Jump to content
larscph

Vinterdæk i Sverige

Recommended Posts

Guest Trine
Så lige at jeg havde skrevet hun hed Louise Jepsen hende vi skal tale med' date=' måske hun allerede har skiftet navn :rolleye:[/quote'] Er det ikke Lone Jepsen du skal tale med? det er hende der har efterlyst en dansk familie...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er, fordi konen ikke ved bedre. Hvis du kan spare 150.000:- kr. på en bil, betyder det ikke så meget om du skal have 2 sæt dæk, som du jo så kun slider på ½ år hver. Men hvilken redaktør er det også, der sætte sådan noget sludder i avisen. For ikke at tale om, at Børsen tager det op totalt ukritisk. Tumber.:rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja jeg har da slet ikke fået noget svar ;) Og selv om man "bare citerer" er det da tilladt at have bare en lille bitte smule kritisk sans - måske bare lige google engang - når man nu åbenlyst skriver om noget man ikke aner en meter om.
http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=8016
Det kan ikke lade sig gøre at indreg køretøj i Sverige når du bor i Danmark.
Brugte du google, eller en kritisk sans her?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes (som så mange andre) at den artikel er helt skæv! Det fremstilles jo nærmest som om at vi alle bliver dybt overraskede over "de nye svenske regler" (øøh, nye svenske regler?).... :confused: Desuden burde det da nærmere dreje sig om, at DK fik indført nogle regler (ikke nødvendigvis lig de svenske) omkring brug af vinterdæk i DK! Der er jo ikke én vinter overhovedet, hvor der ikke falder sne i et par dage, med der til hørende trafik kaos i DK. Men næh nej, hvorfor købe vinterdæk til bilen i DK? :rolleye: Total latterligt at se den ene bil efter den anden i DK, dingle rundt på slidte sommerdæk i snevejr, og helst med børn på bagsædet. Men som hende praktikanten på Børsen skriver: "Ser man bort fra sidste uges enorme snedriver, er der heller ikke det samme behov for vinterdæk i Danmark, som man har i Sverige". I Sverige har Skåne heller ikke samme behov, som de har i Norrbotten, men alligevel er der et fornuftigt behov i Skåne for at køre med vinterdæk om vinteren. Dette behov kan snildt sidestilles med det behov der er i DK, det er bare ikke gået op for de fleste i DK endnu (heller ikke i Folketinget).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=8016 Brugte du google, eller en kritisk sans her?
Nej til google. Men er jeg journalist og/eller bliver betalt for at skrive indlæg herinde? Jeg er dog bekendt med, at der tidligere har været en del problemer for folk at få forsikret og indregistereret køretøjer i Sverige med fast bopæl i Danmark. Det var på den baggrund mit svar var, og jeg må gå ud fra at søger folk et præcist svar på en konkret problemstilling søger de den relevante myndighed i landet. Det ville jeg selv gøre, og forventer de kommentarer og gode råd der gives på sunddebat er givet efter bedste evne og i bedste fald i kategorien "velmenende råd". I modsætning hertil er blandt andet et seriøst dagblad som Børsen der bør og skal undersøge kilder og påstande inden artikler "trykkes".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nej til google.
En skam, det virker ellers.
Men er jeg journalist og/eller bliver betalt for at skrive indlæg herinde?
Det ved jeg ikke
Jeg er dog bekendt med, at der tidligere har været en del problemer for folk at få forsikret og indregistereret køretøjer i Sverige med fast bopæl i Danmark.
Det var på den baggrund mit svar var' date=' og jeg må gå ud fra at søger folk et præcist svar på en konkret problemstilling søger de den relevante myndighed i landet. [/quote'] Hvorfor henviste du så ikke til den relevante myndighed?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
En skam' date=' det virker ellers.[/quote'] Ja det er da et fantastisk system. Blandt andet finder man lynhurtigt dette indlæg hvis man søger på noget med biler, sommerhuse og Sverige: http://www.oresunddirekt.com/forumsubject.aspx?type=reply〈=1014&id=67364 Nej okay, men siden du bringer mit svar i det henviste indlæg ind i tråden her tænkte jeg at du måske havde den opfattelse. Jeg kan oplyse dig at jeg ikke er journalist og ikke modtager nogen form for betaling for mit skriblerier i dette forum. Derimod forventer jeg at en uddannet journalist ansat på en anerkendt dagsblad er i stand til at foretage bedre research end jeg er og i det mindste undersøger kilder i stedet for at citere dem ukritisk. Det ved jeg ikke. Jeg var ret sikker på at mit svar var korrekt. Det var det ikke. Jeg tog fejl. Og det har flere jo allerede påpeget i tråden efter kort tid, problemet løst. Det er netop derfor man har sådan et forum hvor alle har adgang til at give deres besyv med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites