Jump to content
solskin

Problemer med udbetaling af depositum

Recommended Posts

Hej med jer, Håber der er nogen som kan hjælpe! Vi har et problem med at få udbetalt vores depositum efter fraflytning fra et lejemål i malmø. Sagen er den at vi gerne vil gå videre med det her til et slags klagenævn. I Danmark findes der noget, der hedder huslejenævn som hjælper borger med disse sager. Mit spørsgsmål er så, om der er nogen der kender til noget tilsvarende her i Sverige? Et nævn man kan klage til? For jeg er ikke sikker på Danmark kan hjælpe med det, idet lejligheden jo er i malmö. På forhånd tak for hjælpen!!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Depositum for leje lejligheder er ulovligt i Sverige. Dog har jeg oplevet nogle udlejere tager et udlæg, der dog betales tilbage efter 1 år. Så hvis du har på skrift at du har betalt depositum burde du have en god sag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak jeg prøver at ringe til hyresnämnden. Det var en bostadsrätt vi fremlejede og vi har lavet en kontrakt med ham hvor der står mht depositum osv. Han havde adresse der men boede i kbh. Og ved egentlig ikke om han måtte fremleje den til os. Han har undersøgt lejligeheden og alt er iorden. Men han bliver ved med at trække den ud og vil nu have en kvittering fra os som vi ikke har, på at vi i sin har givet ham penge for depositum. Hvilket ville være vores kvittering hvis vi havde fået den. Men selve kontrakten er vel godt nok idet der står depositum+beløb og begge underskrifter. Jeg har ikke prøvet noget lignende men tænker at der må der være et slags nævn som kan hjælpe en. Ellers kan alle vel bare tilbageholde depositum.?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Han havde adresse der men boede i kbh.
Hmm, har han bil på svenske plader? I så fald, spørg ham om han er interesseret i at Skat kigger nærmere på det ... Så skal i se jeres penge komme flyvende ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites