Jump to content
Totter

Brætspil

Recommended Posts

Så det vist ved at være tid igen til noget brætspil.... Er der nogen der kunne være interesseret i at spille lidt mere advancerede strategiske brætspil ala Axis & Allies eller i den stil? Jeg har også et rigtig sjovt spil ved navn Formula Dé - hvis vi kan samle en 6-8 mand til det kan jeg garantere en super sjov aften. Udover det ligger jeg inde med Diplomacy som også er sjovt hvis vi kan samle en 7 mand sammen. Nå men lad mig endelig høre. Totter

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så det vist ved at være tid igen til noget brætspil.... Er der nogen der kunne være interesseret i at spille lidt mere advancerede strategiske brætspil ala Axis & Allies eller i den stil? Jeg har også et rigtig sjovt spil ved navn Formula Dé - hvis vi kan samle en 6-8 mand til det kan jeg garantere en super sjov aften. Udover det ligger jeg inde med Diplomacy som også er sjovt hvis vi kan samle en 7 mand sammen. Nå men lad mig endelig høre. Totter
Halløj... Alt efter tid og sted, så er jeg er klar ... Jeg kender dog ikke lige nogen af de ovenstående spil (går ud fra vi snakker noget i stil med R.I.S.K. og lignende?) så hvis det er noget der kræver flere års erfaring, er det nok ikke så god en idé :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Same same - hvis tid og sted passer, så er jeg på! Jeg har også et hav af den slags spil på loftet som ikke er spillet i årevis. Så jeg er med til anything lige fra Axis and Allies til Diplomacy. Men der skal nok en grunding brush up til på reglerne :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder sgu godt. Formula Dé kan spilles af alle og jeg har endnu ikke mødt nogen som ikke syntes det var sjovt (dog skal man være en 5+ stykker). Foregår ved at man har hver sin formel 1 bil også kører man på de rigtige baner og skal selvfølgelig vinde over de andre. Meget terning baseret. http://www.boardgamegeek.com/game/173 Diplomacy er helt uden terninger og her drejer det sig sådan set bare om at tale sin sag - du er leder af et land i Europa i 1805. Spillet drejer rundt om alliancer (mellem spillerne) men da der kun er en vinder tilsidst plejer det gerne at blive en sjov forestilling - man skal dog ikke være en dårlig taber eller vinder i dette spil, for jeg har set folk blive godt og grundig sure over en pludselig vendekåbe :) http://www.boardgamegeek.com/game/483 De andre spil jeg ligger inde med skal man være 4 eller mindre personer. Jeg syntes også RISK er sjovt, men hvis man ikke har prøvet de to ovenstående spil vil jeg helt klart foreslå dem. Hvad siger i til en lørdag sidst i april 21 eller 28 f.eks? Formula Dé fra en 15 stykker af og så lidt øl for stemningens skyld ;) T

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Fra maj og frem er i hvert fald mere eller mindre et minefelt af fødselsdage og bryllupper. Men vi kan nok godt finde en dato før, hvis flere folk kan der. Det primære er at (hvis vi altså skal spille Formula Dé) vi bliver 5-6 i hvert fald og meget gerne 8-10 stykker. Jeg får nok en 2-3 stykker over så det er da en start. Vi kan også sagtens tage en søndag (jeg skal i hvert fald næsten aldrig noget søndage). Lad mig lige høre i løbet af ugen. T

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe Thygesen som jeg husker det vandt jeg første runde i Fifa og derefter vandt min lillebror anden runde, ved en heldig finale...Dog slår han mig i PES konstant snart :( Men det lader dog til vi kan blive nogle stykker til den 28, vi kan lige tage en endelig beslutning i slutningen af marts. Når vi op på en 5 stykker syntes jeg vi skal sætte det igang. T

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Totter, I'm game !!! (fnis!) :D Jeg kan på begge datoer, og da det jo falder på en lørdag - ja, så må jeg jo faktisk godt drikke øl, hvis det sker efter 12:30... Så er det sagt, terningerne er kastet !!! (fnis igen!) :D VIDI, VICI, LUDI...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Cool! Velkommen til JunKie! :th2: Skal vi ikke finde datoen nu? lørdag, d. 21 lørdag, d. 28 Hvis folk ikke kan nogen af de to lørdage, kan jeg også søndag den 22 hvis det skal være... Også vælger vi vel bare den dato flest folk kan... T

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Brætspillers unite !!! Kom igen, Totter !!! Lad os spille den 28. april, klokken-kom-med-et-forslag, eller den 29.04... Vi er kommet for langt til at gi' op på målstregen, brætspillers UNITE: Alle der er med på planen, sender mail... NU :D !!! JunKie (Jeg er med, altså...det er jeg.)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er skam klar til den 28 eller 29 arpil (5 maj kan jeg ikke)... Problemet er bare at vi skal være en hel del (5+) for at det bliver sjovt (i hvert fald med de brætspil jeg har liggende). 2 problemer dog, jeg kan ikke ligge hus til de dage og jeg har allerede aflyst det med mine venner fra DK af :/ Men altså hvis vi kan samle nok folk sammen er jeg mere end klar. T

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites