ja, jeg er tredje generations indre missions vendelbo. jeg ved godt de stadig kører bibelkredse, men det er altså på et noget lavere blus end da det begav sig dengang da vækkelsen trak op over landet og præsten næsten var større end Gud. (i hovederne på vores bedsteforældre) jeg har skam gået i søndagsskole i vores lokale missionshus. det var nu mere sjovt end det var fromt. mange missionshuse er vist solgt fra eller står øde hen hvis de ikke er ombyggede. ps. hvorfor sidder du i skabet? Er det kun vendelboer der tør komme ud? Hos os var det dem fra Agger og så Thyboer der sad ved hvert sit bord Sidder i skabet fordi jeg ikke er fra Thy men West jylland ( der hvor det er next stop UK ) men har tilbrag alle vores mange fridage ( begge forældre er lærer) hos familien i Thy ude hos os der kender vi også den sætning (a æ u å æ ø i æ å a æ ) Endnu en gåde, denne gang Vest jysk Nogen der vil ha en hunnemad ?? Ja oki den er let:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret March 29, 2007 Endnu en gåde, denne gang Vest jysk Nogen der vil ha en hunnemad ?? Det ved jeg ikke. Er det den der med at flytte pølsen fremad på maden når man spiser så den rækker hele vejen :) Min historielærer i gymnasiet, hun var fra Viborg, havde en tese om at hvis man satte en vestjyde og en englænder i samme rum så ville de kunne forstå hinanden. Det der med æ hus ~ huset og så deres måde at udtale ordene på. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
M.G.J 10 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2007 Fantastisk tråd!:) Jeg er opvokset i nabobyen til Villerslev(Hassing), og jeg er faktisk blevet passet ved naboen til dette hus. Villerslev er en sindsyg kedelig by. Det eneste positive der er at sige om byen er, at det ligger lige ud til hovedvej A11, så man hurtigt kan komme til Thisted. Villerslev ligger desuden ca. 3 km fra Hørdum, som for snart 10 år siden, blev kåret som Danmarks kedeligste by, hehe. Dog vil jeg lige slå et slag for Thy-området generelt. For måske er det kedeligt om vinteren, men om sommeren er det altså skønt! Vesterhavet og Limfjorden "omringer" jo Thy:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites