Jump to content
Thomas

Chiptuning!

Recommended Posts

Jeg har sat en Brabus Eko chip i min R klasse 320 CDI. Jeg har ikke brugt penge på at få den målt, men fabrikken garanterer at HK stiger fra 224 til min. 272 og Nm fra 510 til 590. Chippen kostede ca 14000 gennem en der forhandlede dem og det kostede en timeløn på et værksted at få den sat i (600 kr). Mine egne simple målinger tyder på at 0-100 er gået gået fra ca 8,8 (som fabrikken skriver) til ca 8,0. Topfart fra omkring 225 til 240. Økonomi fra omkring 10 til 11,5-12 på en længere tur med snit fart på 140 km/t. Men jeg havde ikke min bil så længe inden jeg fik chippen i, så det er kun min fornemmelse efter et antal tankninger og aflæsning af boardcomputeren. Men F.... hvor den sparker røv nu... HeHe...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

anbefaling af tuning Er der nogle gode anbefalinger af tunings firmaer til min Octavia rs 170hk tdi oliebrænder, det skal siges at jeg er ude efter en effektboks/chips til overkommelige pris? har set div annoncer på nettet men hvad er bedst, boks eller chip? Har læst rtråden igennem og der bliver talt om en OBD tuning kan det anbefales?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er der nogle gode anbefalinger af tunings firmaer til min Octavia rs 170hk tdi oliebrænder' date=' det skal siges at jeg er ude efter en effektboks/chips til overkommelige pris? har set div annoncer på nettet men hvad er bedst, boks eller chip? Har læst rtråden igennem og der bliver talt om en OBD tuning kan det anbefales?[/quote'] Jeg kan anbefale Rene fra www.cartrends.dk. Han tunede min Fabia TDI, og jeg har ikke fortrudt det et sekund siden da. Han bor endda bare lidt udenfor Malmø. Det nemmeste er at kontakte ham direkte på mailen, hvor han er hurtig til at svare.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Chiptuning af MB Clk500 2003 w209 Det er altså ikke fordi jeg mangler heste, men af og til synes jeg jo de er lidt ivrige til at suge i hvedesækken. Det er altså hellerikke fordi jeg har en pind forstand på tuning - eller bilers ædlere dele iøvrigt, men jef faldt over denne hjemmeside: http://www.bil-motor.se/ Drengene bor i Helsingborg og det ser ud til at de kan chippe så bensinøkonomien forbedres med 15-20% samt forøge stalden med et par ponyer. Prisen synes at være omkring skr 3000,- Er der nogen af jer der kender til bil-motor.se eller den slags tuning de laver. Det er altså fristende med en payoff på under 6 mdr, men hvad siger I, skal jeg smutte til Helsingborg? Jeg vil være yderst taknemlig for seriøse svar Hilsener Thage Løbner

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er altså ikke fordi jeg mangler heste, men af og til synes jeg jo de er lidt ivrige til at suge i hvedesækken. Det er altså hellerikke fordi jeg har en pind forstand på tuning - eller bilers ædlere dele iøvrigt, men jef faldt over denne hjemmeside: http://www.bil-motor.se/ Drengene bor i Helsingborg og det ser ud til at de kan chippe så bensinøkonomien forbedres med 15-20% samt forøge stalden med et par ponyer. Prisen synes at være omkring skr 3000,- Er der nogen af jer der kender til bil-motor.se eller den slags tuning de laver. Det er altså fristende med en payoff på under 6 mdr, men hvad siger I, skal jeg smutte til Helsingborg? Jeg vil være yderst taknemlig for seriøse svar Hilsener Thage Løbner
Ingen? Com on boys/girls jeg ved jo at I ved noget! Thage

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites