koustrup 10 Anmeld indhold Skrevet March 22, 2007 Ja, jeg ved jo godt at der ikke findes nogle direkte alternativer - men hvad kommer tættest på? Tænker her på at bruge samme tlf. i danmark\sverige med dansk nr.? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret March 22, 2007 Ja, jeg ved jo godt at der ikke findes nogle direkte alternativer - men hvad kommer tættest på? Tænker her på at bruge samme tlf. i danmark\sverige med dansk nr.? Mig bekendt tager alle andre selskaber horible roamingpriser... det er ca 2 år siden jeg undersøgte markedet sidst, men der var ingen der kom i nærheden af det tilbud 3 har.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
koustrup 10 Anmeld indhold Besvaret March 22, 2007 Mig bekendt tager alle andre selskaber horible roamingpriser... det er ca 2 år siden jeg undersøgte markedet sidst' date=' men der var ingen der kom i nærheden af det tilbud 3 har....[/quote'] Så må jeg jo bare lære og leve med de 2-300 kr. ekstra hver måned, for "opkald fra udlandet" selvom jeg hele tiden er i 3`s eget net herover :-) Men du kender det jo godt, ik mørke? Det med at opdage hvordan kunderne har det, når man stopper på en arbejdsplads:lol: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret March 22, 2007 Øresundstelefonen Jeg har lige købt en telefon som denneher for næsten ingen penge for selve telefonen og abonnementet - det er værre med samtalerne og efter at have forsøgt at finde ud af, hvad det koster at have sådan en i to lande fik jeg en ide, som først og fremmest er en gimmick, men som dog kan fungere. Desuden en medieegnet gimmick. Man tegner abonnement inklusive denne udmærkede telefon både i Danmark og Sverige. Så har man altså to små ens flade telefoner med klap. Dem sætter man sammen bagside mod bagside med velcro eller lim eller dobbeltlimtape eller hvad man nu har, og så har man altså en lille lidt tyk telefon med en klap på hver side i unikt personligt design. Man kan jo eventuelt udsmykke telefonen med lidt flag (rødt-og-hvidt og rødt-og-gult eller hvad man synes) og de respektive ringetoner skal selvfølgelig være "Du gamla, du fria" og "Der er et yndigt land". Denne telefon kombinerer alle de fordele, 3 tilbyder til kunder der færdes i 3's net i de to lande og ringer til andre 3'ere. Endnu smartere ville det jo være, hvis 3 eller andre tilbød et dobbeltabonnement, der kunne det samme. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret March 22, 2007 Ja, jeg ved jo godt at der ikke findes nogle direkte alternativer... Findes der et "tlf. system" med ringere dækning end 3 - jeg tror det næppe. Min kone har een - skodsystem... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
koustrup 10 Anmeld indhold Besvaret March 22, 2007 Findes der et "tlf. system" med ringere dækning end 3 - jeg tror det næppe. Min kone har een - skodsystem... Det er nu ikke lige det som er mit problem, jeg har endnu ikke oplevet et sted hvor jeg ikke havde dækning (at den så romer er en anden side af sagen)! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thygesen 0 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2007 ...... Man kan jo eventuelt udsmykke telefonen med lidt flag (rødt-og-hvidt og rødt-og-gult eller hvad man synes) og de respektive ringetoner skal selvfølgelig være "Du gamla, du fria" og "Der er et yndigt land". Denne telefon kombinerer alle de fordele, 3 tilbyder til kunder der færdes i 3's net i de to lande og ringer til andre 3'ere. Endnu smartere ville det jo være, hvis 3 eller andre tilbød et dobbeltabonnement, der kunne det samme. :) Hold kæft det er humor Nils.. Det er fanme sjovt :th2: Men du har helt ret... Hvor svært kan det være teleselskaber:fight: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2007 Ja, der må da snart komme et Øresunds abn - een telefon, et simkort, et nummer - evt med 2 numre på simkortet (ved godt man kan ha flere numre nu på et simkort, men ikke et dansk og et svensk nummer). Een regning!! Og så self. med fordelsagtige øresundspriser. De store selskaber som både er i Danmark og i sverige - kan vel for fanden snart finde ud af at arbejde sammen, og lave en god øresundspris. Er pænt belastende at skulle have 2 mobiler - og så huske at have den ene med når man er i det ene land und so weiter :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2007 Sjovt som man konstant hører om vi lever i en globaliseret verden og bla bla bla fra politikere og forskere men så snart man står og skal benytte sig af globaliseringen opdager man at den er fuld a problemer. Dette med telefonen er jo bare én af mange ting hvor man ved at det kan lade sige gøre at hjælpe folk til en nemmere hverdag - hvis bare ellers den der globaliserede verden var så fremskreden som rygtet siger. Cheers, Pede Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
koustrup 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2007 Ja det undre mig at fks. Telia som har eget net i begge lande, ikke får lavet noget.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jette 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2007 Findes der et "tlf. system" med ringere dækning end 3 - jeg tror det næppe. Min kone har een - skodsystem... Så må vi være heldige med vores 3-telefoner, der er intet problem med dækning og vi kører kun på 3's net i DK og SV. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret March 23, 2007 Så må vi være heldige med vores 3-telefoner, der er intet problem med dækning og vi kører kun på 3's net i DK og SV. Man skal ikke køre langt mod vest, før der er væsentlige udfald, som forstærkes/øges jo længere vestpå man kommer... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
spinner 0 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2007 Så må vi være heldige med vores 3-telefoner' date=' der er intet problem med dækning og vi kører kun på 3's net i DK og SV.[/quote'] Heller ikke er. Det sker en sjælden gang i mellem, at den vælger et andet net i Sverige, men det er virkelig sjældent. Til gengæld irriterer det mig grusomt, at de ikke formår at etablere et signal, der kan holde fra Hovedbanen og ud til broen... Så svært kan det da ikke være... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MartinDK 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2007 Fakturerer 3 dig for at modtage opkald fra Danmark på din 3 mobil når du er på 3's netværk i Sverige? - Det mås de da ik Så må jeg jo bare lære og leve med de 2-300 kr. ekstra hver måned' date=' for "opkald fra udlandet" selvom jeg hele tiden er i 3`s eget net herover :-)[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MartinDK 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2007 Findes der et "tlf. system" med ringere dækning end 3 - jeg tror det næppe. Min kone har een - skodsystem... Jeg har heller ikke noget at klage over mht. min 3 Mobil. Har kørt med 3 i knap 3 år nu og er ganske godt tilfreds... Der er dog lige ude midt i Øresund, på Peberholm, der dækker den sgu ikke, og så er der lige der på motorvejen ved Avedørebroen hvor man må køre 90, der går den også ud af og til... Et lille tip: Hvis I ringer meget til Svenske numre fra jeres danske 3 mobil, så kan i med fordel tegne "3 Global" - det koster dkr 69,- / md. http://privat.3.dk/abonnement/Rabatpakker/3global/ Taksten til det svenske fastnet er 0,59 og til mobil 1,99. Mvh. Martin Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
koustrup 10 Anmeld indhold Besvaret March 25, 2007 Fakturerer 3 dig for at modtage opkald fra Danmark på din 3 mobil når du er på 3's netværk i Sverige? - Det mås de da ik Det er så ikke helt det som er problemet, det er at de mener ikke at jeg har været på deres net, men på telias ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret March 25, 2007 der skulle vel ikke have stået "Sweden 3G" i display så? for det er jo telias netværk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
koustrup 10 Anmeld indhold Besvaret March 25, 2007 "selvom jeg hele tiden er i 3`s eget net herover :-)" Nej, som sagt har der faktisk altid stået 3 SE som er 3`s eget net :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thn 0 Anmeld indhold Besvaret March 25, 2007 ved ikke om det er telefon eller nettet der gør forskellen, men på min står der kun "3" og ikke "3 SE" Og grunden til at jeg nævnte sweden 3g er var jo bare fordi 3´s ansatte er kendte for ikke at kende forskellen :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
koustrup 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2007 Og grunden til at jeg nævnte sweden 3g er var jo bare fordi 3´s ansatte er kendte for ikke at kende forskellen :-) Kender godt forskellen - men nu er jeg selvfølelig heller ikke ansat længere Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
koustrup 10 Anmeld indhold Besvaret May 21, 2007 Løsning på problemet med at blive takseret for udlandsopkald! (altså ryge over på Telias net). Købte en ubrandede tlf. (dvs. alle ANDRE steder end hos 3). Låste den til 3`s net når jeg var i SE (Man kan nemlig godt låse en tlf. til et bestemt net, når den ikke er branded med 3`s software). Og sørme om det ikke lykkes! ikke en krone i udlandsopkald.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites