--Morten-- 10 Anmeld indhold Skrevet March 2, 2007 Hej Jeg forventer snart at flytte til Sverige og ved at jeg bliver beskattet hvis jeg ikke sælger min bolig før jeg flytter adresse. Jeg ville dog helst udleje den i en periode i stedet for at sælge. Mit problem er så at jeg jo ikke kan sælge den når jeg får lyst, uden at det koster en masse, så mit spørgsmål går på, om det kan lade sig gøre - ganske enkelt at flytte adressen tilbage til Danmark igen - sælge boligen - og flytte den til Sverige. - ellers er det jo halvfarligt at eje ejendom når man bor i Sverige. Eller er det for kreativt...? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret March 2, 2007 Det er et teknisk spørgsmål - ikke en hel normal situation. Det der kommer tættest er at nogle har købt hus i Sverige men undlader at skifte addresse til de har solgt huset i DK. Det du vil, er at flytte til SE og beholde ejendommen i DK. Den har jeg ikke set før. Hvis vi skal være kreative, kunne du danne et ApS i Danmark som du sælger ejendommen til. Indskudskapitalen på 125.000 kr. er så en del af ejendommen. Resten sælger du til dit ApS som passende kan stå for udlejning af ejendommen samtidig. ApS'et er dermed født med gæld som reelt gør lejeindtægterne skattefrie for selskabet. Summa summarum vil du hive din skattefrie gevinst fra boligsalg hjem. Denne gevinst er dog "fiktiv" idet selskabet ikke kan betale dig - den står i stedet i gæld til dig. På et tidspunkt ude i fremtiden kan selskabet realisere sine aktiver (sælge ejendommen) og prøve at betale dig med indtægten fra salget. Denne betaling vil da være "skattefri". Mit argument er så at skatteverket i Sverige ikke vil kunne kræve skat fra dig, da der blot er tale om tilbagebetaling af gæld. Vend den dog lige med din revisor først. Jeg tager intet ansvar... :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites