Jump to content
MC Manden

Pittbull skudt i Malmö

Recommended Posts

Eller motorcykler...? Der findes jo knallerter... Spøg til side, man hører jo ikke om, at motorcykler og sportsbiler angriber uskyldige mennesker
...Det var nu også ment som en kommentar til fordommen om, at man kun ejede muskelhunde pga. man havde mindre selvvärd...
men det hører man jævnligt om' date=' at nogle af de vildere hunderacer om.[/quote'] "Man hörer jävnligt om"... fordom igen!:confused: Så skulle visse bilracer (og mc-racer:rolleyes:) forbydes, fordi man ofte hörer, at de er involverede i ulykker:confused: Nä(Nils), lad os alle gå rundt i stilrent töj, väre kortklippede eller hvad nu moden dikterer, have puddelhund (for DE er da söde!) og ikke på nogen måde skille os ud, så vi ikke skrämmer nogen:sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
...Det var nu også ment som en kommentar til fordommen om, at man kun ejede muskelhunde pga. man havde mindre selvvärd... "Man hörer jävnligt om"... fordom igen!:confused: Så skulle visse bilracer (og mc-racer:rolleyes:) forbydes, fordi man ofte hörer, at de er involverede i ulykker:confused: Nä(Nils), lad os alle gå rundt i stilrent töj, väre kortklippede eller hvad nu moden dikterer, have puddelhund (for DE er da söde!) og ikke på nogen måde skille os ud, så vi ikke skrämmer nogen:sick:
Jammen jeg kommenterer blot fordommen, at det automatisk skulle være en sportsbil, det kunne jo ligeså godt være en mc ikke ;-) Det er altså ikke en fordom, at man "jævnligt hører om". Prøv at google på nyhedsmedierne. Jeg har endnu ikke hørt, at en labrador har skambidt en person... Correct me if I am wrong! Sålænge folk kan håndtere de 'vildere hunderacer' (ligesom jeg fx ved Kira kan), så skal folk da også have lov til at holde dem. Men kan de ikke styre hunden og den går til angreb, så vanker der (men det findes der heldigvis lovhjemmel for).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jammen jeg kommenterer blot fordommen' date=' at det automatisk skulle være en sportsbil, det kunne jo ligeså godt være en mc ikke ;-) [/quote'] Jo! men störstedelen herinde kan nok bedre relatere sig til sportsbiler end mc'er (og jeg tror da ikke I har sportsbiler, fordi I har små tissemänd eller hvad det nu kunne väre;))

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er altså ikke en fordom, at man "jævnligt hører om". Prøv at google på nyhedsmedierne. Jeg har endnu ikke hørt, at en labrador har skambidt en person... Correct me if I am wrong!
Det er helt rigtigt at du hører mere om at muskelhunde angriber, men det er ikke kun hundenes skyld, det er også vores kære medier, det sælger bedre at sætte et af de tidligere billeder af en Pit Bull på forsiden og skrive dræber hund går amok, end at skrive om en lab der igen har bidt et barn i hånden. Prøv at kigge på den statistik Kira har linket til, og prøv at se nedenstående link. http://www.working-amstaff.dk/pages/fordomme.php Noget helt andet, det er faktisk ganske sjældent at Amstaff og Pit Bull angriber mennesker, og det er der en helt naturlig grund til. Da Pit Bull´en for lang tid siden siden blev avlet og brugt til hundekamp, var reglerne sådan at en dommer(der ikke kender hundene) til en hver tid skulle kunne afbryde kampen uden at risikere at blive bidt. Hunde der bed en dommer blev aflivet på stedet og derfor fremavlede man hunde med en enorm forkærlighed til mennesker. Så for at disse hunde skal gøres aggresive overfor mennesker ja så skal de "trænes til det", altså mishandles af mennesker og det kan man gøre med alle hunde racer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jammen jeg er helt enig, i må da heller ikke misforstå mig, jeg har intet imod de hunderacer (personligt ville jeg hellere have en anden race, men det er jo min holdning), blot de er trænet ordentligt <- bemærk, det gælder alle racer fra gravhund til pittbull. Faktisk står der noget meget godt i bunden af det link, du henviser til, Lynge: "Ved biologisk korrekt træning, avl og hundehold bliver hunde tilhørende racer med en forholdsvis ung kamphundefortid på ingen måde farligere end andre store og kraftige hunde, og de kan for den sags skyld være meget mere harmoniske og forudsigelige i deres adfærd end andre. Således egner amerikansk staffordshire terrier sig godt til redningshund. Som Hanne Hjelmer Jørgensen så rigtig skriver i sin artikel: Hundeoverfald på mennesker er et socialt problem. Prøv at se hvem der ejer disse hunde, der overfalder andre hunde eller mennesker!! Og så er det vel egentligt lige meget hvilken race det er…alle hunde kan ødelægges."

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Credde 100 % enig, hun har nemlig ret. Men som mange gør(også i denne tråd) er det næmere bare at skyde med sprædde hagl på muskelhunde, og det er der filmen knækker for mig. Man bliver nød til og forstå at det altså ikke er racen der er problemet, det ejerene af nogle af de her hunde. For hvis ikke de har Amstaff eller Pit Bull, jamen så har de Dobermann, Dogo Argentino, Rottweiler osv og osv eller krydsninger af disse hunde, også aner man slet ikke hvad man for. Med Race rene hunde har man en go mulighed for at forudsige hvad hunden indeholder mentalt, men blander man, ja så er det lidt mere et spørgsmåls tegn. Vi ved godt at Ivan ikke kan med andre hanhunde(hvilket på ingen måde er unormalt for hanhunde), og derfor sørger vi naturligvis også for ikke at komme i situationer hvor han er løs sammen med en anden hanhund. Men det er der desværre nogen der ikke fatter:sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så er der lidt nyt. Sverige vil sætte en stopper for farlige hundeejere: http://www.berlingske.dk/udland/artikel:aid=875128 Svenskerne har sgu forstået noget af det rigtige her :th2:
Ja dejligt med en politiker der har fattet problem stillingen, super initiativ, håber de også vil håndhæve det(hvis det bliver vedtager):th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Alle sammen. Først tænkte jeg at jeg ikke ville kommentere noget i denne debat, for jeg er så træt af at det altid bliver til mudder kast. Først vil jeg stille spørgsmålet.. Hvad er en kamphund. hvilke Racer er kamphunde?? for spørg man om det så er der ikke mange der kan svare på det. Mange nævner nogle racer som slet ikke har noget med kamphund at gøre. Personligt for mig er en kamphund en hund der er blevet trænet til kamp. og så er det lige meget hvilken race vi taler om. om vi taler om pittbull eller en gravhund spiller ingen rolle. En hund der vil slås er en kamphund. min sambo og jeg har selv 2 Dogo argentinos. og de er for mange folk kamphunde. Vi kommer jævnligt nede på hundfeltet nede ved ribban. Og der er aldrig nogle problemmer. Nu vil jeg ikke stemple nogle racer. men oftest ser vi rottweiler/Schæfer der flyver i hoved på hinanden. Skal dog lige siges at jeg elsker begge racer. så ikke noget ondt der. Her om 2 uger skal vi så hente en lille Chihuahua valp som skal gå rundt sammen med de 2 store "kamphunde" og vi er 110% sikker på at det kommer gå. plus skal hente en Dogo valp hjem fra danmark her til september. Vi mener bare at folk skal have lov til at have den race som de ønsker. Måske ville et hund"kørekort" hjælpe lidt så de hunde der kræver lidt mere opmærksomhed får den rette ejer der kan give dem det. Det er ejeren der har det store ansvar her.!!! Mvh Kent Larsen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Personligt for mig er en kamphund en hund der er blevet trænet til kamp. og så er det lige meget hvilken race vi taler om. om vi taler om pittbull eller en gravhund spiller ingen rolle. En hund der vil slås er en kamphund.
Jeg er enig med dig! Vi møder jo også tit folk der siger "Nåeee det er de der kamphunde i har" Nej vi har ikke kamphunde - vores hunde har aldrig været i kamp og kommer det heller aldrig. Vores hunde er familie og udstillingshunde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

He he den undersøgelse kan desværre ikke rigtig bruges til at sige noget videre om hvilke hunde der er mest bidske. Det undersøgelse ville finde ud af er hvorfor så mange hunde i DK bliver aflivet. Og det kommer den med en masse gode grunde til. Men undersøgelse er kun baseret på hunde der er blevet aflivet hos en dyrlæge, og jeg er sikker på at der går masser af hunde rundt der har bidt andre mennesker men som aldrig bliver aflivet. Så at sige at St. Bernhards hunde er mest bidske er en noget misvisende konklusion, som det også kun er BT, EB og nu også TV2 og Berlingske selv har draget. Jeg her læst en del af rapporten(den er lang hehe) og hele konklusionen, og lad os bare sige at mediernes konklusion ikke helt er den samme som rapportens. Jeg vil dog glæde mig over at antallet af anmeldte forsikrings og mere vigtigt bid skader er uforandret over en 4-5 årig periode og faktisk faldet hvis man går længere tilbage, og i samme periode anslår man at antallet af "muskelhunde" er gået fra omkring 1000 til cirka 20.000 hunde i DK. Generalt er antallet af nye af hunde i DK steget voldsomt. Det syntes jeg trods alt viser selv om der er flere "muskelhunde" end nogensinde i DK, så er bidskaderne altså ikke os eksploderet voldsomt. Som visse medier gerne vil få det til at lyde som. Men i det mindste rart med en rapport hvor vores typer hunde ikke for skylden for alt det slemme i den her verden;) Og dermed ikke sagt at vi ikke har nogle problemer med nogle MEGET dårlige hunde ejere desværre;-(

Jamen hov, så har dyrenes beskyttelse lige lavet en undersögelse: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-7843792.html Jamen, det passer jo SLET ikke ind i folks fordomme, det må vi hellere glemme hurtigt igen, så folks billeder af hvad der er rigtigt og forkert bibeholdes:rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites