Jump to content
slotski

Valg af bil? BMW vs Audi vs brugt

Recommended Posts

Hej Jeg står i en situation hvor jeg har svært ved at beslutte mig. Jeg skal have ny firmabil (i DK så med dansk idiotafgift). Valget står imellem: Ny Audi A4 3.0 TDI multitronic med lidt udstyr. Ny Audi A4 2.0 TDI multitronic med meget udstyr - Dansk Le Mans model Ny BMW 330D Steptronic med noget udstyr Brugt BMW 530D med alt i udstyr. Jeg kan umiddelbart ikke finde de to Audi'er nogensteder i nærheden som kan prøves, for jeg ville gerne finde ud af om 2.0'eren er for kedelig. Målet for mig er at finde en super bil med fornuftigt udstyr og hvor beskatningen er i orden. Er der nogen der har gode råd om de forskellige modeller? Og kan nogen fortælle om driftsomkostningerne ved at vælge en BMW 530d fra 2003/04 med ca. 60-70.000 km på tælleren. Mvh. Martin

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har prøvet a4 2.0 tdi i le mans udgaven, og syntes den var super. Godt træk og en masse i udstyr. Dog kniber det med pladsen på bagsædet - i hvert fald i den sedan jeg prøvede... Men ville uden tvivl vælge en med en større motor hvis jeg havde firmabetalt benzin...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg kan forstå så ryger fabriksgaranti'en hvis bilen tunes, så den skal ikke tunes. Jeg kunne måske nøjes med 2.0 tdi le mans hvis man kunne tune den 30-50 hk uden det betød noget for garantien. Lige nu er jeg nok mest til bmw 530d. Er der nogen der ved om Head-Up og aktiv fartpilot kan eftermonteres uden det koster en formue?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Jeg står i en situation hvor jeg har svært ved at beslutte mig. Jeg skal have ny firmabil (i DK så med dansk idiotafgift). Valget står imellem: Ny Audi A4 3.0 TDI multitronic med lidt udstyr. Ny Audi A4 2.0 TDI multitronic med meget udstyr - Dansk Le Mans model Ny BMW 330D Steptronic med noget udstyr Brugt BMW 530D med alt i udstyr. Er der nogen der har gode råd om de forskellige modeller?
På dette link har du mulighed fot at finde en test af den aktuelle udgave: www.dinside.no/php/motor/biltester.php På dette link testes en Audi A6 mod en BMW - Audi'en vinder testen, men journalisten ville vælge BMW'en. Dét ville jeg også - BMW 535d ;) www.dinside.no/php/art.php?id=210677 (flere foregående sider)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ny Audi A4 3.0 TDI multitronic med lidt udstyr. Ny Audi A4 2.0 TDI multitronic med meget udstyr - Dansk Le Mans model Ny BMW 330D Steptronic med noget udstyr Brugt BMW 530D med alt i udstyr. Er der nogen der har gode råd om de forskellige modeller? Og kan nogen fortælle om driftsomkostningerne ved at vælge en BMW 530d fra 2003/04 med ca. 60-70.000 km på tælleren.
Tag 530D'en!! Deres 6 cyl diesel er bare så lækker at køre. Når det er en firmabil betyder det vel mindre at service omkostningerne er lidt højere end helt nye biler. Men selv om den har kørt 60-70.000 km vil den da stadig stort set være som ny hvis du får den leveret grundig rengjort. Uden at vide det 100% så tror jeg du skal finde en model der har det ekstraudstyr du ønsker - i stedet for at få det eftermonteret - hvis det overhovdet kan eftermonteres.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites