Kandinsky 10 Anmeld indhold Skrevet March 22, 2007 Hej alle Jeg er bosat i Dublin, men er grundet arbejdet så småt igang med at flytte "tilbage". Jeg har dog fundet et lille hjørne i Skråddarebyn istedet for kbh... Inden jeg rykker pælene op ville jeg høre om der er nogen der har nogle gode links og tips. Jeg er ikke registreret i DK mere, da jeg har været udenlands i en del år, så skal starte "forfra" i Norden og skal jo have et cpr nummer osv. Satser på at være "Bunkeflorist" inden udgangen af April Hygge, Jørgen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret March 22, 2007 Inden jeg rykker pælene op ville jeg høre om der er nogen der har nogle gode links og tips. Jeg er ikke registreret i DK mere, da jeg har været udenlands i en del år, så skal starte "forfra" i Norden og skal jo have et cpr nummer osv. Det forstår jeg så ikke. Jeg har ikke boet i DK i mange år (10) men har da altid haft mit CPR-nummer og dermed registreret i DK (Boede bl.a. i Dun Laoghaire i et år) Jeg vil foreslå at du henvender dig i din tidligere danske kommune og be'r dem finde ud af hvad du skal bruge. For mit vedkomne var det ikke særlig svært, skulle bruge et internordiskflyttebevise fra min tidligere danske kommune, men det er vist lavet om.... Men, bortset fra det, så HAR du fundet den side der har flest informationer vedr. at flytte til SE:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kandinsky 10 Anmeld indhold Besvaret March 22, 2007 Coolio Der er jo forskellige måder at flytte fra Danmark på, og en del mennesker flytter men beholder en addresse i DK, som fx hjemme hos deres forældre eller lign. Men jeg kontaktede folkeregistret og informerede dem om at jeg flyttede, så jeg ikke ville stå i en skatte mæssig "fælde" senere. Men jeg prøver at ringe til Kbh som du foreslog og høre deres anbefalinger. Heldighvis sørger firmaet for alt det praktiske, så der er sikkert styr på det snart, men jeg kan godt lide lige at følge med at tjekke at de gør tingene rigtigt. Har brændt fingerene før når "HR" afdelingen tager sig af det hele ;) Hygge, J Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret March 22, 2007 Der er jo forskellige måder at flytte fra Danmark på, og en del mennesker flytter men beholder en addresse i DK, som fx hjemme hos deres forældre eller lign. Men jeg kontaktede folkeregistret og informerede dem om at jeg flyttede, så jeg ikke ville stå i en skatte mæssig "fælde" senere. Jeg udmeldte mig da også helt (naturligvis) men så længe du har dit pas, så har du jo også dit CPR nummer... Såh, hvis du er dansk statsborger, så har du også dit nummer... ingen problemer i det. Jeg har boet i 5 lande uden at ha' nogen form for tilknytning til DK, så problemet er heldigvis ikke så stort :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kandinsky 10 Anmeld indhold Besvaret March 22, 2007 Kanon! Lyder godt. Jeg har surfet en del rundt på fora'et og det ser kanon ud. Fået svar på en masse ting, som jeg har brugt timer på at google rundt efter andre steder.. Jeg har kun set lejligheden en enkelt gang og fik slet ikke kigget rundt omkring, så jeg ved ikke så meget om stedet. Er der en god infrastruktur i området mht shopping osv? Hygge, Jørgen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jette 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2007 Jeg har kun set lejligheden en enkelt gang og fik slet ikke kigget rundt omkring, så jeg ved ikke så meget om stedet. Er der en god infrastruktur i området mht shopping osv? Fødevarer: Hvis du har bil er det nok nemmest. Nærmeste supermarked (som jeg ved af) er ICA i Ängslätt centrum. Det er vel ca. 2 km diverse byg-indbo-biltilbehør osv: Svågertorp ca. 3 km fra Annestad Selv bor vi tæt på Ängslätt Centrum og bruger den i hverdagen. Større indkøb gøres i Limhamn i week-ends og de få ting vi ikke kan undvære fra det gamle fædreland købes i Bilka Onestop i Fields. Velkommen til, held og lykke med flytningen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites