--Morten-- 10 Anmeld indhold Skrevet March 5, 2007 Hej Efter at have læse en del herinde om import fra tyskland, ifm. at jeg snart flytter til sverige, har jeg tænkt på om der ikke er gode penge i - simpelthen at importere biler med salg for øje? - i rabatten på DR1 fandt han en VW Passat hvor man sparede 50.000,- i forhold til danske priser - og det tager max. 2 dage og lidt små-udgifter at hente dem. - hvis man så napper 20.000 selv, og sælger den til 30.000 under normaltprisen herhjemme (DK) - så er den vel ikke svær at komme af med ... Nogen kommentarer på dette? /Morten Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret March 5, 2007 Hej Efter at have læse en del herinde om import fra tyskland, ifm. at jeg snart flytter til sverige, har jeg tænkt på om der ikke er gode penge i - simpelthen at importere biler med salg for øje? - i rabatten på DR1 fandt han en VW Passat hvor man sparede 50.000,- i forhold til danske priser - og det tager max. 2 dage og lidt små-udgifter at hente dem. - hvis man så napper 20.000 selv, og sælger den til 30.000 under normaltprisen herhjemme (DK) - så er den vel ikke svær at komme af med ... Nogen kommentarer på dette? /Morten Man kunne forfalde sig til at tro at du tror at der ikke er andre der allerede gør det? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
--Morten-- 10 Anmeld indhold Besvaret March 5, 2007 Neej bestemt ik - det var netop for at få en fornemmelse af hvor udbredt det er, og hvor mange der allerede gør det - og evt. om der er noget jeg ikke har tænkt på (ekstra afgifter - problemer med salg af import biler osv. osv...) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest michaelbo Anmeld indhold Besvaret March 5, 2007 Levevej Prøv at tage nattoget til tyskland fra Malmö Central, 65 % af alle rejsende skal til Tyskland og hente bil. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Furland 10 Anmeld indhold Besvaret March 5, 2007 Du kan jo bare spørge dine, "kommende fagmæssige kollegaer" der færdes herinde, om det er lige til at liiige "nappe 20.000 til sig selv..." Linkage: www.prestigeauto.se www.auto-haus.se www.autoperformance.se De har alle danskere ansat, eller som ejere! God vind med det! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
nielsen.se 10 Anmeld indhold Besvaret March 5, 2007 Hej Efter at have læse en del herinde om import fra tyskland, ifm. at jeg snart flytter til sverige, har jeg tænkt på om der ikke er gode penge i - simpelthen at importere biler med salg for øje? - i rabatten på DR1 fandt han en VW Passat hvor man sparede 50.000,- i forhold til danske priser - og det tager max. 2 dage og lidt små-udgifter at hente dem. - hvis man så napper 20.000 selv, og sælger den til 30.000 under normaltprisen herhjemme (DK) - så er den vel ikke svær at komme af med ... Nogen kommentarer på dette? /Morten Jeg tror helt sikkert godt det kan være en god forretning. Der er mange områder hvorpå du kan adskille dig fra _andre_ allerede etablerede bilhandlere. Men hvad mener du selv du kan gøre bedre end de _andre_? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
--Morten-- 10 Anmeld indhold Besvaret March 5, 2007 Jeg mener ikke nødvendigvis at jeg kan gøre noget bedre end andre - det er jo ganske simpelt et spørgsmål om at finde biler hvor prisforskellen er stor nok til at det kan betale sig, og så biler der er til at komme af med igen. Men det at der overhovdet ER en prisforskel betyder jo at der er plads til flere - hvilket vil sige at jeg ikke behøver "konkurere" med dem der allerede gør det - men i stedet konkurrere med de alm. dansk bilsælgere ... /Morten Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PRESTIGE AUTO 10 Anmeld indhold Besvaret March 6, 2007 Hej Morten.. Det er ikke bare lige..tro mig... det virker simpelt når man bare lige kigger overfladisk på det... men det koster seriøst mange penge at starte op og det kræver seriøst meget baggrunds viden at indkøbe de ordenlige biler...det er jo trods alt somregel folks næststørste investering du skal formidle og de skal jo gerne også komme tilbage fordi du har sørget for at de får den perfekte bil til rigtige pris, det kræver meget tillid!! ...og du er på arbejde 24/7... den med passaten og 50000kr.. så skal man lige huske det med 2-3 års fri service og vangskadegaranti på en svensk såld feks....trækker lidt ned i regnestykket.... just my 50 cent.. Roserna vuxer tyvär inte ind i himlen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
slotski 10 Anmeld indhold Besvaret March 6, 2007 Hej Morten Jeg så også programmet på DR og det som de lige "glemte" var jo at langt de fleste forhandlere i DK kan presses på prisen i forhold til hvad der står på salgsskiltet. Og glemte man ikke også at kigge på priserne ved køb privat i DK...Det virkede på mig lidt for overfladisk. Det er selvfølgelig "nemmere" at vurdere omkostningerne i Sverige (pga. den svingende danske afgift), men jeg tror du vil få meget svært ved at komme ind på markedet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites