thn 0 Anmeld indhold Besvaret March 16, 2007 måske skulle man tage bussen en uges tid ned til centralen. reflexer, ringklokke og en tur over for rødt bliver jo hurtigt dyrt.. dog har jeg altid lys på normalen er ellers at de er pænt ligeglade. Kørte engang fra/på gågaden ved trianglen over rødt lige for næsen af dem (nej jeg havde ikke lige set dem) men de tulede bare videre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sach 10 Anmeld indhold Besvaret March 16, 2007 Helt ligeglade er de nu ikke. Er blevet stoppet af politiet en gang nær Värnhem, fordi jeg satte i gang før det blev grønt (det var rødt for bilerne på tværs). Fik en lille påtale og måtte pænt love, at det ville jeg aldrig gøre mere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Madsen 10 Anmeld indhold Besvaret March 16, 2007 Jeg har ellers mødt få gange, imens jeg har cyklet på fortorvet på vej ned til centralen... Skulle det ske at jeg får en bøde, så betaler jeg den glædeligt, for jeg er hundeangst for at cykle på vejen, efter at jeg dagligt er millimeter fra at få snittet albuen af af en hurtig billist eller lukket inde af en stor dum bus De har set mig, og har ikke gjort noget ved det... Til trods for det er min cykel opdateret med nyt lys, reflekser, fungerende klokke og det der nu skal høre til. Jeg kunne ikke drømme om at cykle uden lys eller svinge uden at give tegn... Og på trods af at jeg cykler på fortorvet, så tager jeg utrolig meget hensyn til forgængerne, og hopper gerne af og trækker forbi dem for ikke at komme susende alt for tæt på... Jeg må jo ikke køre der, så jeg viser stort hensyn... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret July 2, 2008 Aha! Jeg skulle tydeligvis ha' læst denne guide før jeg begav mig ind mod Mobilia på Cykel. Tænkte vejret var godt til at gå på opdagelse. Hvad finder man så .. manglende logik i fortsættelsen af cykelstier. Jeg kommer kørende ned af Per Albins vej og pludselig er jeg den eneste cyklist på vejen. Derimod kører der cyklister i begge retninger på fortorve, parkeringspladser og guderne ved hvor ... alle andre steder end på vejen. Hvis jeg nogensinde flytter til et nyt land tror jeg at jeg vil slå en havestol op ved flere trafik knudepunkter og forsøge at dekryptere den faktiske optræden i traffiken (og duplikere den). De er jo syge de svenskere .. SYGE! :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret July 3, 2008 Jeg skulle tydeligvis ha' læst denne guide før jeg begav mig ind mod Mobilia på Cykel. Tænkte vejret var godt til at gå på opdagelse. Hvad finder man så .. manglende logik i fortsættelsen af cykelstier. Jeg kommer kørende ned af Per Albins vej og pludselig er jeg den eneste cyklist på vejen. Derimod kører der cyklister i begge retninger på fortorve, parkeringspladser og guderne ved hvor ... alle andre steder end på vejen.Hvis jeg gätter rigtigt hvor du befandt dig, så er din omtalte parkeringsplads ikke bare en parkeringsplads, men også cykelstien;) Det giver mening, når man kommer af cykelstien, men ikke når man kommer fra vejen (jeg har boet i Lindeborg). En god idé er at få fat i et kort over cykelvejene, fx. her: http://www.malmo.se/gatortorgtrafik/narducyklar/rundturerochkartor.4.365accf7116191cc84080006134.html Når man först har lärt cykelvejene at kende, så er det ikke så svärt at cykle rundt i byen, og bilerne er heller ikke det store problem så:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Skaanebo 10 Anmeld indhold Besvaret July 3, 2008 Ja, det fantastisk gode ved Malmø er de mange cykelstier, som gemmer sig mellem huse, villahaver og kolonihaver, og som ligger beskyttet og langt fra biltrafikken. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sune 10 Anmeld indhold Besvaret July 3, 2008 Nogen der ved om der eksisterer svenske ruteplanlæggere hvor man kan vælge muligheden cykel ligesom på dgs.dk? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Futz 12 Anmeld indhold Besvaret July 3, 2008 ....jeg har cyklet på fortorvet på vej ned til centralen... Skulle det ske at jeg får en bøde, så betaler jeg den glædeligt, for jeg er hundeangst for at cykle på vejen, efter at jeg dagligt er millimeter fra at få snittet albuen af af en hurtig billist eller lukket inde af en stor dum bus De har set mig, og har ikke gjort noget ved det... Til trods for det er min cykel opdateret med nyt lys, reflekser, fungerende klokke og det der nu skal høre til. Jeg kunne ikke drømme om at cykle uden lys eller svinge uden at give tegn... Og på trods af at jeg cykler på fortorvet, så tager jeg utrolig meget hensyn til forgængerne, og hopper gerne af og trækker forbi dem for ikke at komme susende alt for tæt på... Jeg må jo ikke køre der, så jeg viser stort hensyn... Jeg køre også helst med min bil på cykelstien, fordi jeg er pisse bange for lastbilstogene ude på vejen , men jeg udviser stort hensyn over for cykellisterne, fordi jeg må jo ikke køre der. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites