Jump to content
anton

Selvangivelse 2006

Recommended Posts

Jeg havde ikke lige lyst til at komme ind på hvordan man kan/må trække de faktiske antal km. fra, da spørgsmålet vedrøre en rejsevej med tog ;) Men hvis det også skal med, så har SKAT tabt en sag hvor de 'kun' ville godkende 'den korteste vej' - og den praksis er nu ændret så det er blevet muligt at fratrækker det faktiske antal km. - hvis ellers at man kan godtgøre overfor SKAT at den benyttede rute er hurtigere eller at man har en anden 'gyldig' grund.
Så er vi fuldstændig enige:laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Om jag ändå skriver tågsträckans längd, och inte bilsträckans , vad händer då om de inte godtar det. Regulerar de befodringen nedåt till den km som står på krak.dk eller map24, eller blir jag straffad för att jag inte lämnat riktiga uppgifter? Vad skriver jag på "Representant i Danmark"?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Om jag ändå skriver tågsträckans längd, och inte bilsträckans , vad händer då om de inte godtar det. Regulerar de befodringen nedåt till den km som står på krak.dk eller map24, eller blir jag straffad för att jag inte lämnat riktiga uppgifter? Vad skriver jag på "Representant i Danmark"?
De kan vælge at ændre det, men jeg nægter at tro de graver i det for et par enkelte kilometre. Vi har faktisk skrevet os selv på med vores svenske adresse og danske mobilnumre. Tror det er for de "rigtige" udlandsdanskere der ikke lige er til at få fat i.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har nu endelig fået min selvangivelse for 06. Men jeg forstår det ikke helt.. selv om jeg også var igennem møllen sidste år. For at kunne trække renteudgifter og a-kasse fra skal jeg beskattes efter grænsegængerreglen -> for at sige til Skat at jeg vil det skal jeg medsende "supplement" blanketten -> men hvad pokker skal jeg skrive? der er jo ikke nogen rubrikker til a-kasse og renteudgifter på den blanket Mvh Dennis

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
For at kunne trække renteudgifter og a-kasse fra skal jeg beskattes efter grænsegængerreglen -> for at sige til Skat at jeg vil det skal jeg medsende "supplement" blanketten -> men hvad pokker skal jeg skrive? der er jo ikke nogen rubrikker til a-kasse og renteudgifter på den blanket
Her er hvad jeg vil gøre (har ikke fået den sendt endnu, men sidder og er ved at udfylde den) På supplementet, vil jeg skrive rente-udgifter til boligen i felt 407 (der er en fejl på den trykte der fremsendes - der står renteindtægter i stedet for udgifter) Andre lån (f.eks. bil osv.) vil jeg skrive i felt 408. Som omtalt andet steds på debatten (kan ikke lige huske hvor) er der ikke længere et felt til a-kasse (mener jeg det hed) - det smider jeg i stedet på i rubrik 52 på 04.009, sammen med fagligt kontigent. Til gengæld er der kommet et felt 070 - Beskæftigelsesfradrag for personer, der er socialt sikrede i udlandet (maks. 7.300) - og her er jeg i tvivl om man selv skal beregne sit beskæftigelsesfradrag og angive det, jvf. de debatter der tidligere har været om hvilket land man er socialt sikret i ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

nå ja det kan jeg da egentlig godt se.. de har blandet indtægter og udgifter sammen i samme sætning. hmmm... måske lidt for spændende at putte så stort et beløb på hvis de regner det som indkomst. andre der har en kommentar til felt 070? Mvh Dennis

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
nå ja det kan jeg da egentlig godt se.. de har blandet indtægter og udgifter sammen i samme sætning. hmmm... måske lidt for spændende at putte så stort et beløb på hvis de regner det som indkomst. andre der har en kommentar til felt 070? Mvh Dennis
Ja det bliver beregnet automatisk, du har ret til beskæftigelsesfradrag... jeg har aldrig udfyldt det men har fået fradraget alligevel...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
nå ja det kan jeg da egentlig godt se.. de har blandet indtægter og udgifter sammen i samme sætning. hmmm... måske lidt for spændende at putte så stort et beløb på hvis de regner det som indkomst.
Det tror jeg nu ikke de gør - de har også rettet det på online-blanketten, du kan finde her, som du evt. kan benytte i stedet. Så kan du også udfylde den direkte i Acrobat Reader, og lave en kopi til dig selv samtidigt :th2:
Ja det bliver beregnet automatisk' date=' du har ret til beskæftigelsesfradrag... jeg har aldrig udfyldt det men har fået fradraget alligevel...[/quote'] Har heller aldrig udfyldt det - men det er vist også først kommet på i år? Nå, men jeg skriver heller ikke noget ... Det kommer nok på alligevel - ville bare høre om der var andre der havde nogen kommentarer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg kan heller ikke se rubrikken til A-kassen og hvor pokker skal renteudgifter til studielån stå? Jeg synes der er lavet noget om på den selvangivelse i forhol til sidste år, der synes jeg alt var nemt at finde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja jeg kan heller ikke se rubrikken til A-kassen og hvor pokker skal renteudgifter til studielån stå? Jeg synes der er lavet noget om på den selvangivelse i forhol til sidste år' date=' der synes jeg alt var nemt at finde.[/quote'] Nu har jeg ikke selv et studielån, og spørger ikke for at være flabet, men hører det ikke til i felt 489 - Renteudgifter af danske statslige og statsgaranterede studielån (på supplementet)?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja jeg kan heller ikke se rubrikken til A-kassen og hvor pokker skal renteudgifter til studielån stå? Jeg synes der er lavet noget om på den selvangivelse i forhol til sidste år' date=' der synes jeg alt var nemt at finde.[/quote'] Hvis man er grænsegænger er "A-kasse" rubrik 52 - og "SU-lån" rubrik 44

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kan ikke trække faglig kontingent og a-kasse fra, som grænsegængere, det er nok derfor, der ikke er nogen rubrik. De 2 sidste år har jeg skrevet det på, men det er ikke medtager, når jeg får slutopgørelsen retur. Jeg mener, det er noget med, at hvis vi vil kunne trække svenske og danske renter fra, kan vi ikke også trække faglig kontingent. Nogen, der kan bekræfte dette??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi kan ikke trække faglig kontingent og a-kasse fra, som grænsegængere, det er nok derfor, der ikke er nogen rubrik. De 2 sidste år har jeg skrevet det på, men det er ikke medtager, når jeg får slutopgørelsen retur. Jeg mener, det er noget med, at hvis vi vil kunne trække svenske og danske renter fra, kan vi ikke også trække faglig kontingent. Nogen, der kan bekræfte dette??
Det tror jeg ikke du får nogen til at bekræfte.. nok nærmere afkræfte :) http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=168223&vID=0&i=3#i168223

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det tror jeg ikke du får nogen til at bekræfte.. nok nærmere afkræfte :) http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=168223&vID=0&i=3#i168223
Det er jeg da godtnok ked af, for Skat har udeladt mine fradrag for a-kasse i 2år, og jeg mente at have hørt/læst, at det var enten eller. Rentefradrag for svenske renter eller a-kasse. Det må jeg vist lige forhøre mig om hos Skat.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er jeg da godtnok ked af' date=' for Skat har udeladt mine fradrag for a-kasse i 2år, og jeg mente at have hørt/læst, at det var enten eller. Rentefradrag for svenske renter [b']eller a-kasse. Det må jeg vist lige forhøre mig om hos Skat.
Jeg har fået min årsopgørelse med a-kasse (i forvejen kendt af SKAT) OG svenske rente udgifter - jeg havde vedlagt bilag af rente udgifterne, og SKAT har ikke meldt tilbage til mig at der var noget galt med min selvangivelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
De har heller ikke meldt tilbage til mig' date=' men bare slettet beløbet. :sad:[/quote'] Jeg har fået de 'rigtige' beløb som fradrag. Er der forskel på hvordan vi selvangiver (er registeret hos SKAT) - jeg har fx ikke haft nogen supplement blanket, kun 'selve' selvangivelsen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har fået de 'rigtige' beløb som fradrag. Er der forskel på hvordan vi selvangiver (er registeret hos SKAT) - jeg har fx ikke haft nogen supplement blanket, kun 'selve' selvangivelsen.
Problemet er sikkert at i beskattes forskelligt, ja. "Grænsegænger" og "begrænset skattepligtig"-status kunne spille ind. Måske du slet ikke er placeret rigtigt i systemet?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fået tilsendt en hel almindelig selvangivelse - ikke en udvidet version. Og min skal sendes til Ringkøbing senest 1. maj?:confused: De har registreret, at jeg nu bor i Sverige, men alligevel kører autopiloten. Til gengæld har de fortrykt en masse tal, hvilket egentlig er meget smart. Nu var jeg jo også bosiddende i Danmark i 2/3 af 2006, men alligevel Nå - jeg tror at jeg skriver alle mine fradrag på og sender den ind samme med et brev, der forklarer at de kun må trække mig for 32% i stedet for 32,1% i kommuneskat for den sidste tredjedel og at jeg fremover vil bruge grænsegængerreglen. Så må de sgu selv hitte ud af deres administrative procedurer - det bliver mig, som kommer til at skylde dem penge og ikke omvendt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har fået tilsendt en hel almindelig selvangivelse - ikke en udvidet version. Og min skal sendes til Ringkøbing senest 1. maj?:confused: De har registreret, at jeg nu bor i Sverige, men alligevel kører autopiloten. Til gengæld har de fortrykt en masse tal, hvilket egentlig er meget smart. Nu var jeg jo også bosiddende i Danmark i 2/3 af 2006, men alligevel Nå - jeg tror at jeg skriver alle mine fradrag på og sender den ind samme med et brev, der forklarer at de kun må trække mig for 32% i stedet for 32,1% i kommuneskat for den sidste tredjedel og at jeg fremover vil bruge grænsegængerreglen. Så må de sgu selv hitte ud af deres administrative procedurer - det bliver mig, som kommer til at skylde dem penge og ikke omvendt.
Da du flyttede til SE, kontaktede du da det skattecenter som du var tilknyttet for at blive overflyttet til grænsegængercenteret? hvis ikke bør du nok starte med det, for det er DEM som i første omgang skal tage stilling til hvilken 'status' du skal have hos SKAT ("Grænsegænger" eller "begrænset skattepligtig"-status).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er lidt forvirret om hvorvidt jeg skal/skal ikke udfylde denne supplement blanket hvor de skal afgøre hvilken status vi har. Vi er for første gang nu villa ejere og har derfor en del renteudgifter så skal vi ikke udfylde blanketten for at kunne trække dem fra i DK? - og i såfald er der nogen bagdel ved at gøre det? Jeg har læst om ejendomsværdiskatten i andre tråde her på hjemmesiden, og ud fra dem har jeg en forståelse af, at vi ikke skal betale noget til DK - er dette rigtigt forstået? - men slippe med hver 2800 kr. til Sverige! "Man" vil jo gerne betale så lidt i skat som muligt men tilgengæld få mest muligt ud af det!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites