jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret July 14, 2007 Ang. forsikringer på tunede biler: Kan man være sikker på, at ansvarsforsikringen er gældende, hvis man har tunet sin bil, enten med chip eller boks? Mvh Henke Nææh.... så jeg ville nok undersøge det med forsikringsselskabet først! Ellers kan det blive meget dyre hestekræfter... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CAC 10 Anmeld indhold Besvaret April 7, 2009 Er der efterhånden noget der har prøvet at øko chippe bilen, eller har andre erfaringer med chipning og brændstof økonomien? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Stilling 10 Anmeld indhold Besvaret April 8, 2009 Hej CAC Nu har jeg ikke fulgt hele debatten, men vi har kørt test med et boks produkt til Dieselbiler, med henblik på at ta det ind i sortimentet, vi har yderliger haft en bmw 120D kørende i 1 år og resultaterne er forbløffende så nu er de i sortimentet, som vores eget produkt. begge bilerne har fået godt 15% bedre diesel økonomi, plus et kraftigt forbedret moment væsentligt tidliger, den ene 525D går endda bedre i motoren end den gjorde inden. den er gået fra 177 HK til 211 og fra 400NM til 465NM, ja jeg er stadig vildt overasket over forbruget. Michael Stilling www.racetech.dk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret April 8, 2009 Du trænger kraftigt til en ny hjemmeside Michael......:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CAC 10 Anmeld indhold Besvaret April 8, 2009 Hej CAC Nu har jeg ikke fulgt hele debatten, men vi har kørt test med et boks produkt til Dieselbiler, med henblik på at ta det ind i sortimentet, vi har yderliger haft en bmw 120D kørende i 1 år og resultaterne er forbløffende så nu er de i sortimentet, som vores eget produkt. begge bilerne har fået godt 15% bedre diesel økonomi, plus et kraftigt forbedret moment væsentligt tidliger, den ene 525D går endda bedre i motoren end den gjorde inden. den er gået fra 177 HK til 211 og fra 400NM til 465NM, ja jeg er stadig vildt overasket over forbruget. Michael Stilling www.racetech.dk Jeg synes at 15% bedre økonomi er ret godt, er det en alm tuning eller øko? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret April 8, 2009 Du trænger kraftigt til en ny hjemmeside Michael......:) hæhæ ja, vi var ellers lige i gang, men så "forsvandt" han ham som var i gang med at opdatere den....Må heller lige se om jeg kan opstøve ham igen :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Stilling 10 Anmeld indhold Besvaret April 8, 2009 Hej CAC Det er tuningsbokse, med hoved fokus, men jeg blev interesseret i dam den anden vej, da jeg nu synes cost benefit regnestykket går op, vi har også Gpower men de er oppe i 14-17.000 kr. det synes jeg er for meget. Dem her til fra 2950,00 kr. kan vi jo garanterer har betalt sig hjem inden for de første 6 mdr. hvis man pendler over broen de fleste dage i ugen, så synes jeg sku det gir mening, plus du får ekstra krafter du kan mærke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret April 8, 2009 Dem her til fra 2950,00 kr. kan vi jo garanterer har betalt sig hjem inden for de første 6 mdr. hvis man pendler over broen de fleste dage i ugen, så synes jeg sku det gir mening, plus du får ekstra krafter du kan mærke. Kun BMW eller også VAG? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CAC 10 Anmeld indhold Besvaret April 8, 2009 Hej CAC Dem her til fra 2950,00 kr. kan vi jo garanterer har betalt sig hjem inden for de første 6 mdr. hvis man pendler over broen de fleste dage i ugen, så synes jeg sku det gir mening, plus du får ekstra krafter du kan mærke. Hej Michael Nu er det en Fabia årgang 2006 1,9 TDI med kun 101 HK, så hvis du kan gøre noget der får en boks til at betale sig ind i løbet af 6 mdr, så er det ret godt gået selvom jeg kører ca. 35.000 om året ;-) Har I nogen erfaringer med TDI motorerne? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Stilling 10 Anmeld indhold Besvaret April 8, 2009 Stort set alle biler bortset fra enkelte specielle modeller, f.eks. Seat / skoda RS diesel den er på vej, men der går lidt ellers er der rimeligt frit slag, alle common rail koster 2950,00 der findes et dyssepumpe system de koster mellem 1000 og 1500 mere. Jeg vil gerne lave en gruppe pris hvis i kan lave en samlet bestilling. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Stilling 10 Anmeld indhold Besvaret April 8, 2009 Hej Michael Nu er det en Fabia årgang 2006 1,9 TDI med kun 101 HK, så hvis du kan gøre noget der får en boks til at betale sig ind i løbet af 6 mdr, så er det ret godt gået selvom jeg kører ca. 35.000 om året ;-) Har I nogen erfaringer med TDI motorerne? Tallene siger op til 15% bedre økonomi, fra 101 hk til 133 HK 240 nm til 310 nm det er så en dyssepumpe system eller hva det hedder den koster 4490,00 kr. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret April 8, 2009 Tallene siger op til 15% bedre økonomi, fra 101 hk til 133 HK 240 nm til 310 nm Hvad siger erfaringerne ift. den tunge trafik - altså øko-chipning af de store dieselmotorer fra Volvo og Scania? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Stilling 10 Anmeld indhold Besvaret April 8, 2009 Hvad siger erfaringerne ift. den tunge trafik - altså øko-chipning af de store dieselmotorer fra Volvo og Scania? Hej Mogens hvilken årgang motor er det D5 f.eks. ? Det er tuningsbokse skal jeg understrege, men vi har ikke haft en endnu der ikke har forbedret økonomien, men jeg skal indrømme vi har kun solgt commonrail bokse ind til videre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret April 8, 2009 Jeg tror han mener lastbiler.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret April 8, 2009 Jeg tror han mener lastbiler.... Jep - http://www.lastbiltuning.dk/maerker/scania.htm Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CAC 10 Anmeld indhold Besvaret April 8, 2009 @ RikkeBrian, du har en PM Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret April 8, 2009 Tag fat i turbochip nede i Padborg..... De har kæmpe erfaring med lastbiler! Jep - http://www.lastbiltuning.dk/maerker/scania.htm Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Stilling 10 Anmeld indhold Besvaret April 8, 2009 Nå nej lastbiler det ved jeg sku ikke noget om ud over de kan være ret store :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CarTrends.dk 10 Anmeld indhold Besvaret April 8, 2009 brug nu de extra penge det koster og få lavet en RIGTIG OBD tuning som bliver 100% skræddersyet til bilen, istedet for en masseproduceret box som bar snyder motorstyringen til at levere mere brændstof og dermed belaster dyserne... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Stilling 10 Anmeld indhold Besvaret April 8, 2009 Ja det er jo som at diskuterer bilmærker. Jeg havde da også været enig med dig for 5 år siden, hvor der var meget variation på motorene selv inden for samme produktions nummer serie. Men idag er man altså kommet meget længere, motorene er altså meget tæt på at være identiske idag, hvilket gør boksene til et ret godt bud. Her er du ikke inde og rode i bilens originale chip, og det virker også efter en software upgrade hvilket er ret almindeligt ved service idag, samt du kan bare pille den af igen hvis du ikke vil ha det på mere, det er dig der bestemmer. Jeg husker for et par år siden vi stod nede hos en af de storste tunere og hans direkte udtalelse om Diesel tuning var "its so fucking easy thise days" takket være den høje kvalitet og ensartedeheden. Jeg jeg kørte en tur med værkstedschefen hos BMW i min og han var imporneret. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CarTrends.dk 10 Anmeld indhold Besvaret April 8, 2009 cføli er han imponeret da man sagtens ka mærke at bilen trækker bedre... men tag en bil med en box og med en rigtig OBD tuning og la dem køre mod hinanden præcis den samme bil og tag dem på rullefelt og se hvem der har den pæneste kurve... og med hensyn til at pille den af og på.. nu laver jeg chiptuning for landberg.dk vi har f.eks noget der hedder en Utune på den ligger kundens orig fil + den tunede fil + f.eks en extra tunet fil til brug på trackdays osv.. kunden propper Utune i OBD stikket vælger at skrive den standard fil og på 5min er den standard igen og hvis det så er han fin forretningsmand ja så slipper han jo for at blive beskidt som han gør for at af og påmontere boxen igen :) Ja det er jo som at diskuterer bilmærker. Jeg havde da også været enig med dig for 5 år siden, hvor der var meget variation på motorene selv inden for samme produktions nummer serie. Men idag er man altså kommet meget længere, motorene er altså meget tæt på at være identiske idag, hvilket gør boksene til et ret godt bud. Her er du ikke inde og rode i bilens originale chip, og det virker også efter en software upgrade hvilket er ret almindeligt ved service idag, samt du kan bare pille den af igen hvis du ikke vil ha det på mere, det er dig der bestemmer. Jeg husker for et par år siden vi stod nede hos en af de storste tunere og hans direkte udtalelse om Diesel tuning var "its so fucking easy thise days" takket være den høje kvalitet og ensartedeheden. Jeg jeg kørte en tur med værkstedschefen hos BMW i min og han var imporneret. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Stilling 10 Anmeld indhold Besvaret April 9, 2009 Som jeg nævnte, det er som at diskuterer bilmærker. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret April 9, 2009 Som jeg nævnte' date=' det er som at diskuterer bilmærker.[/quote']...og ikke kun "hvilken er størst" eller "hvilken er hurtigst" - men så sandelig også "hvilken ryger mindst!?"....fordi dét er jo netop alt for ofte en kedelig side-effekt på tunede oliebrændere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Michael Stilling 10 Anmeld indhold Besvaret April 9, 2009 ...og ikke kun "hvilken er størst" eller "hvilken er hurtigst" - men så sandelig også "hvilken ryger mindst!?"....fordi dét er jo netop alt for ofte en kedelig side-effekt på tunede oliebrændere. Præcis Gio, det gider jeg bare slet ikke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret April 9, 2009 ...og ikke kun "hvilken er størst" eller "hvilken er hurtigst" - men så sandelig også "hvilken ryger mindst!?"....fordi dét er jo netop alt for ofte en kedelig side-effekt på tunede oliebrændere. Netop derfor pillede jeg KCR-boksen af min 530d efter blot 4 uger. Gad ikke se på den sorte røgsky i bagruden, når den fik fuld pedal fra 1./2. gear. Virkede nærmest lidt pinligt. Men jeg tror nu generelt, at helt nye dieselbiler er bedre til ikke at "prutte" sort ved chiptuning o.l. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites