MC Manden 10 Anmeld indhold Skrevet March 12, 2007 Tja... hvad kan man sige ?? Forbud lortet ??? http://ekstrabladet.dk/112/article279825.ece Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
DKSEFR 10 Anmeld indhold Besvaret March 12, 2007 Man hører desværre oftere og oftere om "historier" fra disse hunde. Jeg har selv en hund som var tæt på at blive slået ihjel af en pittbull. Fik mange alvorlige bid. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael og carina 10 Anmeld indhold Besvaret March 12, 2007 Kan kun være enig. Den race skal bare forbydes. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jette 10 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2007 Kan kun være enig. Den race skal bare forbydes. ØH det har vel også noget med ejeren at gøre.... bare my 50 cent.... - men vi kan måske forbyde ejerne Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sanni 10 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2007 Nok mere ejer end hund Der er ingen tvivl om, at mange af kamphunde-racerne har et temperament, man ikke skal spøge med - men passer ejeren sin hund, som den type hund, den skal passes, så er det ikke meget at være urolig for. Ikke mere end med enhver anden hunderace (af en vis størrelse) - det er mit bud. 9 ud af 10 gange er det bare de forkerte ejere, der har de forkerte hunde, og så er coktailen pludselig meget farlig. Jeg er ærlig talt ikke så kæk, når jeg går i Pildammene med Rösti om morgenen, og så der er en eller anden stor fyr med tatoveringer på sin skaldede isse, der render og slås koporligt med sin amstaff på plænerne. Sanni Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Johan 10 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2007 Der ligger en film af det på newshunter.se, jeg syntes måske at det er I overkanten at skyde den 16 gange........... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2007 Jeg er engang blevet bidt af en gravhund -den race burde forbydes! (eller skyd ejeren, han var präst... ) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
michael og carina 10 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2007 Selvfølgelig har ejeren et kæmpe ansvar, men lige pittbull er en "farlig" race i forvejen. Mener man vil kunne meget til livs, hvis man var hård og sagde alle i gruppen "muskelhunde" (Har selv 2 bullmastiffer) som også er under denne gruppe, de måtte kun alves med stamtavle, på den måde ville det være en dyrere hund, som ikke alle der "bare" ville have en hund lige kunne købe. Vi flytter selv til Burlöv 28/3, og da sælger har fortalt naboer om vi har 2 hunde der hedder noget med bull, har de allerede været inde og spørge om de var farlige og blev brugt til hundekamp:rolleye: Så alle naboer med deres børn kommer ind og siger hej og hilser med hundene når vi er kommet på plads, så de kan se de ikke er farlige.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Simon Irgens 10 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2007 De hunde, staff, amstaff og alle de andre Bull´s er sku i bund og grund fredlige stille og roligte gode familiehunde. De er søde charmerende og børnevenlige. Desværre er de let påvirkelige over for fysisk og mental terror fra evt ejer eller andre mennesker omkring dem og hvis de bliver behandlet skidt eller f.eks `leger`med en laserpointer kan du gøre din hund desideret dum i hovedet eller vedvarende beder kræet om at fange katten som ikke er der og alt sådan noget, det virker harmløst men de bliver tossede af det i længden. Man hører aldrig om den gamle kones tæppepisser der nærmest æder folk levende og der er da også en forskel men det er ikke fair at altid give hunden skylden, problemet ligger sjældent der. Klart de har et bid der er langt mere kraftfuldt end tæppepisseren så der skal da tages forholdsregler men man må se det i et større perspektiv end bare at give hunden skylden.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rbuck 10 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2007 De hunde, staff, amstaff og alle de andre Bull´s er sku i bund og grund fredlige stille og roligte gode familiehunde. De er søde charmerende og børnevenlige. Desværre er de let påvirkelige over for fysisk og mental terror fra evt ejer eller andre mennesker omkring dem og hvis de bliver behandlet skidt eller f.eks `leger`med en laserpointer kan du gøre din hund desideret dum i hovedet eller vedvarende beder kræet om at fange katten som ikke er der og alt sådan noget, det virker harmløst men de bliver tossede af det i længden. Man hører aldrig om den gamle kones tæppepisser der nærmest æder folk levende og der er da også en forskel men det er ikke fair at altid give hunden skylden, problemet ligger sjældent der. Klart de har et bid der er langt mere kraftfuldt end tæppepisseren så der skal da tages forholdsregler men man må se det i et større perspektiv end bare at give hunden skylden.... X2 Savner min amerikanske bulldog, dejlig vuffer Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Futz 12 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2007 For min skyld må folk holde kamphunde bare de holder dem i snor og har kræfter til at tumle dem ! Problemet med kamphunde er at de går efter fighten og det er ikke bare en gang i mellem - det er altid - på samme måde som min gravhund går efter ræv (eller kat - sorry), og på samme måde som en labrador apportere ænder, en mynde løber hare/vildt op etc etc.. Det ligger i generne. Der burde derfor være heftig straf hvis man lader sin kamphund gå løs og dræbe andre hunde (for min skyld må hunde godt bide deres ejere - det er et internt familieproblem) eller hvis man slipper sin jagthund løs på kattejagt i kvarteret eller på anden måde ikke beskytter et dyrs natur mod dets selv. Sjovt nok har jeg flere gange bemærket at folk med kamphunde godt kan finde ud af hurtigt at give deres hund snor på når der dukker andre op med, ja rigtigt, kamphunde, så helt uvidende om Bellas dark side kan de ikke være. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kira 10 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2007 Kan kun være enig. Den race skal bare forbydes. Forbud hjælper ikke. Se i Danmark - Pitbull er forbudt og der har nok aldrig været så mange af racen eller blandinger deraf i Danmark som der er nu. Myndighederne, dyrlæger osv kan jo ikke se forskel på om det er en pitbull, amstaff, pitbull/labrador blanding - så hvordan skulle de svenske myndigheder så kunne. Jeg er fortaler for hundekørekort, registrering af "farlige racer", vanvittige forsikringspræmier på blandingshunde, avlsforbud på blandingshunde af visse racer, tvunget sterilisering/kasteration af blandingshunde af visse racer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2007 Der findes jo mennesker "med særlige behov", men derudover forstår jeg ikke, hvad folk i almindelighed skal med en hund, der ligner tre måneder på hospitalet. Hvorfor køber man en hund, der gør andre bange? Der er så mange fine hunde at vælge imellem. :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kira 10 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2007 Jeg syntes nu ikke en pitbull ser specielt skræmmende ud - klart der er nogen der er kønnere end andre. Her er lidt statistikker http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1020715,00.html http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1020717,00.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2007 Hvorfor køber man en hund' date=' der gør andre bange? [/quote'] Præcis! Har man så lidt selvtillid og så stort et behov for "respekt", at man kun kan hævde sig på den måde, så er man altså langt ude, og bør lave sit liv radikalt om...... Eller afslutte det - for min skyld kunne de også have lavet en "human aflivning" af ejeren med 16 skud! :D ;) . Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2007 Jeg syntes nu ikke en pitbull ser specielt skræmmende ud Jo en pitbull ser skræmmende ud, heldigvis, ellers ville statistikken være endnu mere skræmmende end den er i forvejen. Folk er mærkelige med deres hunde. Hvis man vil have en god og rar familiehund, hvorfor køber man så en skævavlet 2 tons hydraulisk kantklipper, der skræmmer livet af andre mennesker? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
torben 0 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2007 Jeg syntes nu ikke en pitbull ser specielt skræmmende ud - klart der er nogen der er kønnere end andre. Her er lidt statistikker http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1020715,00.html http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1020717,00.html Hvilken af disse 2 her er mindst skræmmende ??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2007 Hvis man vil have en god og rar familiehund' date=' hvorfor køber man så en [b']skævavlet 2 tons hydraulisk kantklipperNils...STOP....du slår mig ihjel!!:th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mr. Kubik 10 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2007 Har lige set video'en. Det er hvad man kalder en handlekraftig politibetjent. Det er helt korrekt, at aflive hunden med et dræbende skud til sidst. Ejeren, ja - han kan sgu lære det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kira 10 Anmeld indhold Besvaret March 14, 2007 Nu er det nok de færreste hunde der hænger i tremmer med åbent gab - også selvom det er en pitbull. En Pitbull kan vel sagtens være en god familiehund i de rigtige hænder. Det er fåtallet der ødelægger det for flertallet. Mr. Kubik - ja det er helt iorden, men måske han skulle på kursus så han ikke behøvede 15 forsøg først. Ejeren ja hvad skal man sige om ham!!!! Han har nok selv bedt om det. Idiot! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret March 14, 2007 Jeg syntes nu ikke en pitbull ser specielt skræmmende ud - klart der er nogen der er kønnere end andre. Her er lidt statistikker http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1020715,00.html http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1020717,00.html Jeg er vist en normal voksen mand, og jeg er sgu ikke begjestret for kamphunde, kald mig bare kylling. Amstaff, pittbull og hvad de allesammen hedder. De er sikkert meget nuttede, men jeg undgår dem helst (ja, jeg ved godt i har 2 søde hunde, men de bliver aldrig min livret (hvorimod jeg har indtryk af at jeg let kunne være deres)).... Jeg går langt udenom de hunde når jeg møder dem på gaden (i snor) da jeg ikke aner hvordan de er opdraget... men, gider sgu ikke ha' sådan et kræ i knæet... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret March 14, 2007 I det her konkrete tilfælde er der jo tydeligvis noget der ikke er normalt. Hvem faen køber en stort set voksen Pit Bull af en ukendt person??? Så er man sku ikke rask, og det var da rart at det bare var ejeren det gik ud over, for så laver han sku ikke den dumhed igen, og vi er helt enige om at det var meget rigtig at aflive den hund hurtigst muligt. Man at begynde at skyde med spræde hagl på alle muskelhunde racer det er totalt ude af propertioner. Vi har selv 2 dejlige Amstaffer og dem der kender os(også herinde) kan vist godt skrive under på at vi ikke har dem for at vi skal ud og skræmme nabolaget eller prøve at ingyde respekt. Kira går meget op i hunde og går en hel del på udstillinger(Amstaff´en er fremalvet med henblik på udstilling og som familie hund hvis nogen skulle være i tvivl), og den er framragende til begge dele. Men som mange andre hunde racer er det en meget kraftfuld hund, og det har desværre en tendens til at tiltrække nogle helt forkerte hunde ejere. Derfor er der klart brug for nogle stramninger omkring muskelhunde i den dur som Kira allerede har nævnt. Et forbud hjælper intet, det ses helt tydeligt i Danmark for tiden. Når de er ulovlige virker de bare endnu mere tiltrækkende på de her forkerte ejere. Det kan være næsten umuligt at se forskel på en Pit Bull og en Amstaff, og da der er nogen her der har kaldt dem både grimme og skræmmende og så har bakket det op med typiske Ekstra Bladet billeder, så linker jeg lige her til Kira´s hjemme side hvor i kan se en masse billeder af 2 Amstaff´er, og man skal da være noget parnoid hvis man syntes de ser skræmmende ud. http://www.123hjemmeside.dk/delirz Og hvis der er nogen der gerne vil have lidt first hand erfaring med muskel hunde, så der ikke bare bliver skrevet ud fra fordomme, så er de meget velkommen hjemme hos os. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret March 14, 2007 Præcis! Har man så lidt selvtillid og så stort et behov for "respekt", at man kun kan hævde sig på den måde, så er man altså langt ude, og bør lave sit liv radikalt om...... Er det også derfor folk körer rundt i sportsbiler så? Der findes så mange andre fine biler... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret March 14, 2007 Er det også derfor folk körer rundt i sportsbiler så? Der findes så mange andre fine biler... Eller motorcykler...? Der findes jo knallerter... Spøg til side, man hører jo ikke om, at motorcykler og sportsbiler angriber uskyldige mennesker, men det hører man jævnligt om, at nogle af de vildere hunderacer om. For min skyld kunne man godt lave krav om, at man ved visse hunderacer (hvis ikke alle) skulle gå til træning med hunden eller noget lignende. Jeg er nemlig sikker på, at de folk, som passer godt på deres Amstaff, Pitbull osv. går til træning med hundene, mens de er hvalpe og derfor er de også langt mere medgørelige. Det er selvfølgelig også et spørgsmål om, den daglige motion for hundene. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jette 10 Anmeld indhold Besvaret March 14, 2007 http://www.123hjemmeside.dk/delirz Ejjjjjjjj hvor er de søde. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites