Jump to content
Totter

30% af overskudet når man fraflytter Sverige igen

Recommended Posts

Hey Folks! Vi er begyndt så småt at kigge på at flytte tilbage til DK. "Problemet" er at vores lejlighed er steget med cirka 700.000skr i værdi og dem skal vi betale 30% af (vi har ingen forbedringer gjort). Lige et par spørgsmål; 1) Så det eneste vi kan trække fra i vores situation er mæglersalæret ik? 2) Så vidt jeg ved skal man ikke betale disse penge hvis man flytter i noget dyrere i Sverige. Men hvad sker der hvis man gør dette også cirka 2 dage senere flytter til DK og sælger den nye lejlighed for samme pris som man købte den for 2 dage før. Det er jo nok ikke helt så nemt, men der må være andre der har tænkt det samme som jeg gjorde for 10 minutter siden i vaskekælderen :) 3) Og til allersidst, der var snak om et nyt lovforslag sidste år der skulle gøre at man ikke længere skulle betale disse penge hvis man flytter inden for EU. Er der noget nyt i den sag? På forhånd 1000 tak Totter

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Du udligner ikke skatten ved at købe noget dyrere og 2 dage senere flytte til DK. Det er en skatteudskydelse, således at skatten på et tidspunkt skal forfalde alligevel..... Køber du et hus i DK, kan du få udskudt skatten. Køber du en EJERlejlighed, kan du ikke....Køber du en andelsbolig kan du godt. Den måde man kan få annuleret skatten, er at sælge sin bolig med tab....svarende til den prisstigning du har haft i sverige -20% (valuta).... Hvordan du gafler den i DK, sælg til familie og køb af dem igen osv, er op til dig selv.... Men det gælder om at gøre det så kompliceret for skatteverket at følge med i transaktionerne...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest carspar

Hmmm. det er da vist kun 2/3 af 30% prov at se på skatteverket eller beregn den ud fra Nordeas Upskovs kalkulator. Håber at det kan tage lidt af brodden af beløbet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hmmm. det er da vist kun 2/3 af 30% prov at se på skatteverket eller beregn den ud fra Nordeas Upskovs kalkulator. Håber at det kan tage lidt af brodden af beløbet
Ja ifølge min beregning på nordeas hjemmeside vil jeg skulle betale 28.000 sek i skat. 695.000 minus mægler 35.000 sek. Anskaffelse var 520.000 sek. Tror sku det passer :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja ifølge min beregning på nordeas hjemmeside vil jeg skulle betale 28.000 sek i skat. 695.000 minus mægler 35.000 sek. Anskaffelse var 520.000 sek. Tror sku det passer :)
Husk! Hvis vi taler bostadsrätt kan du ud over evt.forbedringer også fratrække "kapitaltillskott", altså den del af din månedsafgift der går til at nedbringe lånet i foreningen :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Husk! Hvis vi taler bostadsrätt kan du ud over evt.forbedringer også fratrække "kapitaltillskott"' date=' altså den del af din månedsafgift der går til at nedbringe lånet i foreningen :)[/quote'] hvad skal det sige?? at jeg kan trække godt 2 års måndlige afgifter fra?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
hvad skal det sige?? at jeg kan trække godt 2 års måndlige afgifter fra?
Nej, desværre ikke:cry: Men en del af den månedsafgift du betaler går til nedbringelse af bostadsrättsforeningens bolån. Det er den del du kan fratrække. Du får en opgørelse en gang om året fra din foreningen, hvor der er anført, hvor meget "kapitaltillskott" udgør. Jeg fik min opgørelse medio februar.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nej' date=' desværre ikke:cry: Men en del af den månedsafgift du betaler går til nedbringelse af bostadsrättsforeningens bolån. Det er den del du kan fratrække. Du får en opgørelse en gang om året fra din foreningen, hvor der er anført, hvor meget "kapitaltillskott" udgør. Jeg fik min opgørelse medio februar.[/quote'] Ok det forklarer en del.. Mon ikke mægleren ved dette?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ok det forklarer en del.. Mon ikke mægleren ved dette?
Både min mægler og min bankmand tilbød i hvert fald at hjælpe med papirerne .Men jeg tror nu altså ikke det er så svært endda og de blanketter der skal vedlægges deklarationen, kan du downloade fra Skatteverket´s hjemmeside, så jeg kaster mig frygtløs ud i det og håber jeg lander på begge ben :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites