razo24 10 Anmeld indhold Skrevet March 13, 2007 hej. jeg har tænkt længe over at flytte til sverige og få bygget et hus, men hvor langtid vil der gå indtil huset står færdigbygget? og hvordan er priserne, vil firmaet finde en grund for mig, eller er det noget man selv skal gøre? hvis i kunne give nogle gode links til firmaer som bygger huse, så jeg kan tjekke priserne på de forskellige størrelser Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
nielsen.se 10 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2007 hej. jeg har tænkt længe over at flytte til sverige og få bygget et hus, men hvor langtid vil der gå indtil huset står færdigbygget? og hvordan er priserne, vil firmaet finde en grund for mig, eller er det noget man selv skal gøre? hvis i kunne give nogle gode links til firmaer som bygger huse, så jeg kan tjekke priserne på de forskellige størrelser http://www.hemnet.se/NPI-BuildFrames.asp?menuitem=nyprod&hemnetMenuItem=2 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
razo24 10 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2007 ja men det nybygget huse, det jeg gerne vil er at bygge et hus fra grunden, jeg har at firmaet som regel finder en grund kan det passe? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
razo24 10 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2007 hvor kan tjekke priserne for a-husene? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
nielsen.se 10 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2007 ja men det nybygget huse' date=' det jeg gerne vil er at bygge et hus fra grunden, jeg har at firmaet som regel finder en grund kan det passe?[/quote'] Det var det forkerte link. Her er det rette http://www.hemnet.se/NPI-BuildFrames.asp?frames=4&menuitem=bygganytt&pagesrc=bygganytt%2Fbygganytt%2Easp%3Fservice%3Dhemnet&hemnetMenuItem=4 Kig endnu engang på linket. Det er links til firmaer der ordner alt for dig.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
razo24 10 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2007 Det var det forkerte link. Her er det rette http://www.hemnet.se/NPI-BuildFrames.asp?frames=4&menuitem=bygganytt&pagesrc=bygganytt%2Fbygganytt%2Easp%3Fservice%3Dhemnet&hemnetMenuItem=4 Kig endnu engang på linket. Det er links til firmaer der ordner alt for dig.. mange tak.. har været inde og kigge på a hus, men kunne ikke rigtig finde nogle vejledende priser, da det kunne være ret før jeg fortsætter med dette projekt, så hvis der er nogle som ved hvor meget det vil koste at få bygget huset med grunden og det hele, ville det være en stor hjælp. tak på forhånd. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Furland 10 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2007 så hvis der er nogle som ved hvor meget det vil koste at få bygget huset med grunden og det hele' date=' ville det være en stor hjælp.[/quote'] Det er vel bare at sende de interessante firmaer en mail, eller endnu bedre ringe til dem, og forklare om din drøm, størrelse og alt andet du partout skal have i dit nye hus. Så se om de ikke, dog efter lidt regnetid , burde vende tilbage med et tilbud. Måske det kunne betale sig for dig, samtidigt at kigge på atraktive grunde, da du derved har et lidt mere, lidt er ordet, mere præcist økonomisk billede, da firmaerne måske ikke lige har en grund på hænderne der matcher dine ønsker. Altså, ring, mail dine specifikke ønsker og samtidig kig på hemnet efter "Tomt'er" Held og lykke! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
razo24 10 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2007 jamen det skal jeg nok gøre, ville lige høre om der nogen herinde fra, det har erfaringer med at bygge et nyt hus? så kunne muligvis lige fortælle om det, og hvad man skal passe på, da det hele er nyt for mig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
macman 10 Anmeld indhold Besvaret March 14, 2007 Bygning af hus Vi overvejede det selv og kiggede forgæves efter en grund. Det er utroligt svært at finde gode grunde/tomt'er, da de større entrepenørfirmaer køber op og sætter sig på det meste. Derudover fandt vi ud af at det er en større opgave at være bygherre i Sverige imens man stadig bor i Danmark, faktisk næsten umuligt! Sådan som markedet er pt. så er det nødvendigt at man har sin daglige gang på byggepladsen og det er en en tidskrævende proces ikke mindst hvis man skal køre fra Københavnsområdet til Malmö dagligt. Mit forslag er at droppe det, da i ikke bor i Skåne og ikke ved hvad det indebærer både af fordele og af ulemper (f.eks, kan i overhovedet lide at bo i Sverige). Find et hus som allerede er bygget og find ud af om det er noget for jer, hvis det er det, så kan i give jer i kast med at bygge et hus fra grunden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jette 10 Anmeld indhold Besvaret March 14, 2007 jamen det skal jeg nok gøre' date=' ville lige høre om der nogen herinde fra, det har erfaringer med at bygge et nyt hus? så kunne muligvis lige fortælle om det, og hvad man skal passe på, da det hele er nyt for mig.[/quote'] Du ku også på biblioteket finde den bog Annette Heick har skrevet om netop processen at finde grund og bygge hus i Skåne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret March 14, 2007 Kender 2-3 der har købt huse fra LB-huse. En har tegnet kontrakten og det tager 6mdr En har valgt huset men ikke tegnet kontrakt endnu. Og den sidste har fået specieltegnet huset med et af deres huse som udgangspunkt. Du kan kan ikke spørge om priser da det helt afhænger af havd du vil have. Nogle vil give 10mil og andre vil bare have et billigt til 700.000 hvor de selv gør en masse af arbejdet. Grunden har du selv købt før besøget. Vil du have lille grund på omkring 600kvm siger du bare til kommunen at du vil have en liste over deres grunde. Vil du have en grund der er større må du på fx. hemnet.se Tag ind til det firma du tænker på, og sig hej og du vil muligvis købe et hus. Så skal de nok fremvise dig div. tegninger. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
st1berg 10 Anmeld indhold Besvaret March 14, 2007 I denne debat er det vel oz relevant at høre om hvad du har af forventninger til dit hus. Jeg ville personligt aldrig få lavet et typehus (ja, jeg ved godt at min mening er lidt farvet). Men jeg har bare så mange gange set og været med til rette op på de meget voldsomme fejl de laver på typehuse. Jeg har haft MANGE kunder der bestemt har fortrudt at de valgte et typehus. Så fortæl lidt om hvad du vil...............??!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mfe 10 Anmeld indhold Besvaret March 14, 2007 st1berg - hvad har du købt i Klagshamn, ny ejendom i Klagshamn eller..... Spørger da jeg selv er på kig i Klagshamn. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
st1berg 10 Anmeld indhold Besvaret March 14, 2007 st1berg - hvad har du købt i Klagshamn' date=' ny ejendom i Klagshamn eller..... Spørger da jeg selv er på kig i Klagshamn.[/quote'] Vi har købt en bostadsrät. Et rækkehus på bettys väg.... Det er vist nok fra midten af 90´erne. Det kan måske virke lidt mærkeligt, set i lyset af mit forrige indlæg, men det var så langt økonomien rakte.... Men vi er helt vildt glade for det, på trods af det jo oz er noget type agtigt byggeri. Så må man jo bare igang, med at lave det ordentligt når de der svenskere ikke kan finde ud af det:rolleye: Der var mange overvejelser omkring vores valg af bolig, men det grundlæggende var at det skulle være noget hus og det skulle være tæt på broen. Det var mine vigtigste punkter. Fruen ville gerne tæt på vand, ud på landet og så ville hun under ingen omstændigheder have et eller andet kæmpe byggeprojekt... tror sq hun er træt af alle de ideer jeg kommer hjem med og vil ændre alting hele tiden....:th2: Jeg har ALTID boet i byen og havde egentlig tænkt at det skulle fortsætte sådan. Kunne ikke rigitg forestille mig selv på landet, men jeg synes sq at det meget godt at komme ud a byen alligevel.... Alt i alt er alle tilfredse (men nu er vi jo heller ikke flyttet ind endnu)....:D Der er iøvrigt en til salg i øjeblikket på Bettys väg, faktisk en dansker der flytter hjem.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
razo24 10 Anmeld indhold Besvaret May 30, 2007 hvis man nu er villig til at investere 2.5 -3 mio DKK(eksklusiv grund) i dette projekt, og man ønsker at firmaet skal være de ansvarlige fra start til slut, er det så realistisk at man kan få bygget et 1½ plan hus? og hvor stort et areal vil man cirka få? jeg stiller disse spørgsmål så jeg er klar over hvor meget det kræver rent økonomisk, og for at se hvis vores drømme overhovedet kan realiseres. tak på forhånd. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret May 30, 2007 hvis man nu er villig til at investere 2.5 -3 mio DKK(eksklusiv grund) i dette projekt, og man ønsker at firmaet skal være de ansvarlige fra start til slut, er det så realistisk at man kan få bygget et 1½ plan hus? og hvor stort et areal vil man cirka få? jeg stiller disse spørgsmål så jeg er klar over hvor meget det kræver rent økonomisk, og for at se hvis vores drømme overhovedet kan realiseres. tak på forhånd. De priser jeg så for et typehus fra LB huse 1½plan ca.200kvm lå på 2.7mil sek. Der var også et skrabet projet hvor man ikke kunne ændre noget til ca. 1.8mil. Men det kan også lade sig gøre at få andre til det hvor man "selv" kan tegne huset. Det er heller ikke sikkert det koster meget mere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
razo24 10 Anmeld indhold Besvaret June 1, 2007 men det vil sige at det overhovedet ikke er urealistisk at få bygget et hus på 200kvm, uden man har en grund i forvejen til 2.5-3 mio DKK.? men kender i nogle virksomheder, der ikke laver træhuse, men huse af mursten, hvis i forstår hvad jeg mener, vil nemlig gerne samligne priserne, og samtidig se på andre muligheder. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim 10 Anmeld indhold Besvaret June 2, 2007 Hej Razo Jeg vil gerne komme med vores input til dine spørgsmål. Vores historie er at vi stod i samme situation som dig for godt 3 år siden og i dag bor i et lækkert stort hus på 240m2 i Klagshamn, som vi selv har tegnet. 1. Hvis du vil gør dig tanker om at tagne dit eget hus og undgå de pre-fabrikerende ens huse, hvor grunden er så lille at du dårligt har plads til et par biler i indkørelsen, så skal du ud og finde din egen grund. Det er ikke nemt og vi ledte i evigheder og var skrevet op i kommunens (lange) venteliste. Løsningen blev at vi satte en annonce i Sydsvenskeren og søgte en grund. Der var én som ringede og vi var superheldige at det var en kanon grund ca. 900 m2 beliggende i et opvokset område. Efter en del forhandling frem og tilbage endte prisen på 1,1 mio svenske kroner. Hvis vi sammenligner med priser på grunde i DK, så er det nok lidt over danskerpriser, men nu var det det vi ville og grunden var perfekt. Vi blev dog budt 1,5 mio. svenske af et byggefirma i tilfælde af at vi droppede vores husprojekt. 2. Nu skulle der findes en husleverandør og det var svært at finde et standardhus, som passe præcist til vores ønsker. Derfor valgte vi efter flere møder med diverste standardhus byggere at lave vores egne tegninger af huset. Så stod vi overfor et nyt problem, det var svært at få et husfirma til at bygge et hus, som var unikt og ikke en standardvare. Til sidst fandt vi et par stykker og vores valg faldt på et (på det tidspunkt) mindre byggefirma. 3. Byggeprocessen tog 6 måneder fra vi havde fået byggetilladelsen, men inden da havde vi brugt et år på at finde rigtigt hus (tegnede det selv) og på at få mange af detaljerne på plads. Det tog inden da knapt et år fra vores første ide om at bygge eget hus og til at vi havde fundet grunden. 4. Vi har nu til sommer boet i huset i 2 år og vi skal indenfor en måned have 2års besigtning. Til denne besigtning bliver huset gennemgået og de steder hvor huset har sat sig (det gør et hus) bliver tingene udbedret. Et sidste råd. Det er ikke for tøsedrenge at bygge eget hus, som man selv har tegenet. Husk at du/I skal forholde jer til ALT. Vi har selv valgt alt, lige fra dørhåndtag og kroge på badeværelserne til farve på tag, tagrender og hvilken type vinduer vi skulle have. Til gengæld bor vi i dag i et af de fedeste huse i Klagshamn, for penge som vi aldrig ville have haft råd til at betale hvis vi havde valgt at bygge i Danmark. Byggeprisen har været ca. 10.000 DKK pr. m2. 240 x 10.000 DKK = 2.400.000 DKK x 1,24 = ca. 3 mio. SEK. Hertil kommer grund 1,1 mio. SEK. Herudover skal I regne med afgifter til byggetilladelser, el, vand etc. Så svaret på dit spørgsmål er at det er ikke urealistisk at få bygget et hus med det budget og ønske til størrelse som du har. Dog skal du være opmærksom på at priserne på de forskellige ting kan være steget i forhold til da vi byggede. God fornøjelse og pøj pøj med projektet, det er hårdt arbejde, men også lækkert når man sidder i sit nye færdige hus hvor der ikke er andre der har siddet på toilettet før end dig:-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
razo24 10 Anmeld indhold Besvaret June 2, 2007 er der muligvis nogen der kan give mig nogle links til firmaer der bygger murstenshuse? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim 10 Anmeld indhold Besvaret June 2, 2007 Vi fik bygget hus af www.roxistenhus.se Der findes også Haaks stenhus, men de var dyrere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jan 10 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2007 Vi er netop ved at få bygget hus i Kristineberg af Hjältevadshus. Huset bliver på lige under 190 m2 og grunden er 770. Ikke den største grund, men så er der jo også bare mere græs der skal slåes. Alt i alt for grund + hus m.m, kommer vi op på en pris på ca. 3.4 mill sek. Det synes jeg er en ok pris. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jan s 10 Anmeld indhold Besvaret June 6, 2007 ælvsbyhus vi byggede nyt hus for 4 år siden med ælvsbyhus og har været rigtig glade for det deres tidsplaner holder 100% og også deres regnskaber med varme forbrug osv. så tag en snak med tommy i malmø om det han har grunde og står for det hele husk prisen på hjemmesiden kun er huset uden grund held og lykke Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret June 12, 2007 LB-Hus Jeg tror jeg trækker min anbefaling tilbage vedr. LB-Huse. Nogle problemer er opstået for begge der får bygget hus af dem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites