Jump to content
mach3

Hvis man får børn i Sverige?

Recommended Posts

Synes det er lidt sjovt at du får postet tråden. Men inden for 7 min. begynder du så at bruge søge funktionen :D Hvorfor ikke omvendt?:rolleye:
Du har ret :-) Det var et pludseligt spørgsmål som dukkede op, og i farten fik jeg ikke tænkt på, hvilke søgeord jeg kunne bruge for at finde noget om emnet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm.... læste også på den tråd (fra 2005) De siger barnet får moderens medborgerskab ikke faderens ? Når men det kan ihvertfald ikke altid passe. Bekendte til os. Dansk Fader, Kinesisk Moder, men sønnen er Dansk. Jeg mener ikke sønnen har kinesisk medborgerskab, men kun dansk. Så det er nok kun når moderen er inde for EU, den regl virker. -Claus-

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hmmm.... læste også på den tråd (fra 2005) De siger barnet får moderens medborgerskab ikke faderens ? Når men det kan ihvertfald ikke altid passe. Bekendte til os. Dansk Fader, Kinesisk Moder, men sønnen er Dansk. Jeg mener ikke sønnen har kinesisk medborgerskab, men kun dansk. Så det er nok kun når moderen er inde for EU, den regl virker. -Claus-
Fra http://www.dk-mor-i-udlandet.com/statsborgerskab.htm Opsummering: Et barn født i udlandet af en dansk mor eller en dansk far gift med en udenlandsk partner er dansk fra fødslen, skal ikke registreres nogen steder og får ikke et cpr.nr.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites