larscph 18 Anmeld indhold Skrevet February 27, 2007 Nu er "nyheden" sørme også nået til Børsen's nyhedsredaktion. http://borsen.dk/it_innovation/nyhed/104815/ Svenske dækregler rammer danskerne 27-02-2007 13:26 Louise Kastberg Danskere bosat i Skåne med en svensk indregistreret bil bliver ramt af en ny vinterdækregel. Uden vinterdæk risikerer de godt 10.000 danskere at få bøder fra det svenske politi. Dermed er det slut med at gnide sig i hænderne over de billige svenske biler. Med de nye vinterdækregler bliver det nemlig på et punkt dyrere som dansker at eje en bil i Sverige end i Danmark, skriver Idag.dk. Ifølge den nye svenske lov skal alle biler op til 3,5 tons køre med vinterdæk frem til 31. marts. Den slags lovkrav findes der ingen af i Danmark. Ser man bort fra sidste uges enorme snedriver, er der heller ikke det samme behov for vinterdæk i Danmark, som man har i Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
irode 10 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2007 Nyhed og nyhed --klip --- Den 29 juli 1999 fattade regeringen beslut om krav på användning av vinterdäck. Beslutet innebär att personbil, lätt lastbil och buss med en totalvikt av högst 3,5 ton samt släpvagn som dras av sådant fordon, skall vara försedd med vinterdäck eller likvärdig utrustning under perioden 1 december till 31 mars när vinterväglag råder. Fordon som är registrerade i utlandet är undantagna, liksom fordon som är 30 år eller äldre. -- klip --- Minst 3 mm på vinterdäck Från och med den 1 okt 2000 gäller att minsta tillåtna mönsterdjup på vinterdäck ska vara 3mm. Krav på vinterdäck Personbil, lätta lastbil och buss med totalvikt av högst 3,5 ton samt släpvagn som dras av sådant fordon, skall vid färd på väg vara försedd med vinterdäck eller likvärdig utrustning 1 december-31 mars när vinterväglag råder. Dubbade vinterdäck får användas från den 1 oktober t.o.m 30 april --- --- Børsen er vist ikke alt for hurtige i opfattelsen :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2007 Ja præcist.. Haha.. Det er da godt nok pinlig dårlig research... Men "Dermed er det slut med at gnide sig i hænderne over de billige svenske biler." - så ved man det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Supermule Anmeld indhold Besvaret February 27, 2007 Med mindre rejsen starter eller slutter i udlandet...;) Så ma man gerne køre med sommerdæk...... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2007 Ser man bort fra sidste uges enorme snedriver' date=' er der heller ikke det samme behov for vinterdæk i Danmark, som man har i Sverige.[/quote'] Nej det er jo klart, at der i Malmö er et langt større behov for vinterdæk, da klimaet her er svensk. :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2007 Nej det er jo klart' date=' at der i Malmö er et langt større behov for vinterdæk, da klimaet her er svensk. :D[/quote'] Hehe.. Ja netop.. Det må være deres jounalist-praktikant-spire-elev der har skrevet den artikel Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
spinner 0 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2007 "Dermed er det slut med at gnide sig i hænderne over de billige svenske biler." Jeg bliver da .. ohha! Mage til skadefro-sensations-journalist-wannabee... Nu er den godt nok videregivet fra Idag.dk (hvor jeg ikke har kunnet finde artiklen), men ellers skulle det ikke undre mig, at der går et godt stykke tid før vi hører fra denne "journalist" igen. Der går nemlig rygter om, at det er selvsamme person der har været gengivet i eftermiddagens De Sorte Spejdere, hvor hun så flot beskriver hvad en flottenheimer er... Efter sigende er det vist en deltager i Paradise Hotel (?) Forskellen for de fleste er vel alligevel 0 penge, da man vel kører med vinterdæk om vinteren? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
irode 10 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2007 Nej det er jo klart' date=' at der i Malmö er et langt større behov for vinterdæk, da klimaet her er svensk. :D[/quote'] ... det er nok fordi Malmö ligger oppe i Sverige Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2007 åh nej så pinlig den artikel er :D Måske hun skulle opfordres til at skrive en artikel omkring sommer/vinterdæk på is og sne... det må da blive underholdende :o Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
newport 10 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2007 som pendler er man på vej ud af sverige hver dag, så behöves ikke vinterdäk. Men de er en god idet, (så länge dom inte är med dup) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret February 27, 2007 Jeg bliver da .. ohha! Mage til skadefro-sensations-journalist-wannabee... Skriv det til hende - louise.kastberg (at) borsen.dk Forskellen for de fleste er vel alligevel 0 penge, da man vel kører med vinterdæk om vinteren? 4 nye vinterdæk til en bil flytter jo INTET i sammenligningsregnskabet. Gosh... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2007 Skriv det til hende - louise.kastberg (at) borsen.dk 4 nye vinterdæk til en bil flytter jo INTET i sammenligningsregnskabet. Gosh... hæhæ har møde med hende i morgen, og kan nok ikke undgå at kommentere det shes going down Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jønsson 10 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2007 } när vinterväglag råder { vel at mærke... Louise K Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2007 Skriv det til hende - louise.kastberg (at) borsen.dk Oh yes - hun har fået en mail.... ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2007 hæhæ har møde med hende i morgen, og kan nok ikke undgå at kommentere det shes going down Hehe... Så må du da endelig hilsen mange gange Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
irode 10 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2007 hæhæ har møde med hende i morgen, og kan nok ikke undgå at kommentere det shes going down Måske skulle du lære hende at Google Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2007 Måske skulle du lære hende at Google Jeg tror der er mange ting jeg skal lære hende ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2007 Jeg tror der er mange ting jeg skal lære hende ;) Journalistik: "De 3 R'er - Research, Research og Reserach"1) 1) Citat: Henrik Povlsen, Go'morgen P3 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Weber 10 Anmeld indhold Besvaret February 28, 2007 Pinligt og det bliver værre endnu Nu er "nyheden" sørme også nået til Børsen's nyhedsredaktion. http://borsen.dk/it_innovation/nyhed/104815/ Svenske dækregler rammer danskerne 27-02-2007 13:26 Louise Kastberg Danskere bosat i Skåne med en svensk indregistreret bil bliver ramt af en ny vinterdækregel. Uden vinterdæk risikerer de godt 10.000 danskere at få bøder fra det svenske politi. Dermed er det slut med at gnide sig i hænderne over de billige svenske biler. Med de nye vinterdækregler bliver det nemlig på et punkt dyrere som dansker at eje en bil i Sverige end i Danmark, skriver Idag.dk. Ifølge den nye svenske lov skal alle biler op til 3,5 tons køre med vinterdæk frem til 31. marts. Den slags lovkrav findes der ingen af i Danmark. Ser man bort fra sidste uges enorme snedriver, er der heller ikke det samme behov for vinterdæk i Danmark, som man har i Sverige. Ja pinligt er det. har skrevet til hende, fik nærmest et surt svart tilbage...Måske har hun fået mange mails...:p hendes forkalring er at hun blot har citeret Idag.dk, men hvis man læser deres hjemmeside skriver de kun om nye tyske dækregler ikke om svenske. såvidt jeg kan se. fandme på toppen Børsen... NOT! mvh Weber Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret February 28, 2007 Så lige at jeg havde skrevet hun hed Louise Jepsen hende vi skal tale med, måske hun allerede har skiftet navn Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jette 10 Anmeld indhold Besvaret February 28, 2007 Så lige at jeg havde skrevet hun hed Louise Jepsen hende vi skal tale med' date=' måske hun allerede har skiftet navn [/quote'] Måske - navnet Kastberg er jo i forvejen lidt belastet. Anna Kastberg og de pyntede eksamensbeviser mm Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret February 28, 2007 Ja pinligt er det. har skrevet til hende, fik nærmest et surt svart tilbage...Måske har hun fået mange mails... hendes forkalring er at hun blot har citeret Idag.dk, men hvis man læser deres hjemmeside skriver de kun om nye tyske dækregler ikke om svenske. såvidt jeg kan se. fandme på toppen Børsen... NOT Ja jeg har da slet ikke fået noget svar ;) Og selv om man "bare citerer" er det da tilladt at have bare en lille bitte smule kritisk sans - måske bare lige google engang - når man nu åbenlyst skriver om noget man ikke aner en meter om. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret February 28, 2007 Har i været hårde ved hende drenge hun har lige aflyst Havde ellers lige glædet mig til at udfordre hende lidt :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret February 28, 2007 Har i været hårde ved hende drenge hun har lige aflyst Havde ellers lige glædet mig til at udfordre hende lidt :) Nåååårh.. Stakkels pige.. Jeg syntes da jeg skrev en meget sober mail til hende: Subject: "Svenske dækregler rammer danskerne" Hej Louise, Jeg læste din artikel på Børsen.DK. Den "nye" regel du henviser til, sådan har det været længe i Sverige. http://www.vv.se/templates/page3____7959.aspx og mere nøjagtig her http://www.vv.se/templates/page3____2714.aspx Sådan har de været de sidste 3 år hvor jeg har boet i Sverige. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lars C 10 Anmeld indhold Besvaret February 28, 2007 Og hvorfor er det dyrere at køre med vinterdæk mine sommerdæk bliver altså ikke voldsomt slidt mens de hænger i skuret ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites