Jump to content
stein_

negativt eller positivt om RS6

Recommended Posts

Guest Supermule

Det vigtigste du skal gøre er, at skaffe dig en forsikring der dækker ALT!!!!! Det har jeg lige "tjent" 75000 på.......:) Min bil havde kørt 80.000 da den blev hentet i Tyskland. Den har nu fået skiftet 2 turbo'er, bærearme foran, tandrem, vandpumpe osv..... Næste gang er det nok trækakslerne der står for skud.... Turbo'erne alene koster næsten 40.000 for 2 hos Audi.....:sick: Men når den kører som Audi havde tænkt sig, så kan jeg fortælle dig den flyver!!! Med en chip og lidt småting, æder den den nye M5 til morgenmad.....

hejsa allesammen... ville bare høre nogle negative eller positive ting om audi rs6 da jeg overvejer sådan et stykke morfar båd :-) hilsen lasse

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
okayt det lyder som en dyr fornøjelse.... det med den forsikring du snakker om er det en xtra en man skal tegne eller hvordan??
Hvad havde du forventet dig ?? Det er en audi... Prøv at søge lidt i dette forum, og så se hvor mange der har haft problemer med Audi....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad havde du forventet dig ?? Det er en audi... Prøv at søge lidt i dette forum' date=' og så se hvor mange der har haft problemer med Audi....[/quote'] Hvad med at komme med noget konstruktivt...:sick: Supermules bil er rigtig dejlig, den har en virkelig fed motorlyd og så er den rasende hurtig og samtidigt komfortabel. Men som pendlerbil vil jeg ikke anbefale den, den er dyr at holde i både service og ikke mindst brændstof. Men service på den slags biler (som M3, M5, RS6 osv.) er dyrere end på en Toyota Carina - det må man forstå.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Min bil havde kørt 80.000 da den blev hentet i Tyskland. Den har nu fået skiftet 2 turbo'er' date=' bærearme foran, tandrem, vandpumpe osv..... Næste gang er det nok trækakslerne der står for skud....[/quote'] Tandrem og vandpumpe er selvfølgelig sliddele, bærearme et problembarn - jeg ved faktisk ikke, hvordan det er på de nye modeller af A6/A4 - har ikke umiddelbart hørt om problemer. Derudover synes jeg faktisk det er lidt dårligt, at turbo-erne allerede har måtte skiftes på din bil, Brian.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Det er helt normalt Credde..... De er for små std. og de bliver helvedes varme.....Pladsen er trang og de er derfor et kompromis imellem plads og ydelse. Vandpumpe skifter man altid i forbindelse med vandpumpe. Entech har haft hele motoren ude og jeg ville ikke risikere noget, så jeg skiftede alt, når den alligevel lå på gulvet.... Entech www.enginetech.dk kan vedligeholde den til rimelige penge.Klavs er sindssyg dygtig. Min skal chippes færdig fredag og han regner med omkring 550hk og 700nm. En RS6'er har ikke mere end 430hk std. På en chip hentes der ikke mere end maks 493hk, da de originale ladere ikke kan trække mere luft..... Jeg var lige ude at køre lidt i den i dag og føj hvor var det dejligt!!! Det er bare en superlækker bil, når den kører som de havde tænkt sig i Ingolstadt.... :) Så nu ser jeg frem til masser af problemløse km....:)

Tandrem og vandpumpe er selvfølgelig sliddele, bærearme et problembarn - jeg ved faktisk ikke, hvordan det er på de nye modeller af A6/A4 - har ikke umiddelbart hørt om problemer. Derudover synes jeg faktisk det er lidt dårligt, at turbo-erne allerede har måtte skiftes på din bil, Brian.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad med at komme med noget konstruktivt...:sick:
Personligt har jeg aldrig haft problmer med Audi, men jeg syntes da jeg har læst en masse om problemer... Eller, vi kan jo prøve at høre hvem der egentlig har haft betydelige regninger udover hvad man kan forvente (altså, andet end sliddele) Personligt ville jeg nok ikke forvente at skulle skifte vandpumpe efter 80k km ?? Men, det er måske noget særligt audi-noget ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Personligt har jeg aldrig haft problmer med Audi, men jeg syntes da jeg har læst en masse om problemer... Eller, vi kan jo prøve at høre hvem der egentlig har haft betydelige regninger udover hvad man kan forvente (altså, andet end sliddele) Personligt ville jeg nok ikke forvente at skulle skifte vandpumpe efter 80k km ?? Men, det er måske noget særligt audi-noget ?
Normalt skifter man altid vandpumpe, når man skifter tandrem, for man har vandpumpen ude alligevel. Jeg har selv haft både Golfer (II, III og IV) og Audier (TT + A4) og har faktisk (7-9-13) aldrig haft nogle større udskrivninger på dem udover sliddele inde for normalen. På min nuværende Passat har jeg også kun fået udført service, men ved næste service skal den nok have skiftet skiver og klodser, men det er også inde for normalen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Det vigtigste du skal gøre er, at skaffe dig en forsikring der dækker ALT!!!!! Det har jeg lige "tjent" 75000 på.......:) Min bil havde kørt 80.000 da den blev hentet i Tyskland. Den har nu fået skiftet 2 turbo'er, bærearme foran, tandrem, vandpumpe osv..... Næste gang er det nok trækakslerne der står for skud.... Turbo'erne alene koster næsten 40.000 for 2 hos Audi.....:sick:
Det vil sige, at du tegnede en forsikring på bilen, hvor de dækkede de reparationer, bilen måtte få uanset hvad det første år?
Men når den kører som Audi havde tænkt sig, så kan jeg fortælle dig den flyver!!! Med en chip og lidt småting, æder den den nye M5 til morgenmad.....
Jow jow, men nogen Porsche er det jo ikke :laugh:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det vil sige, at du tegnede en forsikring på bilen, hvor de dækkede de reparationer, bilen måtte få uanset hvad det første år? Jow jow, men nogen Porsche er det jo ikke :laugh:
Jeg har en tilsvarende forsikring på min Passat, hvis fx. gearkassen går i stykker så bliver den betalt osv. Det var en forsikring jeg fik med, da jeg købte Passat'en. Et firma som www.fragus.se tilbyder dette. Nej det er ingen Porsche, men hvis man har behov for at have meget baggage med osv. så er det en perfekt bil.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Jeg har en Folksam forsikring de første 6 mdr.... Det er dem der har dækket det. Derudover har jeg tegnet en forsikring fra www.fragus.se Den gælder i 24 måneder og kan tegnes hvis bilen har kørt mindre end 100.000km....Kostede 10.000sek og er helt sikkert det værd i sidste ende....Dækker alle pludseligt opståede ting, men ikke sliddele.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Derudover har jeg tegnet en forsikring fra www.fragus.se Den gælder i 24 måneder og kan tegnes hvis bilen har kørt mindre end 100.000km....Kostede 10.000sek og er helt sikkert det værd i sidste ende....Dækker alle pludseligt opståede ting, men ikke sliddele.
Det er dælme smart... Skal det være forhandleren i Sverige, der tilbyder det, eller kan man tegne den hvis man fx. selv racer en bil hjem fra Tyskland - ved du det?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er dælme smart... Skal det være forhandleren i Sverige' date=' der tilbyder det, eller kan man tegne den hvis man fx. selv racer en bil hjem fra Tyskland - ved du det?[/quote'] Det er bil forhandler der tegner dem :):)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Min bil havde kørt 80.000 da den blev hentet i Tyskland. Den har nu fået skiftet 2 turbo'er, bærearme foran, tandrem, vandpumpe osv..... Næste gang er det nok trækakslerne der står for skud.... Turbo'erne alene koster næsten 40.000 for 2 hos Audi.....:sick:
Det er helt normalt Credde..... De er for små std. og de bliver helvedes varme.....Pladsen er trang og de er derfor et kompromis imellem plads og ydelse.
Jeg bliver lige nød til at spørge, er det normalt at når en RS6 har gået 80.000 kilometer at man så skal regne med at bruge 75.000 i reperationer? Hvis det er det kunne jeg da godt tænke mig at høre om det kun gælder Audi´s special biler eller om det er det samme med andre biler som M3, M5 og Porche? Det lyder helt vildt i mine ører:confused:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er bil forhandler der tegner dem :):)
Yes, men man får selv tilbuddet om at forlænge forsikringen. Jeg fik min forsikring igennem Peter, da jeg købte Passat'en, men fik mulighed for at forlænge forsikringen for et år yderligere (til 2.200,- SEK).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Entech www.enginetech.dk kan vedligeholde den til rimelige penge.Klavs er sindssyg dygtig. Min skal chippes færdig fredag og han regner med omkring 550hk og 700nm. En RS6'er har ikke mere end 430hk std. På en chip hentes der ikke mere end maks 493hk, da de originale ladere ikke kan trække mere luft.....
Er det stadig Martin Hammerich der kører det firma?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg bliver lige nød til at spørge, er det normalt at når en RS6 har gået 80.000 kilometer at man så skal regne med at bruge 75.000 i reperationer? Hvis det er det kunne jeg da godt tænke mig at høre om det kun gælder Audi´s special biler eller om det er det samme med andre biler som M3, M5 og Porche? Det lyder helt vildt i mine ører:confused:
Prøv at spørge Peter (Auto-Haus) hvad det koster at skifte bremser på en M3!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Håber da ikke den rs4 jeg køber løber ind i samme problem.. Ville da være øv
Når man vælger at investere i en specialbil, må man samtidigt være indstillet på et højere driftsbudget. Dels er mekanikken presset og derved mere sårbar - og dels er stumperne dyrere end standardstumper. Du kan imødegå problemer eller få problemområder afdækket inden etkøb ved at følge de specielle fora, der som er opbygget på nettet, relaterende til den enkelte bilmodel. Audi RS-ejere har for mange af modellerne et forum, kaldet www.rs6.com/forum

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Når man vælger at investere i en specialbil' date=' må man samtidigt være indstillet på et højere driftsbudget. [/quote'] Det er jo helt rigtigt men... 75.000kr per 80.000km ??? Og, så siges det ovenikøbet at det er helt normalt at turboerne ikke holder længere... Og, jeg kan stadig ikke se hvorfor man skal skifte vandpumpe ved 80k km ?? Jeg har endnu aldrig skiftet en vandpumpe på nogle af mine biler, de fungere da bare. Men, det gør de ikke på audi ??

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er jo helt rigtigt men... 75.000kr per 80.000km ??? Og' date=' så siges det ovenikøbet at det er helt normalt at turboerne ikke holder længere... Og, jeg kan stadig ikke se hvorfor man skal skifte vandpumpe ved 80k km ?? Jeg har endnu aldrig skiftet en vandpumpe på nogle af mine biler, de fungere da bare. Men, det gør de ikke på audi ??[/quote'] I øvrigt så havde Brian's bil kørt 80.000 km da han købte den. En vandpumpe koster omkring 300 kr. og da man alligevel tager den af, når der skal skiftes tandrem, så skifter man normalt også den - upåagtet at den stadig fungerer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...