Nils 10 Anmeld indhold Skrevet March 3, 2007 Så fik vi endnu engang cementeret myten om de danske snyltesvin. http://sydsvenskan.se/sverige/article221947.ece Måske mener foreningen, at det skal indføres i skatteaftalen, at u-landshjælpen fra Danmark ikke skal sendes til den svenske stat, men overrækkes direkte til Ilmar Reepalu i en brun kuvert. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thygesen 0 Anmeld indhold Besvaret March 3, 2007 Undskyld mig Nils, men jeg synes faktisk det er en dårlig overskrift og en rigtig dårlig kommentar. Der er jo ingen steder i artiklen at det fremgår således. Der er rigtigt mange der ikke forstår den interne svenske fordeling af de penge der kommer fra Danmark, om de skal ende i Ilmar Reepalu's lomme eller om det ville være mere fornuftigt at Vellinge får flere penge er vel i og for sig ligegyldigt?? Men hvad er det præcis der træder dig på din dårlige ligtorn her?? Jeg forstår det simpelthen bare ikke... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret March 3, 2007 Skal vi ikke lige få et par ting på det rene..... Vi sidder som lus imellem 2 lande.....Der hver især har systemer der forsøges bibeholdt.... Vi er et kompromis, der skal forhandles om, og det vil aldrig entydigt komme os tilgode, men bliver den nemmeste løsning landene imellem. Længere er den egentlig ikke..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret March 3, 2007 Jeg tror godt du forstår, hvad jeg mener, Thygesen, ellers gentager jeg gerne. Ond-skatteaftale-snyltegæst-dagsordenen er lagt af lokale politikere ud fra snævre økonomiske og indflydelses-interesser. Det er lykkedes for dem over al måde. Spørg enhver skåning på gaden, hvad øresundsintegration går ud på, så bliver svaret, at det er noget med danskere der ikke betaler for svensk service på grund af en ond dansk skatteaftale. Den løgnehistorie er helt selvkørende nu og behøver ikke yderligere hjælp. Man kunne måske endda med fordel fortælle lidt modhistorier. Glædeligt nok ser det ud til, at vores svenske minister med det lange navn, ikke kagler med på den - tværtimod faktisk - og at hendes perspektiv er at fjerne forhindringerne for de enkelte borgere og virksomheder i dagligdagen. En langt mere positiv, bred og fornuftig dagsorden, som jeg synes, alle gode kræfter skal medvirke til at udbrede. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret March 3, 2007 Jeg tror godt du forstår, hvad jeg mener, Thygesen, ellers gentager jeg gerne. Han er ikke den eneste, som finder din indgangsvinkel og dermed tråd helt hen i skoven. Overskrift og indhold er noget af det ringeste, jeg har læst fra din hånd, som jeg ellers gerne læser, Nils... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret March 3, 2007 Så fik vi endnu engang cementeret myten om de danske snyltesvin. http://sydsvenskan.se/sverige/article221947.ece Måske mener foreningen, at det skal indføres i skatteaftalen, at u-landshjælpen fra Danmark ikke skal sendes til den svenske stat, men overrækkes direkte til Ilmar Reepalu i en brun kuvert. Selv for den bedste kammer ironien og sarkasmen nogle gange over :) Nu er det sket for Nils Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret March 3, 2007 Flyt lige fokus her..... Det positive er at det er landet på højeste plan og der vil komme forslag til ændringer, som vi forhåbentlig kan få fordel af. At Nils udtrykker sig som han gør, er vel et udtryk for entusiasme, samt fornemmelsen af magtløshed overfor grådige borgmestre, der kun vil mele deres egen kage..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret March 4, 2007 Gå efter bolden og ikke manden. Vi kan alle li Niels' underfundige skrivestil, men åbenbart kun når han "opfører sig ordenligt". Jeg er helt klar til en debat om emnet og ikke manden. Vi har før haft svenske gæster på dette forum, som har givet udtryk for at vi danskere ikke betaler vores skat og bidrager til samfundet herovre. Niels har tilsat sit indlæg en god gang chili for at gøre budskabet ekstra stærkt, men ikke desto mindre udtrykker det en klar tanke, som ulmer i visse mennesker i Malmø. Kombinerer vi det med at danskere presser prisen op på alt og kører i flotte biler, så er der lagt i kakkelovnen til en god gang broderlig misundelse, som det ikke er smart at ignorere. Man hører jo nogle gange; Danskerne betaler ikke skat. De er en belastning for Malmø. Svenskere der får job i København betaler heller ikke skat. Vi svenskere kan ikke købe sommerhus i Danmark, derfor skal danskerne heller ikke have lov til at købe sommerhus her. Danskerne er frememdfjændske og smider alle problemer i hovedet på os osv... Hele denne skattesag kan blive det springbræt, som det aldrig svigtende folkevid kan bruge til at køre en hadkampagne mod danskerne. De er sådan set fløjtende ligeglade med at vi betaler vores skat til Stockholm. En valid kritik er at man ikke har lykkedes at dreje kritikken mod Stockholm, men at det forsat er alle os der arbejder i Danmark der står for skud. Min indstilling er forsat at Malmø by skal vende deres anke mod Stockholm og ikke sparke til de hårdtarbejdende i København. Vi kan sgu alligevel ikke gøre noget ved status quo!! At drive hot/had mod en befolkningsgruppe troede jeg var ulovligt i Sverige... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thygesen 0 Anmeld indhold Besvaret March 5, 2007 Jeg er faktisk til dels enig i at vi ikke skal blande os i deres partipolitk. Det må de sgu selv slås om. Derimod mener jeg helt klart at vi bør have en holdning der hedder at man skal kigge på skattepolitikken INTERNT da der er noget galt med deres fordelingsnøgle.. Det er sgu da absurd at tre personer der bor ved siden af hinanden (dansker som svensker) kan skatte på tre forskellige måder. De to er svenskere, den ene offentlig ansat i dk, den anden ansat i sverige, den tredje er dansker og privat ansat. De skatter altså på 3 forskellige måder men bruger nøjagtigt de samme ting i Sverige.. Det er vores holdning at det kan give integrationsproblemer senere. Hvordan det? Jo, misundelse og/eller surhed/skuffelse fra den ene person der betaler fuld skat i Sverige. For hvorfor skal hans skat dække de andres brug af diverse offentlig ydelser, veje, etc. Det er derfor vi, som forening, har haft den holdning at man bør kigge på det! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret March 5, 2007 Den store skurk i skattespørgsmålet er ikke Malmø eller andre kommuner, der jo blot påpeger at systemet ikke fungerer til deres fordel. Jo flere af deres medborgere der arbejder i Danmark, jo mere står de til at miste. Det må være svært som borgemester, at se stille til fra sidelinjen på en Øresundsregion der pumper alle skatteindtægterne direkte til Stockholm. Jeg vil i min største ydmyghed have den frækhed at foreslå Stockholm at de laver en aftale med Danmark, hvor Skatteverket får adgang til SKAT's data vedr. vores indtægter. Disse skal så danne grundlag for en en udligningsmodel der tilgodeser at skatteindtægterne tilkommer de kommuner hvori vi bor. Disse tal kan så yderligere bruges til at beregne en realistisk ejendomsskat, der jo som bekendt er progressivt baseret på indkomst. Væk er misundelse og anklager. Min løsning ligger lige til højrebenet - utroligt at de ikke selv har fundet på det oppe i Stockholm :D Spørgsmålet er blot; vil SKAT overhovedet gå med til at udlevere skatteoplysninger til Skatteverket?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Futz 12 Anmeld indhold Besvaret March 5, 2007 Jeg er faktisk til dels enig i at vi ikke skal blande os i deres partipolitk. Det må de sgu selv slås om. Derimod mener jeg helt klart at vi bør have en holdning der hedder at man skal kigge på skattepolitikken INTERNT da der er noget galt med deres fordelingsnøgle.. Det er sgu da absurd at tre personer der bor ved siden af hinanden (dansker som svensker) kan skatte på tre forskellige måder. De to er svenskere, den ene offentlig ansat i dk, den anden ansat i sverige, den tredje er dansker og privat ansat. De skatter altså på 3 forskellige måder men bruger nøjagtigt de samme ting i Sverige.. Det er vores holdning at det kan give integrationsproblemer senere. Hvordan det? Jo, misundelse og/eller surhed/skuffelse fra den ene person der betaler fuld skat i Sverige. For hvorfor skal hans skat dække de andres brug af diverse offentlig ydelser, veje, etc. Det er derfor vi, som forening, har haft den holdning at man bør kigge på det! Tja jeg ved ikke så meget om skattesystemerne og aner ikke hvor meget Malmö tager hhv. får af Stokholm for de tre kategorier du nævner. Jeg ved dog at jeg bruger det danske offentlige system for 95 % vedkommende, ikke det svenske (jo bevares deres veje osv.) Men ok jeg bor også ude på landet hvor der er 35 km til den nærmeste biograf eller sygehus, og 12 km til den nærmste tandlæge. Det kan godt være vi blev mere spiselige for svenskerne hvis de fik alle vores skattepenge, men jeg tror det ville forholde sig modsat i Danmark. Der ville vi blive endnu mere pariaer, specielt fordi den svenske skat jo er lavere. Jeg er derfor ret sikker på at hvis vi skulle skatte på svensk, ville vi blive regnet som totalt fraflyttet Danmark og der skulle derfor i fremtiden betales ved kasse 1 altid i Danmark. Hvis svenskere der arbejder i danmark skal beskattes i Sverige, hvorfor skal tyskere der arbejder i Danmark så ikke beskattes i Tyskland osv. ? Og i den forlængelse tror du at man ville se med integrationsbriller på i de danske fagforeninger og deres medlemmer overfor en svensker eller tysker der både ville bo billigere, betale lavere skat, køre federe bil etc. - Don´t think so. Danmark har fat i den lange ende i forhandlingerne med Sverige, fordi det er der økonomien og jobbene er. Ligegyldigt hvor meget ham borgmesteren tuder (krokodilletårer) så rykker det ikke en meter i finansministeriet og det tror jeg også hende den svenske minister inderst inde er klar over Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Futz 12 Anmeld indhold Besvaret March 5, 2007 Disse skal så danne grundlag for en en udligningsmodel der tilgodeser at skatteindtægterne tilkommer de kommuner hvori vi bor. Så bør vi vel også individuelt have forskellig kommuneskat alt efter hvor vi bor i Skåne, ellers skatter vi anderledes end naboen, som nævnt ovenfor. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bagheera 10 Anmeld indhold Besvaret March 5, 2007 Det kan godt være vi blev mere spiselige for svenskerne hvis de fik alle vores skattepenge' date=' men jeg tror det ville forholde sig modsat i Danmark. Der ville vi blive endnu mere pariaer, specielt fordi den svenske skat jo er lavere. Jeg er derfor ret sikker på at hvis vi skulle skatte på svensk, ville vi blive regnet som totalt fraflyttet Danmark og der skulle derfor i fremtiden betales ved kasse 1 altid i Danmark.[/quote'] Der er en tredje (fjerde?) spiller som kommer på banen hvis vi skal skatte til Sverige. Nemlig vores danske arbejdsgivere. De bliver ikke ligefrem overlykkelige for at skulle betale 33% af hvores danske løn i svensk arbejdsgiverafgift Det er pga af den at svenskere betaler mindre i skat end danskere. Og for den sags skyld også har mindre i løn. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hsahirf 10 Anmeld indhold Besvaret March 5, 2007 jeg læser nu Markowitch som at vi stadig skulle skatte i DK, men at de penge som ryger til SE, blev videreført til den kommune i SE, som man bor i. :thumbup: Lige netop. ups, *stonedsmiley* fik vist lige læst et par kommentarer lidt hurtigt, uden at læse hvad de citerede Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret March 5, 2007 Så bør vi vel også individuelt have forskellig kommuneskat alt efter hvor vi bor i Skåne' date=' ellers skatter vi anderledes end naboen, som nævnt ovenfor.[/quote'] Nope, det "geniale" i mit forslag er at Danmark ikke skal røre en finger! Intet komma skal flyttes, ingen sætning skal ændres. Det jeg taler om er at Danmark leverer datagrundlaget til en 100% svensk fordelingsnøgle. Tja, det kan være naboen bliver mopset, men kommunen bliver glad ;). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret March 5, 2007 Fibromyalgiforeningen: Vores medlemmer simulerer bare Jeg synes, det er det helt rigtige princip, Markowitch, at staternes og kommunernes og regionernes - hvad det nu hedder altsammen - kassetænkende politikere deler rovet i bagbutikken som de nu er venner til uden at plage borgerne med det. Men i stedet for millimeterretfærdighed må det række med centimeter- eller meterretfærdighed - om ikke andet for at spare på bureuakratiet. I øvrigt mener jeg, at man selv burde kunne vælge, hvor man vil betale skat, når det nu er så vigtigt for nogen. Og så vil jeg lige gentage, at jeg ikke har behov for en interesseorganisation, der bidrager til at udbrede en falsk, løgnagtig og forkert myte om, at jeg snylter på det svenske samfund med henvisning til skatteaftalen. Dels er skatteaftalen uskyldig, og dels bidrager danskerne og andre DK-pendlere med ekstra milliarder til både den lokale økonomi og til den samlede svenske økonomi - en positiv historie, som burde fortælles bare engang imellem. Det er lidt bizart med en forening, der går i gang med at bagvaske medlemmerne, hver gang man ser en mikrofon. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret March 6, 2007 Og så vil jeg lige gentage, at jeg ikke har behov for en interesseorganisation, der bidrager til at udbrede en falsk, løgnagtig og forkert myte om, at jeg snylter på det svenske samfund med henvisning til skatteaftalen. Dels er skatteaftalen uskyldig, og dels bidrager danskerne og andre DK-pendlere med ekstra milliarder til både den lokale økonomi og til den samlede svenske økonomi - en positiv historie, som burde fortælles bare engang imellem. Det er lidt bizart med en forening, der går i gang med at bagvaske medlemmerne, hver gang man ser en mikrofon. Jeg er så forvirret? Er det det du synes vi gør?? Vi gør alt for at formidle netop de budskaber du skriver!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret March 6, 2007 Jeg er så forvirret? Er det det du synes vi gør?? Vi gør alt for at formidle netop de budskaber du skriver!! Jeg fortryder udtrykket "hver gang". Men snyltehistorien dukker op igen og igen, og jeg kan forstå på Thygesen, at det ikke bare er en fortalelse, men foreningens policy, at man er imod skatteaftalen, og vil bekæmpe den/kritisere den med de midler, der nu stilles til rådighed. Jeg synes foreningen har gjrot et godt stykke arbejde. Der har været meget god presse, men jeg har ikke selv set foreningen prøve at give et possitivt spin på økonomien som modhistorie til Den Store Skånske Snyltehistori, sådan som jeg ville ønske man gjorde. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret March 6, 2007 Jeg fortryder udtrykket "hver gang". Men snyltehistorien dukker op igen og igen, og jeg kan forstå på Thygesen, at det ikke bare er en fortalelse, men foreningens policy, at man er imod skatteaftalen, og vil bekæmpe den/kritisere den med de midler, der nu stilles til rådighed. Jeg synes foreningen har gjrot et godt stykke arbejde. Der har været meget god presse, men jeg har ikke selv set foreningen prøve at give et possitivt spin på økonomien som modhistorie til Den Store Skånske Snyltehistori, sådan som jeg ville ønske man gjorde. :) Ok det passer så ikke. Jeg er "formand" for skattegruppen og jeg kan forsikre dig det er ikke vores intention. Vi har ikke en skattepolitisk vision om den nuværende skatteaftale. Vi har en mening om at det et eller andet sted er unfair at 97% af min skattebetaling der udlignes til Sverige havner i Stockholm og Malmø kun får 3 %. Og endnu værre, hvis jeg var statsansat i DK, så fik Sverige ikke en krone..hvad er logikken i det? Vi forsøger at formidle denne ulighed og at det ikke er os som danske indbyggere i Sverige der er årsagen, men snarere den interne svenske udligningsordning. Fordelingen rammer jo også svensk svenskere... hvilket overrasker en del. Vi har en historie i svøb vi forsøger at plante i svenske medier omkring netop dette emne. Jeg har hver gang jeg har talt med svensk og dansk presse placeret historien, men faktum er den af en eller anden årsag ikke havner i artiklen.... Derudover er Skattegruppens hovedprojekt at gøre livet lettere i som grænsegænger. Dvs enklere regler og et mere smidigt system. Jeg har allerede fået plantet denne historie i berlingske: http://www.business.dk/dinepenge/artikel:aid=2026146 Jeg håber det opklarer nogle af de misforståelser, jeg oplever, der har været... ellers er du meget velkommen til at kontakte mig. Der er ledige pladser i Skattegruppen.....:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret March 6, 2007 Vi har en mening om at det et eller andet sted er unfair at 97% af min skattebetaling der udlignes til Sverige havner i Stockholm og Malmø kun får 3 %. Og endnu værre, hvis jeg var statsansat i DK, så fik Sverige ikke en krone..hvad er logikken i det? Vi forsøger at formidle denne ulighed og at det ikke er os som danske indbyggere i Sverige der er årsagen, men snarere den interne svenske udligningsordning. Fordelingen rammer jo også svensk svenskere... hvilket overrasker en del. Jeg behøver vel ikke at sige, at jeg synes det er alletiders med foreningen, og at I gør et godt stykke arbejde, og siger meget fornuftigt, og jeg hjælper gerne med at støbe kugler, hvis der er behov for det. Der er så meget, der er unfair, men jeg synes, man skulle overlade det uendeligt ligegyldige - og desuden forgiftede - spørgsmål om Retfærdighed for Malmö Kommunes Bankkonto til borgmester Ilmar Reepalu, der - så vidt man kan se af antallet af korruptionssager imod ham - er dygtig om ikke til andet så til at rage til sig. I øvrigt er mere end en fjerdedel af Malmös budget eller i størrelsesordenen tre milliarder kroner bidrag fra den svenske stat, så det par hundrede millioner, vi snakker om, er en dråbe i havet, som man sådan set kunne flytte ind i budgettet med et par tekniske pennestrøg, hvis det var så vigtigt. Ton den dødssyge historie ud - det er en psykologisk barriere, der bygges op, og det kan altså ikke være nyttigt. Der er rigtige barrierer derude f.eks. flytteskat og bijobforbud - og så den store grå ting ude i vandet selvfølgelig. Men det er jeres forening og ikke min, så I bestemmer, hvilken form for opinionsdannelse, I vil bruge den til. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret March 6, 2007 Alle kommuner i klemme. Det er vel ikke bare Malmö kommune der kommer i klemme. Jeg ved at der er RIGTIG mange Danskere der er flyttet til Skurup. Det koster ! Ekstra undervisning i skolen, hemspråk, udbygning af institutioner o.s.v. Jeg er en af de borgere der er dyr for kommunen 2 unger hvoraf den ene efter at have brugt hospitals systemet rigtig meget har fået en diagnose der gör at han skal have ekstra hjälp i skolen. Dertil kommer tandläge og lägebesög. Jeg har det rigtig dårligt med ikke at betale skat herovre längere. Min eneste tröst er at vi har lagt rigtig mange penge i skat herovre alle de år vi arbejdede herovre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret March 6, 2007 Det er vel ikke bare Malmö kommune der kommer i klemme. Jeg ved at der er RIGTIG mange Danskere der er flyttet til Skurup. Det koster ! Ekstra undervisning i skolen' date=' hemspråk, udbygning af institutioner o.s.v. Jeg er en af de borgere der er dyr for kommunen 2 unger hvoraf den ene efter at have brugt hospitals systemet rigtig meget har fået en diagnose der gör at han skal have ekstra hjälp i skolen. Dertil kommer tandläge og lägebesög. Jeg har det rigtig dårligt med ikke at betale skat herovre längere. Min eneste tröst er at vi har lagt rigtig mange penge i skat herovre alle de år vi arbejdede herovre.[/quote'] Når man tænker på, at den danske stat skal betale en stor del af din folkepension, så synes jeg, det er meget UNFAIR af dig, at du ikke betaler registreringsafgift for din bil, at du ikke betaler ejendomsskat, moms og afgifter og punktskatter til Danmark. Hvis alle var lige så usolidariske, som du er,... ja så ville man lægge yderligere nogle rør ud mellem nogle offentlige kasser som supplement til tusindvis andre. :D Hvis nogen havde interesse i det og var tilstrækkeligt snæversynede og lavpandede, og desuden havde en ditto presse til rådighed, kunne de nemt starte en lavpandet hetz Ræbelus-style: "Det bliver sværere og sværere at holde humøret højt på de københavnske virksomheder og det kan sikkert ikke vare længe før, man farer i flæsket på hinanden. Den forbitrede kollega skiller de støvede persiennelameller og ser ned på p-pladsen, der er fuld af lidt for mange lidt for dyre biler på svenske plader. Hans ansigt fortrækkes i vrede, afsky og foragt mens han tænker: De bidrager ikke til samfundet via registreringsafgift, moms og punktafgifter, men vil alligevel have fuld pension ud. Jeg tror, jeg starter en interesseorganisation." Alt hvad du får, Skallstorp, og som du definerer som service eller goder, har du betalt for i og med at det meste af din løn bliver konfiskeret af det offentlige på den eller den anden måde. Man kan jo også diskutere, hvad der er service, og hvad der er myndighedsforanstaltninger, som man ikke har bedt om, og som derfor må stå for samfundets regning. I Sverige er der i modsætning til Danmark skolepligt. I og med samfundet definerer skolegangen som en pligt, så er det måske ikke længere service, hvor man eventuelt kunne kræve brugerbetaling, så er det noget andet. Kort sagt Skallstorp: Føl gerne fortsat skyld over din skat. Der er dog ikke noget i den fysiske verden, der begrunder den skyld. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret March 7, 2007 Jeg behøver vel ikke at sige' date= at jeg synes det er alletiders med foreningen, og at I gør et godt stykke arbejde, og siger meget fornuftigt, og jeg hjælper gerne med at støbe kugler, hvis der er behov for det. Jo, det synes jeg faktisk, at du behøver. Det meste af det, der er kommet fra din side, siden foreningen blev til, har været negativt ladet, hvilket er ret forstemmende. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thygesen 0 Anmeld indhold Besvaret March 7, 2007 Det er heldigvis sådan at det er et helt frit land vi lever i, også Sverige, og foreningen (eller jeg personligt) har ikke behov for at blive rygklappet. Det er dejligt at blive tilkendegivet at man gør noget rigtigt uanset om det er privat eller i foreningsregi. Derfor er Nils i sin gode ret til ikke at gøre det!! Når det er sagt, vil jeg lige sige at hver gang jeg ser et indlæg fra Nils omkring foreningen, så tager jeg det faktisk meget seriøst! For jeg mener at Nils har ret i mange af de ting han siger/skriver og jeg forsøger faktisk at bruge dem konstruktivt i mit arbejde med foreningen. Hvis jeg skulle blive stødt over hans kommentarer kunne jeg jo bare lade være med at læse dem :-) Ligesom enhver kendt person i verden selv vælger hvilke aviser, sladdersblade og hvilken kritik de læser. Så jeg synes ikke vi skal hetze Nils for IKKE at fortælle vi gør et godt stykke arbejde, men derimod rose ham for hans konstruktive kritik som måske, til tider, bliver LIDT for ironisk;) Men I andre må meget gerne rose os for vores arbejde for det er skam rart at høre, at man er støttet af de medlemmer der er i foreningen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Futz 12 Anmeld indhold Besvaret March 7, 2007 Ros til jer Thygesen og Trine ! Men også til Nils, som under den hårde tone er en ret snu rad. Hvis den gamle aftale er noget bras må den da ændres - men ligegyldigt hvad der bestemmes på dette område, er det meget meget vigtigt at en aftale er en aftale og at den bliver om jeg må sige "låst" for en årrække.Ellers ved man ikke som tilflytter hvad man går ind til og det kan blive utrolig dyrt og besværligt. Der er jo tale om en aftale mellem to stater som berører en del mennesker, men ikke særligt mange vælgere. (formentlig er der stort flertal blandt vælgerne i både Sverige og Danmark for at ligegyldigt hvad så skal vi betale mere i skat end alle andre) Hvis man kan vinde (eller tror man kan) folketingsvalg eller kommunevalg på at tage os som gidsler vil vi gå hårde tider i møde. Jeg tror godt man kan forvente misundelsesforslag både i Sverige og i Danmark om alt muligt fra dubbdäck over TV-licens til kirkeskat, eller hvad ved jeg. Og før vi ved af det må vi da godt komme til vandhullet på begge sider men vi må ikke drikke af det. Lige gyldigt hvad, har folk altid ondt i røven over dem der skiller sig ud! naboens græs er grønnere og ergo bør det pløjes ned. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites