Jump to content
Juff

Kreditnota forfaldsdato 01-03-2007 :-/

Recommended Posts

Er der nogen af jer som også har modtaget en kreditnota fra øresundsbroen, eller kender noget til det ? Min er som føgende: På den medfølgende specifikation, står der 00,00 ud fra alle rejserne som der har været 48 af. Der er dog et punkt som lyder på "pendlarkompensation 14/1-07 sek 134 " Kreditnotaen lyder på -134 SEK Jeg kører stadig på den gamle aftale, skal have tegnet den nye en af de nærmeste dage :o

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvad de 84 kroner som jeg skal have tilbage er for aner jeg ikke.
Det tolker jeg som at du ikke læser din specifikation igennem, men kun kigger på første side :) På specifikationen står der at det er "Pendlerkompensation 14/1-07" hvilket var den dato der var kraftigt blæsevejr (nogle vil ligefrem kalde det orkan), med deraf følgende lukning af broen i længere tid.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal ikke bruge så meget tid på at tolke/filosofere Andersen :) nå men det var en søndag og påvirkede ikke mig....måske derfor jeg ikke har spekuleret så meget over den dato... Men de sender vel en faktura for de overståede rejser i januar, de vil vel gerne have deres 3300 SEK, vi betaler jo bagud :confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du skal ikke bruge så meget tid på at tolke/filosofere Andersen :) nå men det var en søndag og påvirkede ikke mig....måske derfor jeg ikke har spekuleret så meget over den dato... Men de sender vel en faktura for de overståede rejser i januar, de vil vel gerne have deres 3300 SEK, vi betaler jo bagud :confused:
Nej du betaler forud ! og kommer på den nye til at betale bagud, så der er lige et hul :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nej du betaler forud ! og kommer på den nye til at betale bagud' date=' så der er lige et hul :)[/quote'] :D Ok Miriam Det lyder til at du har styr på det..... Troede egentlig vi betalte bagud, thi de overståede rejser altid har stået på specifikationen :p

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

- 106,80 Jeg har fået en januar kreditnota hvor der står "Øvrige" -106,80 inkl moms i specifikationen. blank kr på girokortet. Hvad er det, er jo bange for at jeg skal betale et eller andet ? Skrev til dem og de kom med at det var kompensation. Åbenbart meget svært at skrive "Kompensation for lukning 14/1 = 106,80 kr" Foruden det, hvor får de 106,80 kr fra ? Hvad er det for et beløb ? ca 82 % af 130 ? Tag jer sammen :fight:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har fået en januar kreditnota hvor der står "Øvrige" -106,80 inkl moms i specifikationen. blank kr på girokortet. Hvad er det, er jo bange for at jeg skal betale et eller andet ? Skrev til dem og de kom med at det var kompensation. Åbenbart meget svært at skrive "Kompensation for lukning 14/1 = 106,80 kr" Foruden det, hvor får de 106,80 kr fra ? Hvad er det for et beløb ? ca 82 % af 130 ? Tag jer sammen :fight:
En kreditnota er penge du har til gode. Beløbet fremkommer ved at tage månedspris delt med 50 ture x 2 ture. Altså 2670:50x2=106,80. Det står forøvrigt øverst på din specifikation som er vedlagt din kreditnota:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Fik åbenbart ikke kigget på linien, hvor der står pendlerkompensation :o Men der står intet om deres udregning eller om hvordan jeg får pengene. Det er trods alt et girokort som er vedhæftet og ikke en check.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Fik åbenbart ikke kigget på linien, hvor der står pendlerkompensation :o Men der står intet om deres udregning eller om hvordan jeg får pengene. Det er trods alt et girokort som er vedhæftet og ikke en check.
Det er en kreditnota.. det betyder som LotteB skrev at du har penge til gode hos dem. Med mindre du har opsagt din aftale så får du ikke pengene tilsendt med derimod fratrukket på din næste faktura.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Min næste faktura ? Efter hvad jeg ved så får vi ikke længere faktura'er, men pengene bliver automatisk trukket på kontoen. Ved det godt, de sætter nok pengene ind på min konto. Hvis deres system kan finde ud af det. :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Efter hvad jeg ved så får vi ikke længere faktura'er, men pengene bliver automatisk trukket på kontoen. Ved det godt, de sætter nok pengene ind på min konto. Hvis deres system kan finde ud af det. :laugh:
Du får stadigvæk en faktura selvom de trækker på din konto! Og de sætter ikke pengene ind på din konto, de bliver fratrukket i den betaling til dem

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Du får stadigvæk en faktura selvom de trækker på din konto! Og de sætter ikke pengene ind på din konto, de bliver fratrukket i den betaling til dem
På min sidste Betalingsservice udskrift, har Øresundsbron indsat mine 106 kroner. Hvilket minder mig om at jeg på et tidspunkt købte en vare med mit master card i Malmö. Da jeg returnerede varen og ville have pengene tilbage, blev de indsat på min konto. Det har jeg ikke prøvet før! :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites