st1berg 10 Anmeld indhold Skrevet March 12, 2007 Hey. Så har vi jo fået vores lille rækkehus i klagshamn, og derfor har jeg jo selvfølgelig revet hele lortet ned til at starte med.... Nej, det har jeg jo alligevel ikke, men der er røget en del!:th2: Mens jeg går og hygger mig med at rive ned, fjerne tapet, paneler og andre mærkelig ting går det op for mig at alle skillevægge inde i huset er lavet af ét lag gips.... ÉT LAG!!!! Ja, der er så heller ikke nogen former for isolering i mellem... hva fanden sker der??? Nå, men det laver jo ikke sig selv. Så jeg må jo rive lidt mere ned og så er det at jeg har nogle spørgsmål. Kan det betale sig for mig at tage gips plader med fra DK, eller er det billigere at købe dem i SE?? Kan man få samme tykkelse som i DK eller kan man kun få den tynde slags. Kan altså ikke lige huske det, men mener at de i DK er 13mm (er jo ikke tømrer, vel!). Tror nemlig den de har brugt i mit hus kun er 8 eller 11mm. Hvordan fanden havde de tænkt at man skulle kunne hænge noget op i det??? Hvad siger I, skal man tage byggematerialerne med fra KBH eller kan man godt få dem til samme pris/kvalitet i SE???? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
leon 0 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2007 dem jeg har købt er 13mm. Der er et discount sted her http://www.byggmax.se/ hvor det er en ok pris. God fornøjelse. Mvh Leon Hey. Så har vi jo fået vores lille rækkehus i klagshamn, og derfor har jeg jo selvfølgelig revet hele lortet ned til at starte med.... Nej, det har jeg jo alligevel ikke, men der er røget en del!:th2: Mens jeg går og hygger mig med at rive ned, fjerne tapet, paneler og andre mærkelig ting går det op for mig at alle skillevægge inde i huset er lavet af ét lag gips.... ÉT LAG!!!! Ja, der er så heller ikke nogen former for isolering i mellem... hva fanden sker der??? Nå, men det laver jo ikke sig selv. Så jeg må jo rive lidt mere ned og så er det at jeg har nogle spørgsmål. Kan det betale sig for mig at tage gips plader med fra DK, eller er det billigere at købe dem i SE?? Kan man få samme tykkelse som i DK eller kan man kun få den tynde slags. Kan altså ikke lige huske det, men mener at de i DK er 13mm (er jo ikke tømrer, vel!). Tror nemlig den de har brugt i mit hus kun er 8 eller 11mm. Hvordan fanden havde de tænkt at man skulle kunne hænge noget op i det??? Hvad siger I, skal man tage byggematerialerne med fra KBH eller kan man godt få dem til samme pris/kvalitet i SE???? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bagheera 10 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2007 For ikke alt for mange år siden kørte danskerne til Sverige for at handle byggematerialer. Jeg tror ikke at der er sket så meget med prisforskellen. Vedrørende kvaliteten ... helt sikkert den samme. Så kør du bare ud og køb dine byggematerialer i lokalområdet :) . www.eniro.se -> gula sidorna -> søg på byggvaruhus og malmö God arbejdslyst Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
andhan 10 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2007 gips Hejsa Nu ved jeg ikke lige hvor du bor men hornbach ved toftanæs er super med stort set alle byggematr. De har en kæmpe varegård hvor du bare kører helt hen til det du skal bruge og smider det på traileren. Skulle selv bruge en 2 paller og så læsser de dem med truck, så du selv er fri for at slæbe:) . Og så er der penge at spare når du køber hele paller. en 90x250 13mm plade koster 64 sek og 54sek hvis du tager en palle (50stk) hvilket jo ca er 44 dkr. Mvh andreas Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
st1berg 10 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2007 Hejsa Nu ved jeg ikke lige hvor du bor men hornbach ved toftanæs er super med stort set alle byggematr. De har en kæmpe varegård hvor du bare kører helt hen til det du skal bruge og smider det på traileren. Skulle selv bruge en 2 paller og så læsser de dem med truck, så du selv er fri for at slæbe:) . Og så er der penge at spare når du køber hele paller. en 90x250 13mm plade koster 64 sek og 54sek hvis du tager en palle (50stk) hvilket jo ca er 44 dkr. Mvh andreas Jo, det ved du godt.... For det står i mit indlæg:th2: Men ved ikke rigtig hvor det der Toftanæs ligger i forhold til mig. For det lyder da som en fin pris!!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret March 13, 2007 Men ved ikke rigtig hvor det der Toftanæs ligger i forhold til mig. www.hornbach.se ;) Du sammenligner jo nemt priserne i Bauhaus, da leverandørerne langt hen ad vejen er de samme. Da vi undersøgte for et års tid siden, sparede man 20-25% i Sverige Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2007 Til reference Byggmax plejer at være billigst i standardbyggematerialer (når man ser bort fra "bondsågat" eller stjålet) så hvis noget er billigere, så er det billigt. Byggmax: Gipsskivor. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
andhan 10 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2007 ja ok den tager jeg på mig...:) :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
st1berg 10 Anmeld indhold Besvaret March 14, 2007 Hejsa Nu ved jeg ikke lige hvor du bor men hornbach ved toftanæs er super med stort set alle byggematr. De har en kæmpe varegård hvor du bare kører helt hen til det du skal bruge og smider det på traileren. Skulle selv bruge en 2 paller og så læsser de dem med truck, så du selv er fri for at slæbe:) . Og så er der penge at spare når du køber hele paller. en 90x250 13mm plade koster 64 sek og 54sek hvis du tager en palle (50stk) hvilket jo ca er 44 dkr. Mvh andreas Hvordan er det, kan man mon bestille det til levering. Kunne være nice at få smidt en palle af foran garagen...... Gider nemlig ikke at betale dobbelt pris på broen, for at tage min trailer med over. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
leon 0 Anmeld indhold Besvaret March 15, 2007 lej en trailer i SE i 4 timer koster ikke det vilde. Så kan du også smide alt det skrammel ud du har revet ned. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret March 15, 2007 ...eller lån en gratis i byggemarkedet. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lsv 10 Anmeld indhold Besvaret March 20, 2007 Uha... nu kommer min erfaring som salgsass. i en dansk tømmerhandel mig jo til gode :) 1: Køb materialer i SE - Danske discount tømmerhandler (Jem&Fix, osv.) køber dem sørme også i SE. - Danske større tømmerhandler køber dem enten hos danske Gyproc eller et andet som jeg ikke liiige kan huske navnet på. Men materialerne til Gyproc, kommer sørme også fra Sverige :) Bemærk at der er STOR forskel på en billig, og en dyr plade (samme tykkelse) 1: Lyd- og varmeisolering er langt bedre i de dyrere 2: De dyrere er også nemmere at arbejde med, de er sværere at knække 3: Ikke alle billigere er af samme størrelse (120x240, 90x240) men nogengange kun 88x240 har selv set en som var præcis 86.4, tro mig - ikke sjovt at sætte sådan nogle op på stål/træ regler som er lavet til 90 :) 4: Dog er de dyrere også tungere pr m2 2: Normale standard gipsplader er 13.5mm tykke 3: 11mm gipsplader var standard for en del år siden (kan ikke helt huske årstallet), men de kunne ikke overholde nogle ISO krav var det vist, så man lavede dem som 13.5mm 4: 1 eller 2 lag - egentlig ligemeget (hvis man ikke kigger på lyd og varme reduceringen) 5: 13.5mm plader kan idag (med de rigtige gipsskruer) bære helt op til 70kg på hver skrue. Tro mig... det blev testet da jeg gik på skole om det også kunne passe :) - Dog var det også nogle fandens dyre skruer. Gyproc havde sat en 100x50cm plade op på en 1 lags gipsvæg med 2 skruer... 140kg holdte den til, men det var nu væggen der faldt sammen først - skruerne blev siddene i pladen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thsk 11 Anmeld indhold Besvaret March 20, 2007 Gipsplader i 2 lag skal bruges for at opnå en brandsikker väg (som lejlighedsadskillelse fx,). Man er faktisk begyndt at lave skillevägge uden isolering, eller kun isolering i bunden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lsv 10 Anmeld indhold Besvaret March 20, 2007 Gipsplader i 2 lag skal bruges for at opnå en brandsikker väg (som lejlighedsadskillelse fx,). Man er faktisk begyndt at lave skillevägge uden isolering, eller kun isolering i bunden. Det er vi enige om, men (uden at kende til st1bergs projekt) så lyder det ikke som om det skal være en direkte lejl. adskillelse, men bare et ekstra værelse - så behøves 2 lags gips ikke mere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
st1berg 10 Anmeld indhold Besvaret March 20, 2007 I mit projekt er det hovedsagligt tale om skillevægge inde i huset, altså ikke vægge mod nabo og ud. Mod nabo (én væg) og ydervægge er isoleret men umiddelbart ser det ud som der kun er ét lag gips. Kan dette være lovligt??? Mener bestemt ikke at den går i DK...!!! Det korte af det lange er, at det ikke kun drejer sig om hvor mange kilo jeg kan hænge i væggen, men oz selve følelsen af væggens holdbarhed og sidst men ikke mindst lyden. Jeg vil gerne tilbyde mine gæster at de kan gå på potten uden at alle i huset bliver indviet i hvad og hvor meget de laver derude:sick: Hos mig har de brugt 120 plader, dvs at der er ca. 60 cm mellem hver lægte og hver plade er skruet med max 20 skruer, som tidligere nævnt ingen isolering. Alt dette gør at væggene ikke virker særlig faste!!! Så det jeg har tænkt at der hvor der ingen isolering er smadrer jeg gips´en ned på den ene side, putter iso i og sætter 2 lag på... + et lag mere på den anden side. På den måde slipper jeg for at lægte om.... Er der ikke nogen der har et guld nr. jeg kan ringe på til nogen der leverer den fede slags gips. Hvad med et container firma til afhentning af affald, det hober sig jo op det lort. Kan snart ikke komme ind i min garage. Det er sq sådan lidt spøjst, når man sådan skal bygge i et land hvor man ikke kender en skid... Normalt har jeg jo alle disse ting liggende i min tlf, men de gider sq ikke rigtig at trille over broen for så relativt lidt.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites