Jump to content
tReaX

Klage over postbud?!

Recommended Posts

Er det muligt at klage over ens postbud? Vi har i dag modtaget to breve som tilsyneladende har været leveret forkert for begge lå åbnede i postkassen.... :eek::mad: Derudover modtager vi ofte post til andre, også selvom de for længe siden er flyttet herfra. Som om vi får alt post der kunne have danske navne... :fight: Vi har tydeligt navn og adresse på vores postkasse, så kan ikke se hvordan det er noget større problem for posten at levere vores post... Derudover indeholder vores post også både nummer og bogstav, så det kan da ikke være så svært :confused: Nogen med gode råd?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har selv det samme problem med vores postbude. Fik fat i nakken af ham en dag hvor jeg tilfældigvis var hjemme, og fik denne besked:"Jamen de er ikke fra posten, men cityposten!" Så før du klager, så skal du finde ud af hvilket postvæsen som har leveret brevene, så du kan klage til det rigtige selskab :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har selv det samme problem med vores postbude. Fik fat i nakken af ham en dag hvor jeg tilfældigvis var hjemme, og fik denne besked:"Jamen de er ikke fra posten, men cityposten!" Så før du klager, så skal du finde ud af hvilket postvæsen som har leveret brevene, så du kan klage til det rigtige selskab :rolleye:
Der er vel kun to selskaber? Posten og Citymail? Er meget overbevist om det er den normale post der ikke kan finde ud af det, da de leverer hver dag hvor citymail kun er nogle gange om ugen.. Men ellers kan de selskaber jeg har fået breve fra oplyse hvem de har benyttet?!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Samme her Vi oplever også jævnligt at få post til folk, som tidligere (formentligt) har boet på adressen. Disse ryger selvfølgelig tilbage i de offentligt postkasser med besked om, at personen ikke findes på adressen. Ligeledes får vi post sendt til helt andre adresser end vores egen. Hvis det er lige i området, plejer vi at være flinke til at aflevere dem på korrekt adresse (alternativt ryger også disse retur med besked om, at posten blev leveret på forkert adresse). Gad vide, hvor meget post man selv går glip af, når ens egen post havner det forkerte sted - med en beboer, som ikke lige gider/glemmer at smide det retur?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Herude har vi flere gange fået breve til to bestemte, med umiddelbart danske navne, men en anden adresse. Vi har ikke kunnet finde vedkommende, så de er bare røget i postkassen igen med besked om at de var afleveret forkert uden på. Ellers er vi fint tilfredse med posten, de kan f.eks. finde ud af at lade være med at blive ved med at stoppe i den lille grønne postkasse vi har hvis vi eksempelvis er på en uges ferie. Så holder de det til den er tømt og leverer så resten.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bor i en stuelejlighed og få af og til al posten til hele opgangen smidt ind hos mig. Jeg har flere gange nået at åbne et brev, før jeg har opdaget, at det ikke var til mig, hvorpå jeg naturligvis går op og afleverer brevet personligt med en forklaring. Men irriterende er det da.:thumbdown

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg bor i en stuelejlighed og få af og til al posten til hele opgangen smidt ind hos mig. Jeg har flere gange nået at åbne et brev' date=' før jeg har opdaget, at det ikke var til mig, hvorpå jeg naturligvis går op og afleverer brevet personligt med en forklaring. Men irriterende er det da.:thumbdown[/quote'] Synes bare som minimum at de kunne have skrevet undskyld på brevet og lige indikeret hvem de var, inden de smed det i postkassen...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi oplever også jævnligt at få post til folk, som tidligere (formentligt) har boet på adressen. Disse ryger selvfølgelig tilbage i de offentligt postkasser med besked om, at personen ikke findes på adressen. Ligeledes får vi post sendt til helt andre adresser end vores egen. Hvis det er lige i området, plejer vi at være flinke til at aflevere dem på korrekt adresse (alternativt ryger også disse retur med besked om, at posten blev leveret på forkert adresse). Gad vide, hvor meget post man selv går glip af, når ens egen post havner det forkerte sted - med en beboer, som ikke lige gider/glemmer at smide det retur?
Vi har overvejet at sætte en liste på postkassen over dem som ikke bor hos os... For har aldrig oplevet at få så meget fejlpost som her, og det endda selvom jeg har boet på kollegie... Men ja jeg er også spændt på hvor meget post vi egentlig har haft mistet ved at det er røget ind hos andre...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja - jeg må da vist have et godt postbud... Jeg fik i starten meget til hende, som boede her før, men nu sker det kun ganske, ganske sjældent (kataloger fra rejsebureauer fx, som hun vel næppe har meldt flytning til - og så et enkelt julekort fra folk, som hun så formentlig ikke har talt med i årevis og fortalt, at hun er flyttet?) Derudover har jeg en enkelt gang fået noget til naboen... Jeg vil begynde at sætte pris på mit postbud !

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hey. Jeg har én gang fået et åbnet brev, selvom der var en rude hvorpå mit navn og adresse tydeligt var skrevet, det kan selvfølgelig være en beboer har glemt at kigge på navn inden de åbnede brevet. MEN. Min kære mor har sent en pakke (160,-) :surprise: men den er sku ikke kommet endnu, og den blev sent i fredags og ifølge dk postens hjemmeside var den i malmö lørdag nat kl 23. Og nu er det Tirsdag og den er ikke kommet til min dør. Det sutter bare røv for det er en mobilos med 6 mdr. abb. fra det herlige 3 selskab, så nu troede jeg lige jeg skulle snakke billigt i fon i svenskerlandet, men åbenbart ikke. Jeg kan vel få fornøjelsen at betale i 6 mdr for noget jeg ikke har. Og ovenikøbet bestille en ny, hvis jeg altså vil telefonere til en fair pris 15km fra danmark.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Min kære mor har sent en pakke (160,-) :surprise: men den er sku ikke kommet endnu, og den blev sent i fredags og ifølge dk postens hjemmeside var den i malmö lørdag nat kl 23. Og nu er det Tirsdag og den er ikke kommet til min dør. Det sutter bare røv for det er en mobilos med 6 mdr. abb. fra det herlige 3 selskab, så nu troede jeg lige jeg skulle snakke billigt i fon i svenskerlandet, men åbenbart ikke. Jeg kan vel få fornøjelsen at betale i 6 mdr for noget jeg ikke har. Og ovenikøbet bestille en ny, hvis jeg altså vil telefonere til en fair pris 15km fra danmark.
Din mor skal gå til PostDanmark og efterlyse pakken. PostDanmark skal erstatte den, de dækker vist op til 2.500,-. I skal i hvert fald ikke bare lade stå til..!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hey. Jeg har én gang fået et åbnet brev, selvom der var en rude hvorpå mit navn og adresse tydeligt var skrevet, det kan selvfølgelig være en beboer har glemt at kigge på navn inden de åbnede brevet. MEN. Min kære mor har sent en pakke (160,-) :surprise: men den er sku ikke kommet endnu, og den blev sent i fredags og ifølge dk postens hjemmeside var den i malmö lørdag nat kl 23. Og nu er det Tirsdag og den er ikke kommet til min dør. Det sutter bare røv for det er en mobilos med 6 mdr. abb. fra det herlige 3 selskab, så nu troede jeg lige jeg skulle snakke billigt i fon i svenskerlandet, men åbenbart ikke. Jeg kan vel få fornøjelsen at betale i 6 mdr for noget jeg ikke har. Og ovenikøbet bestille en ny, hvis jeg altså vil telefonere til en fair pris 15km fra danmark.
Angående det med pakken, så sendte min søster også en fødselsdagsgave til mig i december som var 3 uger undervejs, så jeg tror ikke du skal opgive håbet endnu. Det var for mit vedkomne en stor plade chokolade ;) og der var ikke nogen form for tegn på at den havde været åbnet...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Angående det med pakken' date=' så sendte min søster også en fødselsdagsgave til mig i december som var 3 uger undervejs, så jeg tror ikke du skal opgive håbet endnu. Det var for mit vedkomne en stor plade chokolade ;) og der var ikke nogen form for tegn på at den havde været åbnet...[/quote'] 3 uger. Der må have gået julesnaps i den :o

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg skulle have en pakke sendt fra Holland. efter tre dage kunne man spore at den var i Sverige og efter yderligere en og to uger kunne man se at pakken flyttede på sig. så kom den frem i Holland igen og de var nødt til at sende den en gang til. alt i alt tog det 29 dage. i dag fik jeg et frimærkehæfte som undskyldning for fadæsen. ellers synes jeg posten fungerer godt her i Sverige. men ret tit ser man folk der sætter skrumpne rester af malertape op på sine døre med små kludrede halvskråskriftbogstaver. er det så mærkeligt at posten havner forkert? da jeg flyttede for et par uger siden fik jeg sådan et lille tyndt dymobånd af foreningen med MIT NAVN på som jeg skulle sætte ind i glasset i brevsprækken. en uges tid senere spurgte bestyrelsesmanden om jeg ikke havde set navnebåndet. jo, det havde jeg da nok, men jeg foretrak mit egenfremstillede skilt med BOGSTAVER selv en stresset post kan nå at læse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe. Jeg er en glad man igen da pakken kunne hentes på preem idag så nu kan jeg telefonere som en sindsyg igen. Det var dog lige før jeg ikke kunne få pakken udleveret da jeg endnu ikke har fået taget mig sammen til at få et ID kort. Men kørekort og mundlig bekræftelse på de 4 sidste i det svenske personnummer så var den skid slået. Kan sku snart ikke huske alle de tal, dansk og svensk personnummer, dansk og svensk bankort plus det løse. :flov:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites