mach3 10 Anmeld indhold Skrevet March 24, 2007 Hej, Hvis man som tilflytter i Sverige får børn, bliver børnene så svenskere i form af svensk pas? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mach3 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2007 En lille hurtig søgning gav mig svaret. Link til interesserede http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=2913 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2007 Synes det er lidt sjovt at du får postet tråden. Men inden for 7 min. begynder du så at bruge søge funktionen :D Hvorfor ikke omvendt? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mach3 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2007 Synes det er lidt sjovt at du får postet tråden. Men inden for 7 min. begynder du så at bruge søge funktionen :D Hvorfor ikke omvendt? Du har ret :-) Det var et pludseligt spørgsmål som dukkede op, og i farten fik jeg ikke tænkt på, hvilke søgeord jeg kunne bruge for at finde noget om emnet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
cbpwr 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2007 Hmmm.... læste også på den tråd (fra 2005) De siger barnet får moderens medborgerskab ikke faderens ? Når men det kan ihvertfald ikke altid passe. Bekendte til os. Dansk Fader, Kinesisk Moder, men sønnen er Dansk. Jeg mener ikke sønnen har kinesisk medborgerskab, men kun dansk. Så det er nok kun når moderen er inde for EU, den regl virker. -Claus- Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
nielsen.se 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2007 Hmmm.... læste også på den tråd (fra 2005) De siger barnet får moderens medborgerskab ikke faderens ? Når men det kan ihvertfald ikke altid passe. Bekendte til os. Dansk Fader, Kinesisk Moder, men sønnen er Dansk. Jeg mener ikke sønnen har kinesisk medborgerskab, men kun dansk. Så det er nok kun når moderen er inde for EU, den regl virker. -Claus- Fra http://www.dk-mor-i-udlandet.com/statsborgerskab.htm Opsummering: Et barn født i udlandet af en dansk mor eller en dansk far gift med en udenlandsk partner er dansk fra fødslen, skal ikke registreres nogen steder og får ikke et cpr.nr. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites