Jump to content
DiveMaster

Hi-Fi...hvad lytter DU på/med?

Recommended Posts

samt det faktum at jeg det sidste halve års tid har opgraderet hjemme-stereoen betragteligt :thumbup: )
lyder spændende, et godt anlæg er en hjørnesten i ethvert hjem! :thumbup: Hvad har du investeret i? Jeg har Krell forstærker og cd (KAV-250cd og KAV-300i) og Martin Logan Quest højtalere (elektrostatiske) :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
lyder spændende, et godt anlæg er en hjørnesten i ethvert hjem! :thumbup: Hvad har du investeret i? Jeg har Krell forstærker og cd (KAV-250cd og KAV-300i) og Martin Logan Quest højtalere (elektrostatiske) :th2:
Ok...så er du mere nørd end jeg. :D NAD521BEE CD, Marantz ST7001 DAB/FM, Creek Audio 4330 mkII forstærker samt Snell C/IV højttaler skruet på førnævnte med Dali BOA-kabel. Enhederne er sat sammen med TaraLabs og Argon-kabler. Jeg er nok mere typen der nægter at "gå amok" prismæssigt for at få go´ lyd, men derimod finde "bang for the buck" - og har ikke noget imod at blande gammelt og nyt, sort og sølv, engelsk og japansk :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Harman kardon AVR7500 forstærker/reciever. Marantz 63-SE cd afspiller Infinity Intermezzo front højtaler og sub. Alle 3 aktive. JBL center og baghøjtalere. Samsung DVD-HR738/XEE HD/DVD recorder på vej.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ok...så er du mere nørd end jeg. :D
*G* for 7 år siden stod jeg og skulle vælge: kvalitetslyd eller design, dvs klasse A HIFI eller B&O. Et godt anlæg holder i mange år, og en dejlig luksus i hverdagen, så det blev det første.......og så fik jeg et godt tilbud på højtalerne (selvsagt havde jeg ingen kæreste på det tidspunkt *S*) Jeg kan se at der er en Snell loge på hifi4all.dk....hvem sagde nørd? :D lækker HD/DVD recorder BS, men ingen digital tuner? Jeg har kig på Sony HX-820 som kan interface (programmeres) direkte fra tvet....men heller ingen digital tuner i den. :sad:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kan se at der er en Snell loge på hifi4all.dk....hvem sagde nørd? :D
Jeg hørte modellen hos en kammerat for 10 år siden - og var solgt på stedet. Nu "faldt" jeg over dem brugt for nogle måneder siden, og slog til med det samme. C/IV´eren er der ikke mange af til salg rundt omkring - medmindre det er til ågerpriser (og dem er der ikke engang ret mange af...hehe) Creek´en er...well...lille. Men det var lige indtil jeg fik den sat til, og kylet noget signal på ;) Elektrostater har jeg endnu tilgode...min lejlighed er en kende for lille til at de ville kunne folde sig ud (medminde jeg ikke skulle have andet i min stue :th2:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Op i hatten med Hi-Fi... næh to stålhjul Technics SL1210-MK2 koblet til en gammel to kanals mixer, som så igen smider signalet videre til et slagkraftigt "konfirmand-anlæg" med masser af basssss, og igen samtidigt sender analoge signaler frem og tilbage mellem mit Firewire lydkort/PC sequenser og en smule midi grej giver mig rigeligt med soniske oplevelser i hverdagen! Jeg vil bare have bas, glem alt om definition når man har med klubmusik at gøre!!! :laugh: Vil dog gerne have mig at par Adam A7'ere til monitorbrug, men hey det bliver en anden dag.n

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Her passer jeg vist ikke helt ind, men hva' !! DIY forforskrækker, for tiden passiv. DIY effektforskrækker, neddroslet Maynard 25-8. DIY 2-vejs basrefleks ht, små reolmodeller, som nok snart erstattes med et par DIY fuldtone bagladede horn :love: En DIY rør RIAA er på vej, en kopi af Tube Lab's gamle rør-slæde :th2: Signalet kommer fra en Sony DVP-NS705 SACD spiller, når den ikke lige bruges i hjemmebiografen :D Som I nok kan se er det ikke millioner jeg bruger på anlæget, men derimod timer og tårer :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er mit: Sony TAE-2000ESD forforstæker Sony TAN-80ES Effektforstæker Sony 505ES CD-afspiller M.I.T. (T2) højttaler kabler Kimber PBJ signalkabler Infinity Modulus sat. (m. bånddiskant) + subwoofer (servostyret) Hilsen YMA

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Højttaler-opdatering Snell'erne er blevet skiftet ud til fordel for Miller & Kreisel's Creator-serie. 2 x CR2401 og en CR480 sub. Sweet! :thumbup: Normalt ville man sætte et sådant setup op som 5.1 - men jeg ér og bliver stereophile når der skal høres musik. Film skal selvfølgelig opleves i surround - så dér foregår det på pc'en med tilhørende Logitech Z-560 (som desværre kun er 4.1 - men damn det spiller godt, når der skal møves igennem på filmsiden. Så er hifi-delen mindre vigtig, må jeg indrømme) Dog skal jeg have opgraderet til ægte 5.1 på dette område snarest, da center-kanalen "mangler". At den mixes i L og R i den nuværende opstilling er langt fra optimalt. :o For at vende tilbage til M&K'erne, så har de nu bragt mig i et dilemma. Nemlig at der er en del skiver jeg ikke kan holde ud at høre længere. De lyder simpelthen for dårligt. Og det var, paradoksalt nok, derfor jeg valgte M&K'erne. De er stinkende ærlige! Hvis en plade er dårligt produceret (og du har en bare nogenlunde cd-afspiller til at aflæse og aflevere informationerne), så afslører disse højttalere det - uden nåde. Mine år i diverse produktionsstudier fornægter sig ikke *gg*. På godt og ondt. Næste projekt er nok...opgradering af cd-afspiller. NAD'en er ok mellemklasse - men så heller ikke mere. Jeg er bestemt åben for forslag til opgradering hér. Og så kunne jeg godt finde på at kigge lidt i retning af Klasse D på forstærker-siden. Som supplement, i første omgang. Kina (ja, grin bare) er begyndt at levere endog rigtig fornuftige Klasse D-forstærkere. Og til en pris hvor de fleste kan være med. Jeg skal have lånt & lyttet på sådan et par stykker. ICE-teknologien startede lavinen - og Kina er ved at rulle sneboldene sammen i dén kategori, og efterlade os med et sagte "WTF!?" på læben. :th2: ...og så kan jeg nok heller ikke koge mere suppe på den høne (eller hund, hvis vi skal blive i Kina). Lyd er nu noget dejligt noget - især når der er sommerferie indblandet samtidig :cool:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Harman kardon AVR7500 forstærker/reciever. Marantz 63-SE cd afspiller Infinity Intermezzo front højtaler og sub. Alle 3 aktive. JBL center og baghøjtalere. Samsung DVD-HR738/XEE HD/DVD recorder på vej.
Har nu opgraderet med en PS3'er til noget blu ray! Det holder max!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så du har nu både HDDVD og BlueRay!? :th2:
Tja. Samsung'en er jo ikke en HD afspiller. Det er jo en harddisk optager og dvd optager/afspiller :D Der er jo ingen grund til at investere i en uddød race :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tja. Samsung'en er jo ikke en HD afspiller. Det er jo en harddisk optager og dvd optager/afspiller. Der er jo ingen grund til at investere i en uddød race :D
*ahh*...jeg læste din oprindelige liste forkert. ("Samsung DVD-HR738/XEE HD/DVD") Beklager :o

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter mange år med super surround anlæg fra Onkyo og højtalere fra B&W (DM 603 :th2:) så valgte jeg, at nedgradere på størrelsen, da jeg flyttede i ny lejlighed. Nu kører jeg med et Sony DAV-LF1 anlæg: 00000113758-SonyDAVLF1hometheatersystem-large.jpeg Man kan sagtens få bedre anlæg, men jeg er faktisk dybt imponeret af det. Det har trådløse baghøjtalere (som selv min totalt hifi-nørd af en lillebror måtte nikke anerkendende til) og kan spille hytten glimrende op. Underboen kom op en enkelt gang da jeg fyrede anlægget max af til introen fra Top Gun :laugh: Sidenhen er det blevet opgraderet med en PS3. Skal vi ikke se billeder af jeres andres anlæg :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites