Jump to content
thygesen

Dårlig reklame for danskere i Sverige

Recommended Posts

Det praktiskerede jeg ved en fejlagtig artikel i Børsen. Jeg fik intet svar fra pågældende journalist på den e-Mail jeg sendte. Men hun var nok travlt optaget af at researche og havde ikke tid til den slags pjat... :rolleyes:
Jeg har faktisk praktiseret samme i en artikel om en efter sigende østrigst superbil. Problemet var blot, at i artiklen var der skrevet CHF i prisen på bilen samt byen, hvor bilen bliver lavet. En hurtig gang googling gav da også klart svar på, at bilen var fra Schweiz. Jeg skrev til journalisten og fik svar tilbage, at det ville han ændre!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Den omtalte artikel i B.T. er et Ritzau-telegram, og det er nok blevet korrigeret, for der står ingen steder noget om 500 unge i den udgave, der ligger online på B.T. lige nu: http://www.bt.dk/article/20070310/KRIMI/703100305/1828 Det er vel heller ikke unormalt, at tal justeres efterhånden som de bliver kendt, og tingene udvikler sig, så i den forstand ja, så er det meget karakteristisk - journalister skriver om tingene, mens de sker :th2: Som den servicemindede person, jeg er, vil jeg som afsluttende kommentar til hele denne afsporede debat også oplyse, at debatindlæg og læserbreve til dato kan stiles til synspunkt@dato.dk - og jeg vil da se frem til en mere tilbundsgående debat om emnet der, rettet til rette personer. Jeg glæder mig ligefrem til at høre, hvilken tilbagemelding I får fra dato, så skriv nu endeligt :th2: Over and out

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har boet her i over tre år nu. Jeg er da aldrig hverken blevet stoppet af politiet på grund af min store bil' date=' ej heller er jeg blevet kaldt til særlig torskegilde.[b'] Har heller ikke hørt om andre danskere herovre der har været udsat for noget udover det sædvanlige.
Nu har du hørt om mig. Jeg er blevet stoppet nogle gange pga. bilen. Og en gang kom der en politibil med en betjent til min kærestes arbejde pga. bilen holdt ved vejen og nogle havde anmeldt det. Jeg kom tilfældig da jeg havde fri, og det tog et kvarter at notere cpr, adresse osv. En uge efter skulle stod jeg i kø på politigården for at bestille et nyt kørekort da jeg havde mistet det andet. ( jaja ved godt mange vil sige at det kan man ikke, men det har gået fint nok for mig 2 gange uden problemer, sålænge jeg bare afhentede det hos dem da de ikke ville sende det ud af landet.)En betjent kommer hen til mig, og tager mig tilside fordi der var skrevet forkert i notesblokken, så det skulle lige rettes til videre efterforskning. Han forklarede at det jo var en stor sag, så den lod man ikke bare ligge da det hurtigt løb op i et beløb på 1.1mil Ved ikke rigtig hvordan han var kommet frem til det. Jeg har også haft en gammel M3 e36 som jeg blev stoppet i et par gange. Og det tog også et kvarter at tjekke alt muligt hver gang. Nu ved jeg jo ikke om det har noget at gøre med alle dem som svindler at jeg er blevet tjekket de gange. Men det er pænt belastende. Så håber ikke at jeg også skal igennem alt muligt med SKAT en dag og fremvise beviser på jeg bor her, pga. 1/3 svindler

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Får man ikke svar fra den enkelte journalist' date=' kan man altid kontakte den overordnede redaktør. I datos tilfælde er det til chefredaktør Steen Breiner, e-mail: [email']bre@dato.dk, tlf. 33 75 25 57. Det vil blot være god praksis at give kritik til den rette modtager i stedet for at stille sig op og kritisere i flæng på åben gade, som et forum som dette jo er at betragte som, jf. sammenligningen med bankrådgiveren. Er du utilfreds med noget og ønsker det ændret, så tag direkte kontakt med den rette person.
Selvfølgelig er det mere end i orden offentligt at fare i flæsket på en artikel der er trykt i en offentligt tilgængelig avis.... Det hedder offentlig debat og er et af de få midler offentligheden har til rådighed når der trykkes noget der påkalder sig den offentlige opmærksomhed. Skaanebo :scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sagde over and out og gider ikke kommentere denne debat yderligere. Argumenterne begynder at gå i cirkel, så jeg vil blot refere til hvad jeg skrev tidligere, nemlig at de kritiserede journalister ikke har en jordisk chance for at kende til denne diskussion på en hengemt del af internettet, og ønsker man at debattere emnet med skribenterne, er rette medie spalterne i den avis, hvor artiklerne blev trykt og ikke en eller anden tilfældig side på nettet. Der er desuden en god del flere læsere at få i dato end her på forum - ifølge den seneste Gallup-måling sådan ca. 180.000 af slagsen. Så mange læsere får et forum som dette aldrig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg sagde over and out og gider ikke kommentere denne debat yderligere. Argumenterne begynder at gå i cirkel, så jeg vil blot refere til hvad jeg skrev tidligere, nemlig at de kritiserede journalister ikke har en jordisk chance for at kende til denne diskussion på en hengemt del af internettet, og ønsker man at debattere emnet med skribenterne, er rette medie spalterne i den avis, hvor artiklerne blev trykt og ikke en eller anden tilfældig side på nettet. Der er desuden en god del flere læsere at få i dato end her på forum - ifølge den seneste Gallup-måling sådan ca. 180.000 af slagsen. Så mange læsere får et forum som dette aldrig.
Hvor er du selv journalist henne?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Argumenterne begynder at gå i cirkel' date=' så jeg vil blot refere til hvad jeg skrev tidligere, nemlig at de kritiserede journalister ikke har en jordisk chance for at kende til denne diskussion på en hengemt del af internettet, og ønsker man at debattere emnet med skribenterne, er rette medie spalterne i den avis, hvor artiklerne blev trykt og ikke en eller anden tilfældig side på nettet. [/quote'] Men det er vel tilladt at debatere i et andet forum. Jeg går da heller ikke ud fra, at snakker man om det seneste døgns nyheder fra USA på arbejdet, så skal man have fat vedkommende, som har lavet indslaget for at kunne debatere? Netop argumentet med at få flere læsere ved at skrive en måske tvivlsom og måske ikke undersøgt til bunds historie gør det jo ikke bedre vel... Men det er jo blot for at skaffe læsere :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg sagde over and out og gider ikke kommentere denne debat yderligere.
Så lad være! Men du er tilsyneladende lidt i krig med dig selv i denne tråd ;)
Der er desuden en god del flere læsere at få i dato end her på forum - ifølge den seneste Gallup-måling sådan ca. 180.000 af slagsen. Så mange læsere får et forum som dette aldrig.
Æbler og pærer kan ikke sammenlignes.
Hvor er du selv journalist henne?
:th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har hidtil været ret glad for dette forums gode råd og vejledninger, men denne weekend har jeg fået øjnene op for, at der findes et helt andet niveau, hvor det ikke er fornuften, som er i højsædet, men derimod blot argumenter for argumenternes egen skyld, så nu forlader jeg forum og vender ikke tilbage den næste måneds tid. I stedet kan folk emaile mig, for jeg logger ikke på før jeg vender hjem fra en god lang ferie. Gider ikke spilde tiden med den slags. Og jeg er medlem af Freelancegruppen i Dansk Journalistforbund og har dermed 'aktier' i alle dele af pressen, herunder også dato. Men jeg finder det under lavmålet at diskutere artikler uden at ville have skribenterne i tale. Hvis jeg selv havde skrevet noget, som blev diskuteret ved at folk stillede sig op på et lille tilfældigt gadehjørne for at råbe op om fejl i min artikel, så ville jeg godt nok blive noget forbløffet og ville sætte pris på, at få oplyst, at der var nogen, som ønskede at diskutere det, jeg havde publiceret, i stedet for blot at råbe løs for deres lille forsamling. Det vidner ligesom om at man bare råber for at høre sin egen røst, end for at man ønsker at drøfte sagen med de pågældende personer. Og i øvrigt burde denne tråd handle om svindlerne og ikke om budbringerne af de dårlige nyheder. God ferie! Adjö som de siger i Sverige

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Tudefjæs...... :lol:

Jeg har hidtil været ret glad for dette forums gode råd og vejledninger, men denne weekend har jeg fået øjnene op for, at der findes et helt andet niveau, hvor det ikke er fornuften, som er i højsædet, men derimod blot argumenter for argumenternes egen skyld, så nu forlader jeg forum og vender ikke tilbage den næste måneds tid. I stedet kan folk emaile mig, for jeg logger ikke på før jeg vender hjem fra en god lang ferie. Gider ikke spilde tiden med den slags. Og jeg er medlem af Freelancegruppen i Dansk Journalistforbund og har dermed 'aktier' i alle dele af pressen, herunder også dato. Men jeg finder det under lavmålet at diskutere artikler uden at ville have skribenterne i tale. Hvis jeg selv havde skrevet noget, som blev diskuteret ved at folk stillede sig op på et lille tilfældigt gadehjørne for at råbe op om fejl i min artikel, så ville jeg godt nok blive noget forbløffet og ville sætte pris på, at få oplyst, at der var nogen, som ønskede at diskutere det, jeg havde publiceret, i stedet for blot at råbe løs for deres lille forsamling. Det vidner ligesom om at man bare råber for at høre sin egen røst, end for at man ønsker at drøfte sagen med de pågældende personer. Og i øvrigt burde denne tråd handle om svindlerne og ikke om budbringerne af de dårlige nyheder. God ferie! Adjö som de siger i Sverige

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det vidner ligesom om at man bare råber for at høre sin egen røst' date=' end for at man ønsker at drøfte sagen med de pågældende personer.[/quote']Du skal da ikke lade dig humør-svinge af at vi har lyst til at debattere herinde, og ikke på en eller anden avis´ blog, som, i sidste ende bare er der for at opfylde ét formål: tjene penge. Jeg forstår ikke du farer sådan i flint, og går igang med at blive fornærmet over vores snak om standen (eller mangel på samme) på DJ´s medlemmer og deres skriblerier. Jeg tror, i bund og grund, at miséren handler om, netop, de mange aviser, papir som elektroniske udgaver, vi bombarderes med i denne tid. Der skal indhold i disse - og det skal gå hurtigt! Dermed falder kvaliteten af hvermands-journalistikken, fordi den stakkels pen slet ikke har tid til at ringe sine kilder af, dobbelttjekke rygter og hear-say osv. Artiklen har deadline NU....og så kan den jo passende komme i papirudgaven der udkommer om 7 timer - og herefter er det igang med at finde nye cases og historier. Medierne nu om stunder er nyhedsfabrikker, og ikke vores gammelkendte og vante 24-timers journalistik med god tid til at dykke ned i historien. Det er på godt og ondt - og jeg mener du skal gribe mere i egen barm, når du nu er en del af den pressekortbærende nyheds-elite - og ikke angribe et, på mange andre områder, utroligt sagligt og velinformeret forum som dette. Lad os nu pludre og pladre - som nabo til nabo over hækken, og gerne med en kold bajer i hånden - uden at vi skal kaldes u-seriøse og -saglige. Du er velkommen til at dømme - men jeg synes du er mere i kategorien "tøsefornærmet" i nærværende debat. Said & done...og så vil jeg ønske dig en god ferie - noget siger mig du har brug for den. (...hvilket jeg egentlig også selv har - men det er en helt anden historie) :thumbup:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men jeg finder det under lavmålet at diskutere artikler uden at ville have skribenterne i tale.
Det er simpelthen for tyndt et argument, undskyld mig. Det vil sige, hvis man skal diskutere en test af en bil, så skal man have skribenten med. Det kan du vel forhåbentligt godt selv høre, det er lidt tyndt :scared: Hvis man skriver noget offentligt, så må man da kunne tåle at folk diskuterer, det man har skrevet, ellers skal man afholde sig fra at skrive noget. Men alle diskutionforums skal måske nedlægges, når nu ikke alle skribenterne kan være til stede? :confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja Ekstra bladet var nede forbi mig og hører om det var noget jeg kendte til, men jeg har faktisk ikke hverken hørt om eller kender nogen som har Proforma add. i Sverige, troede det var noget som hørte fortiden til.. tn_200731110656548764_EB-small.jpg ved ikke om i kan se det? ekstrabladets artikel om det.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites