Jump to content
MLJ

transportfradrag i Sverige

Recommended Posts

Hej ! Er der nogen her som ved noget om de svenske fradragsregler ? Både mht kilometer samt fradrag for kørsel med bil over Øresundsbron. Da min bedre halvdel betaler skat i Sverige har vi brug for nogle råd. Mvh MLJ

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej ! Er der nogen her som ved noget om de svenske fradragsregler ? Både mht kilometer samt fradrag for kørsel med bil over Øresundsbron. Da min bedre halvdel betaler skat i Sverige har vi brug for nogle råd. Mvh MLJ
Hvor bor i? det ville gøre det lettere at svare!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis hun betaler skat i sverige arbejder hun vel også der' date=' så har hun vel ikke behov for at trække broen fra?[/quote'] Det er ikke sikkert. Jeg har en kollega som også bor i S og betaler svensk skat. Så vidt jeg husker kan han ikke trække km og fagforening fra.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det står jo i skattedeklarationspapirerne man får med ved skattopgörelsen... (Forstår heller ikke helt den med körsel over Öresund, når man bor og arbejder i SE:confused:) Men der står udförligt hvornår man kan få körselsfradrag. Mener ikke man får fradrag af fagforening, eller så sker det automatisk eller sådan noget. Kan ikke lige huske det og har ikke papirerne ved hånden..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
I Skatteverkets avdragslexikon kan man finde reglerne for kørselsfradrag' date= og måske blive inspireret af nogle af alle de andre muligheder. Er der mon noget, der IKKE kan trækkes fra. (Ja, psykoanalyse) :rolleye:http://debat.sunddebat.com/] Krav för avdrag:
  • Att man använt sig av cykel för resor mellan bostaden och arbetsplatsen.

Avdrag medges för 250 kronor per år. Om cykel har använts för del av sträckan till och från arbetsplatsen bör avdrag ändå medges för kostnad för cykel, som om den har använts för hela resan. Observera att avdrag för cykel medges endast om den sammanlagda kostnaden för resorna mellan bostaden och arbetsplatsen överstiger 7 000 kronor. :thumbup:

wow....der er muligheder i det svenske fradragssystem: Cykel till och från arbetet [url=

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej og tak for svarene. Til dem der er forvirrede over at skulle betale svensk skat, men arbejde i DK. Der er særregler for visse persongrupper. Særreglerne gælder bla. hvis man arbejder med international søfart og luftfart. (feks pilot/stewardesse) Hvis man hører under disse særregler betaler man skat hvor man bor uanset hvad.Derfor er det aktuelt hvad svenskerne giver i fradrag over Øresund. /Morten

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites