Jump to content
Zidane

Er du rigtig dansker? Test din danskhed

Recommended Posts

Men helt ærligt, man har ladet 6000 personer som har søgt om danskt statsborgerskab vente på dette i over et år :confused: ..... Nogle af de spørgsmål jeg fik var totalt tåblige.
Hold nu op det har holdt et ministerium beskæftiget i et år :rolleye: Og om 6000 skal vente på spørgsmålene er vel underordnet, de bor vel godt i de der flygtningelejre, og har en meningsfyldt hverdag med at lave ingenting, så at de skal vente et år er vel ikke så slemt :sick: :sick: som tiden dog flyver afsted når man har det sjovt. Der er jo også blevet bruget en masse af de skattekroner vi drøner i statskassen hvert år - og som vi i øvrigt ikke har indflydelse på hvem administrerer

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bliver indimellem jävligt irriteret over svenske mediers omgang med danske forhold, som, for eksempel når Kvällspostens Lars Klint på baggrund af det rutinemæssige ingenting, en hjerneblødning og nogle slappe fordomme udbreder sig om danskertesten: Jeg kan så også godt blive lidt træt af svenske mediers omgang med hvad skal man kalde det, ytringsfriheden eller den demokraitkse diskussion. Det ser ud som om, man kan kommentere denne artikel, men desværre. Kommentarfeltet er kun showoff, ingenting slipper igennem. Jeg ville såmænd bare have sagt: "För en svensk finmurvel - till och med en kvällstidningsfinmurvel - känns detta kanske som en fruktansvärt kränkning, men vill man klara danska medborgarskapsprovet får man alltså göra lite nåt som heter typ - oh my God, vad är det som händer - research. Ja: Research. De 200 frågor er ju känd i förväg, så det er bara att läsa på. Endast 5 multiple choice-frågor ut av 40 blir nya. Efter researchen vet man lite mera om Danmark. Är det "Grymt" att man måste veta lite saker om Danmark för att uppnå dansk medborgarskap? Tycker inte jag, men apropos research, så blir ingen som inte får godkänd "kastat ut" eller "skickat tillbaka", som Lars Klint lägger till, för att göra det grymma Danmark lite extra grymt." Bra så. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites