Fagerborn 10 Anmeld indhold Skrevet March 16, 2007 Er der nogen der har et bud på hvad man skal give i konfirmationsgave? Det er en af mine kusiners datter der skal træde ind i de voksnes rækker, det sker på Christianshavn i maj, og jeg er inviteret med til festen. Hun skal selvfølgelig have pengene, for det går de jo op i den alder, men hvad for et niveau skal man lægge sig på Er der nogen der har været igennem det her, eller med sine børn for nylig? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret March 16, 2007 Hejsa Det kommer vel lidt an på hvor tæt et forhold man har.. Nu siger du din kusines datter, så mon ikke en 300-500 er ok :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MissCath 10 Anmeld indhold Besvaret March 16, 2007 Det er min erfaring, at man til konfirmationen giver mere end man ellers ville gøre til en fødselsdag og lignende. Så jeg ville også lægge mig på de der 4-500 kroner. Men det kommer jo også an på, hvilket niveau man normalt ligger på! :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
LotteB 10 Anmeld indhold Besvaret March 16, 2007 Gav selv 500 kr. sidste år til en meget nær vens søn. Mennesker jeg ser ofte. Han får så 300 kr. til fødselsdag. Så jeg er helt på linie med de andre. Men som også skrevet længere oppe, er det jo lidt afhængig af forholdet til hende og hvor ofte man ses:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
almir.dk 10 Anmeld indhold Besvaret March 16, 2007 fra 500 til 1000. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret March 16, 2007 Det er min erfaring' date=' at man til konfirmationen giver mere end man ellers ville gøre til en fødselsdag og lignende. Så jeg ville også lægge mig på de der 4-500 kroner. Men det kommer jo også an på, hvilket niveau man normalt ligger på! :)[/quote'] Jeg kan godt se hvad du mener. Vi ligger på det niveau der hedder at vi kommer med én gave til hver juleaften til maks. 50 kroner. (Det er skidesvært at finde noget meningsfuldt til en 50'er). Det er dem der har fundet på den regel. Jeg havde forestillet mig 250 kr, men nu må jeg så indrette mig efter inflationen. Jeg vil nødig være hende den fedtede tante fra Skåne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 16, 2007 JJeg havde forestillet mig 250 kr' date=' men nu må jeg så indrette mig efter inflationen. Jeg vil nødig være hende den fedtede tante fra Skåne.[/quote']Brug færre penge på sko :th2: Og m.h.t. jul og de 50,- - så burde i skippe gaverne helt, og istedet fyre pengene af på en bunke mandelgaver. Det ér en kende sjovere når jagten ikke går på én mandel, men otte af slagsen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret March 17, 2007 Jeg havde forestillet mig 250 kr' date=' men nu må jeg så indrette mig efter inflationen. Jeg vil nødig være hende den fedtede tante fra Skåne.[/quote'] Jeg synes nu også 500,- er i overkanten, men jeg synes også det beror på hvor nært du står din kusines søn. Jeg kender knap mine kusiner, så jeg ved ikke hvorfor jeg skulle spendere så mange penge på en evt. konfirmationsgave. Kan du ikke sammenligne hvad du ellers giver til div. gaver. Hvis knægten så synes du er en fedtet tante, så er det vel hans problem... Han lærer vel at få andre værdier en dag alligevel :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MissCath 10 Anmeld indhold Besvaret March 17, 2007 Jeg kan godt se hvad du mener. Vi ligger på det niveau der hedder at vi kommer med én gave til hver juleaften til maks. 50 kroner. (Det er skidesvært at finde noget meningsfuldt til en 50'er). Det er dem der har fundet på den regel. Jeg havde forestillet mig 250 kr, men nu må jeg så indrette mig efter inflationen. Jeg vil nødig være hende den fedtede tante fra Skåne. Jeg synes ikke du kan sammenligne juleaften og konfirmation. Første juledag bekendtgjorde jeg overfor familien, at fra julen 2007 var det SLUT med store gaver til de voksne! Vi har i dag alle vores egne penge, og jeg er TRAT af, at jeg op til jul ikke kan købe noget, 'for tænk hvis man fik det i julegave'! Derfor bliver det også 50,- eller noget i den stil til næste jul. Men det har jo ikke noget at gøre med konfirmationen!? Jeg har den holdning, at uanset om det er min nevø eller min venindes mands søn af andet ægteskab der træder ind i de voksnes rækker, så skal den unge konfirmand have en god gave. Det gør nemlig en STOR forskel i den alder - og de 4-500 kroner kan jeg altså godt undvære... Men igen - hvis hele ens omgangskreds' unger skal konfirmeres i år, kan det da blive lidt dyrt.. Men mon ikke vi også klarer den? :p PS: Hvis du til gengæld er sådan en tante, som også kommer slæbende med en sang, så har jeg et par RIGTIG gode - sådan nogle som den unge også kan få røde ører af.. Og så glemmer vedkommende, at du 'kun' kom med en flad halvtredser! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret March 17, 2007 PS: Hvis du til gengæld er sådan en tante, som også kommer slæbende med en sang, så har jeg et par RIGTIG gode - sådan nogle som den unge også kan få røde ører af.. Og så glemmer vedkommende, at du 'kun' kom med en flad halvtredser! Kan du ikke lige sende mig en af dem? Eller måske her så alle kan se? Hun skal bestemt have mere end en halvtredser. Mindst 250 kroner. Men faren er postbud og moren er kunstner, og det er ikke jordens mest materialistiske familie. Det kan også blive forkert hvis man kommer med mere end f.eks. bedstefar og bedstemor. Gio > 8 mandler, det kan blive LIDT meget at gemme i undermunden hvis man er den der får dem alle sammen. Jeg tror jeg skal foreslå det til næste år. Jeg har ikke købt nye sko siden 1997, det er simpelthen for besværligt. Uldsokker og jesussandaler, det er det jeg kan finde ud af ;) Sanne > Jeg kender ikke min kusines datter sååå forfærdeligt godt, men jeg er indbudt, og det er pigen selv der har bestemt hvem der skal komme, så hun skal have en ''ordentlig'' gave. MissCath > Forslag til næste jul: Køb een ordentlig voksengave alle sammen (ca. 300 kr.) og spil pakkespil om dem. Sæt et æggeur til 20 minutter og når man får en sekser må man tage det man vil have (og bytte med den man allerede har) Så får alle noget de har valgt at gå hjem med og du kan roligt risikere at købe noget til dig selv som også dukker op i pakkespillet. Du tager bare noget andet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lsv 10 Anmeld indhold Besvaret March 21, 2007 Jeg ville starte med at undersøge hvad de andre gæster giver, som er ligeså tæt på konfirmeret som dig. Man kan godt få sådan et lille blik, hvis man kommer med dobbelt så meget end de andre gæster, uanset om det er 250 eller 5000 - og fuldstændig det samme hvis man kun kommer med det halve end de andre. Og ja, så er det jo bare at ligge sig omkring det beløb de andre giver, og selvfølgelig lige se om husholdningen kan klare det beløb :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2007 Jeg ville starte med at undersøge hvad de andre gæster giver, som er ligeså tæt på konfirmeret som dig. Man kan godt få sådan et lille blik, hvis man kommer med dobbelt så meget end de andre gæster, uanset om det er 250 eller 5000 - og fuldstændig det samme hvis man kun kommer med det halve end de andre. Og ja, så er det jo bare at ligge sig omkring det beløb de andre giver, og selvfølgelig lige se om husholdningen kan klare det beløb :) Det er nemlig lige nøjagtig det jeg er bange for. At jeg er helt off. Bedstemoren fik et chok da jeg sagde at jeg havde hørt at visse gav mellem 500 og 1000 kroner. Jeg tror jeg holder mig til mit instinkt og giver 250 kroner ;) Måske 300 hvis solen skinner den dag jeg går til Forex. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2007 Er det i princip ikke lige gyldigt hvad andre giver ? Man skal da give det man selv har lyst/mulighed for. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites