DiveMaster 10 Anmeld indhold Skrevet March 11, 2007 samt det faktum at jeg det sidste halve års tid har opgraderet hjemme-stereoen betragteligt ) lyder spændende, et godt anlæg er en hjørnesten i ethvert hjem! Hvad har du investeret i? Jeg har Krell forstærker og cd (KAV-250cd og KAV-300i) og Martin Logan Quest højtalere (elektrostatiske) :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 11, 2007 lyder spændende, et godt anlæg er en hjørnesten i ethvert hjem! Hvad har du investeret i? Jeg har Krell forstærker og cd (KAV-250cd og KAV-300i) og Martin Logan Quest højtalere (elektrostatiske) :th2:Ok...så er du mere nørd end jeg. :D NAD521BEE CD, Marantz ST7001 DAB/FM, Creek Audio 4330 mkII forstærker samt Snell C/IV højttaler skruet på førnævnte med Dali BOA-kabel. Enhederne er sat sammen med TaraLabs og Argon-kabler. Jeg er nok mere typen der nægter at "gå amok" prismæssigt for at få go´ lyd, men derimod finde "bang for the buck" - og har ikke noget imod at blande gammelt og nyt, sort og sølv, engelsk og japansk :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret March 11, 2007 Harman kardon AVR7500 forstærker/reciever. Marantz 63-SE cd afspiller Infinity Intermezzo front højtaler og sub. Alle 3 aktive. JBL center og baghøjtalere. Samsung DVD-HR738/XEE HD/DVD recorder på vej. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
DiveMaster 10 Anmeld indhold Besvaret March 11, 2007 Ok...så er du mere nørd end jeg. :D *G* for 7 år siden stod jeg og skulle vælge: kvalitetslyd eller design, dvs klasse A HIFI eller B&O. Et godt anlæg holder i mange år, og en dejlig luksus i hverdagen, så det blev det første.......og så fik jeg et godt tilbud på højtalerne (selvsagt havde jeg ingen kæreste på det tidspunkt *S*) Jeg kan se at der er en Snell loge på hifi4all.dk....hvem sagde nørd? :D lækker HD/DVD recorder BS, men ingen digital tuner? Jeg har kig på Sony HX-820 som kan interface (programmeres) direkte fra tvet....men heller ingen digital tuner i den. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret March 11, 2007 Nej ingen digital tuner. Men har digital box fra Comhem som kører på mit Philips billedrørs tv :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 11, 2007 Jeg kan se at der er en Snell loge på hifi4all.dk....hvem sagde nørd? :DJeg hørte modellen hos en kammerat for 10 år siden - og var solgt på stedet. Nu "faldt" jeg over dem brugt for nogle måneder siden, og slog til med det samme. C/IV´eren er der ikke mange af til salg rundt omkring - medmindre det er til ågerpriser (og dem er der ikke engang ret mange af...hehe) Creek´en er...well...lille. Men det var lige indtil jeg fik den sat til, og kylet noget signal på ;) Elektrostater har jeg endnu tilgode...min lejlighed er en kende for lille til at de ville kunne folde sig ud (medminde jeg ikke skulle have andet i min stue :th2:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Furland 10 Anmeld indhold Besvaret March 11, 2007 Op i hatten med Hi-Fi... næh to stålhjul Technics SL1210-MK2 koblet til en gammel to kanals mixer, som så igen smider signalet videre til et slagkraftigt "konfirmand-anlæg" med masser af basssss, og igen samtidigt sender analoge signaler frem og tilbage mellem mit Firewire lydkort/PC sequenser og en smule midi grej giver mig rigeligt med soniske oplevelser i hverdagen! Jeg vil bare have bas, glem alt om definition når man har med klubmusik at gøre!!! Vil dog gerne have mig at par Adam A7'ere til monitorbrug, men hey det bliver en anden dag.n Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret March 11, 2007 Åhh...Gode gamle 1210'ere Det er sq nostalgi...der stadig virker! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Johan 10 Anmeld indhold Besvaret March 11, 2007 Jeg ved ikke om det tæller men jeg har valgt et Logitech Z-5500 det spiller godt masser af lyd til gode penge :th2: Cd-afspiller fra sony sat til med optisk kabel... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
claus 0 Anmeld indhold Besvaret March 11, 2007 Yamaha RXV800RDS Yamaha CDX596 Tilsluttet via optisk kabel... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret March 11, 2007 Rikke er musik nok i mine ører.......;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret March 11, 2007 Rikke er musik nok i mine ører.......;) Fedterøv Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Levin 10 Anmeld indhold Besvaret March 11, 2007 Hvad jeg lytter på, Jeg har mig et lækkert Densen anlæg , med et par Spendor stander-højttalere. Sweet anlæg med fantastisk lyd. /Levin Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Hoffmeyer 10 Anmeld indhold Besvaret March 11, 2007 Her passer jeg vist ikke helt ind, men hva' !! DIY forforskrækker, for tiden passiv. DIY effektforskrækker, neddroslet Maynard 25-8. DIY 2-vejs basrefleks ht, små reolmodeller, som nok snart erstattes med et par DIY fuldtone bagladede horn En DIY rør RIAA er på vej, en kopi af Tube Lab's gamle rør-slæde :th2: Signalet kommer fra en Sony DVP-NS705 SACD spiller, når den ikke lige bruges i hjemmebiografen :D Som I nok kan se er det ikke millioner jeg bruger på anlæget, men derimod timer og tårer Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
DiveMaster 10 Anmeld indhold Besvaret March 11, 2007 Her passer jeg vist ikke helt ind, men hva' !! Hoffmeyer, selvbyg giver god street respekt! jeg har selv bygget en O2 analysator (til nitrox dykning) og roder lidt med PIC microprocessorer....er fast kunde hos Kjell & Co! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
YMA 10 Anmeld indhold Besvaret March 12, 2007 Her er mit: Sony TAE-2000ESD forforstæker Sony TAN-80ES Effektforstæker Sony 505ES CD-afspiller M.I.T. (T2) højttaler kabler Kimber PBJ signalkabler Infinity Modulus sat. (m. bånddiskant) + subwoofer (servostyret) Hilsen YMA Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
DiveMaster 10 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2007 Jeg har Krell forstærker og cd (KAV-250cd og KAV-300i) og Martin Logan Quest højtalere (elektrostatiske) :th2: tilføjelse: MIT Terminator 2 bi-wire kabler Hjemmebygget XLR signal kabler :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Carwash 10 Anmeld indhold Besvaret March 13, 2007 tilføjelse: MIT Terminator 2 bi-wire kabler Hjemmebygget XLR signal kabler :th2: Hmm er alt klar med Antenne sjoveren? jeg har lidt for travlt med læse og jobbet.. har ikke købt noget endnu Patrick Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 28, 2008 Højttaler-opdatering Snell'erne er blevet skiftet ud til fordel for Miller & Kreisel's Creator-serie. 2 x CR2401 og en CR480 sub. Sweet! Normalt ville man sætte et sådant setup op som 5.1 - men jeg ér og bliver stereophile når der skal høres musik. Film skal selvfølgelig opleves i surround - så dér foregår det på pc'en med tilhørende Logitech Z-560 (som desværre kun er 4.1 - men damn det spiller godt, når der skal møves igennem på filmsiden. Så er hifi-delen mindre vigtig, må jeg indrømme) Dog skal jeg have opgraderet til ægte 5.1 på dette område snarest, da center-kanalen "mangler". At den mixes i L og R i den nuværende opstilling er langt fra optimalt. :o For at vende tilbage til M&K'erne, så har de nu bragt mig i et dilemma. Nemlig at der er en del skiver jeg ikke kan holde ud at høre længere. De lyder simpelthen for dårligt. Og det var, paradoksalt nok, derfor jeg valgte M&K'erne. De er stinkende ærlige! Hvis en plade er dårligt produceret (og du har en bare nogenlunde cd-afspiller til at aflæse og aflevere informationerne), så afslører disse højttalere det - uden nåde. Mine år i diverse produktionsstudier fornægter sig ikke *gg*. På godt og ondt. Næste projekt er nok...opgradering af cd-afspiller. NAD'en er ok mellemklasse - men så heller ikke mere. Jeg er bestemt åben for forslag til opgradering hér. Og så kunne jeg godt finde på at kigge lidt i retning af Klasse D på forstærker-siden. Som supplement, i første omgang. Kina (ja, grin bare) er begyndt at levere endog rigtig fornuftige Klasse D-forstærkere. Og til en pris hvor de fleste kan være med. Jeg skal have lånt & lyttet på sådan et par stykker. ICE-teknologien startede lavinen - og Kina er ved at rulle sneboldene sammen i dén kategori, og efterlade os med et sagte "WTF!?" på læben. :th2: ...og så kan jeg nok heller ikke koge mere suppe på den høne (eller hund, hvis vi skal blive i Kina). Lyd er nu noget dejligt noget - især når der er sommerferie indblandet samtidig Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret July 28, 2008 Harman kardon AVR7500 forstærker/reciever. Marantz 63-SE cd afspiller Infinity Intermezzo front højtaler og sub. Alle 3 aktive. JBL center og baghøjtalere. Samsung DVD-HR738/XEE HD/DVD recorder på vej. Har nu opgraderet med en PS3'er til noget blu ray! Det holder max! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 28, 2008 Har nu opgraderet med en PS3'er til noget blu ray! Det holder max!Så du har nu både HDDVD og BlueRay!? :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret July 28, 2008 Så du har nu både HDDVD og BlueRay!? :th2: Tja. Samsung'en er jo ikke en HD afspiller. Det er jo en harddisk optager og dvd optager/afspiller :D Der er jo ingen grund til at investere i en uddød race :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 28, 2008 Tja. Samsung'en er jo ikke en HD afspiller. Det er jo en harddisk optager og dvd optager/afspiller. Der er jo ingen grund til at investere i en uddød race :D*ahh*...jeg læste din oprindelige liste forkert. ("Samsung DVD-HR738/XEE HD/DVD") Beklager :o Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret July 28, 2008 I Stuen: Højttalere: XTZ 99.22 http://www.xtz.se/produkt.php?allmant=true&produkt=33 Forstærker: NAD C315BEE DVD/CD Samsung DVD-HD860 Det er blevet lidt mindre og pænere med tiden I kælderen: Epson TW10 Projektor Yamaha Dolby Digital receiver + DVD Xbox 360 Blandede højttalere.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret July 28, 2008 Efter mange år med super surround anlæg fra Onkyo og højtalere fra B&W (DM 603 :th2:) så valgte jeg, at nedgradere på størrelsen, da jeg flyttede i ny lejlighed. Nu kører jeg med et Sony DAV-LF1 anlæg: Man kan sagtens få bedre anlæg, men jeg er faktisk dybt imponeret af det. Det har trådløse baghøjtalere (som selv min totalt hifi-nørd af en lillebror måtte nikke anerkendende til) og kan spille hytten glimrende op. Underboen kom op en enkelt gang da jeg fyrede anlægget max af til introen fra Top Gun Sidenhen er det blevet opgraderet med en PS3. Skal vi ikke se billeder af jeres andres anlæg :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites