Dreier 10 Anmeld indhold Besvaret February 24, 2007 Kastrup -> Skurup start 14:20 Jeg er lige kommet hjem fra Kastrup, og vejene er rimelige når man tager temperaturen i betragtning. Heldigvis kørte de fleste efter forholdne og kun på broen var folk fuldstændigt ustyrlige. Nogen gange har jeg mine medbilister mistænkt for slet ikke at fatte idéen med hastighedsbegrænsningerne på broen. Troede de måske jeg syntes det var fedt at skulle snegle mig over broen med 50 km. ak nej, jeg ville bare ikke sætte liv og lemmer på spil for at komme få minutter før hjem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret February 24, 2007 Jeg er lige kommet hjem fra Kastrup, og vejene er rimelige når man tager temperaturen i betragtning. Heldigvis kørte de fleste efter forholdne og kun på broen var folk fuldstændigt ustyrlige. Vi har lige kørt turen Malmö - Roskilde - Malmö, og der var en del biler i grøften. Da isslaget faldt, var vi indendøre på livsstilmessen, men det var helt uproblematisk at køre turen, hvis man tog den med ro. Nogen gange har jeg mine medbilister mistænkt for slet ikke at fatte idéen med hastighedsbegrænsningerne på broen. Hvad er meningen med de 50 km/t da? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Dreier 10 Anmeld indhold Besvaret February 24, 2007 Hvad er meningen med hastighedsbegrænsningen på 110 kmt på motorvejen who knows!? Den fornuftige forklaring har vel en masse med bremselængde og overforsigtighed at gøre ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret February 24, 2007 Hvad er meningen med hastighedsbegrænsningen på 110 kmt på motorvejen - who knows!? Det skal jeg fortælle dig - der er INGEN mening med den ! Den fornuftige forklaring har vel en masse med bremselængde og overforsigtighed at gøre Under vor "overfart" idag var der ikke noget idag, der berettigede en begrænsning på 50 km/t... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 24, 2007 Under vor "overfart" idag var der ikke noget idag' date=' der berettigede en begrænsning på 50 km/t...[/quote']Jeg er lige kørt over Malmö->Kbh, og der var 50km/t-begrænsning på hele broen...uden nogen egentlig årsag. Det var vand og ikke is - men de kører nok efter devicen "better safe (slow), than sorry". Men ok - jeg havde jo heller ikke travlt...denne gang ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ulmus 0 Anmeld indhold Besvaret February 24, 2007 Jeg hentede min bil på Svågertorp kl. 15:00 - den var totalt "glaseret" og islaget var 1½ milimeter tykt. Islaget faldt netop på den tid, og der var spejlblankt, på vej og fortov. Måske derfor, der var 50 på broen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Anina 10 Anmeld indhold Besvaret February 24, 2007 Under vor "overfart" idag var der ikke noget idag' date=' der berettigede en begrænsning på 50 km/t...[/quote'] Hvornår er en fartbegrænsning "berettiget"? Ved forventning af at der foreligger en fare for isslag på vejbanen indenfor en bestemt periode? Eller.... .....først når flere biler allerede snurrer ind i hinanden oppe på højbroen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret February 24, 2007 Hvornår er en fartbegrænsning "berettiget"? Ved forventning af at der foreligger en fare for isslag på vejbanen indenfor en bestemt periode? Eller.... .....først når flere biler allerede snurrer ind i hinanden oppe på højbroen? Broen fungerer på den måde, at den konstant er overvåget af såvel elektronisk måleudstyr samt et mandskab, der arbejder derude fysisk (snerydning, saltning mm). Derfor er der stor mulighed for at vurdere og angive hvilken fartbegrænsning, der er relevant for bilisterne. Iøvrigt er det chaufføren bag rattet, der afgør farten - ikke et skilt... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Anina 10 Anmeld indhold Besvaret February 24, 2007 ..... kun på broen var folk fuldstændigt ustyrlige. Nogen gange har jeg mine medbilister mistænkt for slet ikke at fatte idéen med hastighedsbegrænsningerne på broen. Når man først havde prøvet at punktere på forhjulet i høj fart og sidde hjælpeløs bag et ubrugeligt ret, "zigzaggende" langs 3/4 km og på tværs af alle 3 vejbaner.... kan man sagtens forestille sig tilsvarende på højbroen eller i tunnelen Denne bro må udløse en eller anden bestemt og form for stupid adfærd hos svage sjæle, der netop på dette sted ikke kan lade være med at spille russisk roulette med dem selv OG medtrafikanterne! Selv om jeg ellers ikke viger for at træde raskt på speederen når det ellers passer mig.... har jeg en ubetinget respekt for broer og tunneler - og nul-tolerance for alle dem der ikke fatter ansvaret der følger med at sætte sig i førersædet i en bil. Derfor kan man, for min skyld spække både tunnelen og broen med kameraer hver tiende meter :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret February 24, 2007 Når man først havde prøvet at punktere på forhjulet i høj fart... Jow jow - kender/prøvet det, men derfor ser jeg da ikke spøgelser alle vegne... Denne bro må udløse en eller anden bestemt og form for stupid adfærd hos svage sjæle, der netop på dette sted ikke kan lade være med at spille russisk roulette med dem selv OG medtrafikanterne! Arbejder du mon i Rådet for Større Færdselssikkerhed? :) Selv om jeg ellers ikke viger for at træde raskt på speederen når det ellers passer mig.... har jeg en ubetinget respekt for broer og tunneler Ja da men du overreagerer IMO. Nyder da heller ikke momentet "forleden" aften, hvor en grå Porsche 996 turbo gik forbi os med +250 km/t ned i tunnellen. Dybt gonat og ansvarsløst, IMO ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Stokholm 10 Anmeld indhold Besvaret February 24, 2007 Nu er det sjovt nok ikke på øresundsforbindelsen at der sker alvorlige ulykker. Selvom det nok er her der køres stærkest. Det må jo betyde at dem der kører stærkt er pisse gode billister, med super biler. :p Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Anina 10 Anmeld indhold Besvaret February 24, 2007 Jow jow - kender/prøvet det' date=' men derfor ser jeg da ikke spøgelser alle vegne...[/quote'] Ikke alle vegne Mogens.... kun på broerne og i tunnelerne. Hvad mener du som fagmand om en punktering i høj fart oppe på broen eller i tunnelen? Skal lige tilføje, at hændelsen skete en uge efter at jeg har fået 4 splinternye Micheliner på.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CoolAIR 10 Anmeld indhold Besvaret February 24, 2007 Broen fungerer på den måde' date=' at den konstant er overvåget af såvel elektronisk måleudstyr samt et mandskab, der arbejder derude fysisk (snerydning, saltning mm). Derfor er der stor mulighed for at vurdere og angive hvilken fartbegrænsning, der er relevant for bilisterne.[/quote'] Jeg kunne ikke være mere enig - de overreagerer i den grad, næsten altid... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret February 24, 2007 Ikke alle vegne Mogens.... kun på broerne og i tunnelerne. Godt så :) Hvad mener du som fagmand om en punktering i høj fart oppe på broen eller i tunnelen? Jeg er kun menigmand - og mener, at man ikke kan vide, hvad der sker. Min punktering, som foregik i de meget unge år, kunne man måske forudsige; men ellers er det jo ret umuligt at vide, hvad der sker. Det ved kun Gud... Vi kan jo ikke gå og tænke på alle mulige farer hele livet. Lev livet istedet ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Anina 10 Anmeld indhold Besvaret February 25, 2007 ....men ellers er det jo ret umuligt at vide' date=' hvad der sker. Det ved kun Gud... [/quote'] Nemlig! Men man behøver ikke ligefrem at være Gud for at kunne regne ud, at konsekvenserne er dobbelt så grimme ved for hurtig kørsel end kørsel indenfor det smarte, hvis forholdene er risikable, som de altid mere eller mindre er 65 mtr over vandets overflade eller i hullet i jorden under vandet! Det er korrekt. Ikke alle mulige farer hele livet.... kun dem på broerne og tunnelerne - fordi også jeg helst vil leve i stedet for at blive smadret til plukfisk af en fartglad tosse, der fantaserer om at optræde i Top Gear og kører om kap med en indbildt helikopter :thumbdown Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret February 25, 2007 Nemlig! Men man behøver ikke ligefrem at være Gud for at kunne regne ud, at konsekvenserne er dobbelt så grimme ved for hurtig kørsel end kørsel indenfor det smarte, hvis forholdene er risikable, som de altid mere eller mindre er 65 mtr over vandets overflade eller i hullet i jorden under vandet! Dette forhold berettiger ikke en hastighedsbegrænsning på 50 km/t på broen. En sådan hastighed er alt for lav og nedsætter tilmed folks respekt og tillid til restriktioner. Stort set ingen kører med den hastighed på broen... ...fordi også jeg helst vil leve i stedet for at blive smadret til plukfisk af en fartglad tosse, der fantaserer om at optræde i Top Gear og kører om kap med en indbildt helikopter Jeg taler ikke om den slags personer i denne tråd (glad for at du har forstået forskellen mellem fartgal og fartglad!), idet jeg taler om at tilrette min hastighed ift. situationen. Jeg elsker at køre stærkt (derfor ejer jeg en Porsche) men det skal være under forhold, der er ideelle til tricket - enig. Broens personale er ikke altid tæt nok på virkeligheden, og det irriterer mig. Jeg har oplevet een gang at være udsat for en punktering på broen, hvor de ret hurtig kom ud med en vagtbil og sagde, at chaufføren ikke måtte parkere her. En forklaring om at bilen var punkteret (det kunne man rent faktisk se) hjalp ikke. Vagten VILLE IKKE forså og blev ved med at sige, at vi skulle få fjernet bilen. LOL... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 25, 2007 Broens personale er ikke altid tæt nok på virkeligheden' date=' og det irriterer mig. Jeg har oplevet een gang at være udsat for en punktering på broen, hvor de ret hurtig kom ud med en vagtbil og sagde, at chaufføren ikke måtte parkere her. En forklaring om at bilen var punkteret (det kunne man rent faktisk se) hjalp ikke. Vagten VILLE IKKE forså og blev ved med at sige, at vi skulle få fjernet bilen. LOL...[/quote']*ROFL*...jeg kan kun være enig med dig! Jeg kørte over for en time siden, og bemærkede at dynamik-skiltningen viste 110 km/t - samtidig med at der blev advaret om "Is-glat 2-6 km"! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites