Jump to content
Stokholm

Ingen tog til Malmø

Recommended Posts

21. feb kl. 20:10 Ingen tog til og fra Malmø Der kan i øjeblikket ikke køre tog til Malmø. Det vil sige, at passagerer fra København kun kan komme til Københavns Lufthavn Kastrup. Man kan altså heller ikke komme videre mod København fra Malmø. Det skyldes snevejret. Der kan heller ikke indsættes busser, da alle veje også er lukket til Malmø. Vi kan ikke sige noget om varigheden. Detter er noget pis. Konen skal hjem fra lufthavnen... Kan ikke engang hente hende i bil :/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Det skyldes snevejret. ...alle veje også er lukket til Malmø.
HVAD? - Ka' da umuligt passe? Da jeg kom hjem, var det isglat, men ligefrem lukket...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
HVAD? - Ka' da umuligt passe? Da jeg kom hjem, var det isglat, men ligefrem lukket...
Jeg kørte over ca. kl 7. Der var trafiken i sverige ved svågertorp nærmest gået i stå, og politiet var på motorvejen både mod DK og fra DK. Der var også ca. 4-5 biler i rabatten på vej op af afkørslen mod malmø c. Ved ikke hvordan motorvejen er nu.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet er drive-dannelse - der var godt gang i den, da jeg futtede hjem kl 18:45. Malmö C var afspærret, da bilerne ikke kunne komme op af afkørslen grundet is og snedriver. Jeg futtede videre til næste afkørsel, og tog omvejen ind til Mobilia og videre hjem. Og på broerne på denne rute var der voldsom drive-dannelse. Ikke noget man skal strande i - for så er det slut med kørslen i dén omgang. ...men at lukke vejene ned, tja - jeg ville med garanti tage chancen, hvis jeg havde en strandet kone/kæreste i Kbh. Det nytter ikke noget at være bange for et vejr som det hér - så lærer man aldrig de medfølgende udfordringer at kende. :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
...men at lukke vejene ned, tja - jeg ville med garanti tage chancen, hvis jeg havde en strandet kone/kæreste i Kbh. Det nytter ikke noget at være bange for et vejr som det hér - så lærer man aldrig de medfølgende udfordringer at kende. :th2:
Heheh jah det er rigtigt nok... Må starte bilen igen, har arbejdet udenfor i dag fra 10-17 :( og kom hjem 19:30.. fedest vejr :p

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik også ufrivilligt testet ABS'en på vej ned til rundkørslen ved ILVA ved Svågertorp. Det var meget meget glat, og jeg syntes endda at jeg allerede kørte meget forsigtigt. Personligt er jeg i gang med at finde ud af om jeg kan ombooke møder i morgen da jeg nødigt vil køre til Birkerød hvis det bliver endnu værre i morgen. Pas nu på derude!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
21. feb kl. 20:10 Der kan heller ikke indsættes busser, da alle veje også er lukket til Malmø. Vi kan ikke sige noget om varigheden.
Jeg kørte over broen ca. kl. 21. Ingen problemer. Nedsat hastighed ellers ikke noget.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det fortsætter sådan her natten igennem, så kan det godt blive "spændende" imorgen. Kan man få bilen ud, og holder sig til de store veje, så burde det gå an. Men spørgsmålet er netop om bilen er tilgængelig - lige nu blæser vinden pænt store driver op. Og hvis dytten ligger bag en sådan, så tager jeg nok en hjemmearbejdsdag imorgen ;) Men nu må jeg se hvad morgendagen bringer....hele skidtet er nok ved at tø igen, hvis jeg kender den danske/sydsvenske vinter ret :rolleyes:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skulle fortsætte med at sne hele natten og på de danske tv-nyheder frarådede man at køre ud i morgen tidlig/formiddag. Og jeg synes at forholdene var værre på den svenske side end på den danske side. Ligner en hjemmearbejdsdag. Da jeg kørte hjem ved 5-6tiden fik jeg rig lejlighed til både at teste traction control, ABS'en, ESP'en mange gange - og samtidig blev jeg glad for quattro. Så en gut køre fast i en drive i et vejkryds i en gammel Volvo med baghjulstræk - jeg kørte lige igennem driven i den modsatte side, hvor den var højere. Pas på - mange steder ligger der ren is under sneen - der faldt vist et islag før det begyndte at sne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå...!! Jeg kunne heller ikke komme på arbejde her til aften. Det var virkelig ærgeligt... :laugh: Jeg ventede på bussen i 20 min. indtil der pludselig kom en dansker forbi i bil og sagde at al trafik var indstillet for både bil og tog på broen. Det var sgu pænt af ham, efter som jeg skulle have gået hele vejen hjem fra Svågertorp i det her snevejr... :th2: Så min nabo og jeg har lige været ude at kælke... Det var sgu sjov!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er lige ankommet i malmö fra en lille time siden.. man kan godt køre over, skal dog køre forsigtigt.. jeg var heldig at få et lift.. men min kolega er også lige kørt fra malmö mod hovedebanen for at hente han dame der heller ikke kunne komme hjem.. men i aften er dubdæk en gude ting at have.. der står 50km/tpå broen og 70 fra tunnelen til tårnby ca.. så kan lade sig gøre... bare man er virkelig forsigtig.. fortsat god aften/nat

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er lige ankommet til malmø efter en lille mlm - cph - mlm tur på 1 time og 40 min. Det var værst mod DK. Tilbage gik det lidt bedre, men laangsomt. Så 2 (!) biler var kørt fast midt i en stor sne drive midt på nobelvägen.. Så god tur til mig kl. 06 her til morgen. Hvis bilen ellers ikke er sneet fast i den drive jeg kunne parkere i...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe.. så er det man er glad så de 350sek men hver mdr giver til den lukkede parkeringskælder men lejer gennem p-malmö, ingen afisning eller noget. bare starte og køre :) er der nogen der her muligehed for lige smide en beske herinde imorgen tidlige/formiddag efter i er nået til dk. ang hvordan med broen og tog. om det overhovedt er muligt at komme over.. jo flere løbende jo bedere vi møder jo alle på forskællige tidspunkter :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nå...!! Jeg kunne heller ikke komme på arbejde her til aften. Det var virkelig ærgeligt... :laugh: Jeg ventede på bussen i 20 min. indtil der pludselig kom en dansker forbi i bil og sagde at al trafik var indstillet for både bil og tog på broen. Det var sgu pænt af ham, efter som jeg skulle have gået hele vejen hjem fra Svågertorp i det her snevejr... :th2: Så min nabo og jeg har lige været ude at kælke... Det var sgu sjov!
Det var så lidt ;) (men jeg er nu Færing) :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

All tågtrafik är inställt fr.o.m 21:00 Nytt! 2007-02-22 06:39:00 All trafik inställd tom kl:08:00. Tid: 2007-02-21 21:20 - All tågtrafik i Skåne och över Öresundsbron är inställd fr.o.m 21:00. Vi återkommer med information om när trafiken kommer återupptas. Så man kan komme sent paa arbejde ser det ud til

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Ifølge pålidelig kilde, som netop har forladt Svågertorp, så er togene indstillet indtil kl. 12.
Tag bilen - det er ganske ukompliceret. Jeg kørte lige igennem (Malmö - Taastrup) uden nogen problemer...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tag bilen - det er ganske ukompliceret. Jeg kørte lige igennem (Malmö - Taastrup) uden nogen problemer...
Ingen bil eller K-Kort... :( Tror i der vil være mulighed i aften/nat at komme over med tog? Kender ikke SJ holdninger til sne :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Men på skånetrafikenshjemmeside er der ikke længere nogen besked om der ikke kører tog imellem de to lande, kun en nedfalden køreledning (men det har den snart været nogle dage). Jeg vælger nu at blive hjemme i hvert fald indtil i eftermiddag.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites