Jump to content
Thomas

Chiptuning!

Recommended Posts

Jeg ved godt at man får mere power' date=' men hvad med brændstoføkonomien?[/quote']Forbrænding m.m. tilpasses den enkelte motor, istedet for en "default" indstilling fra fabrikken til en given model. Derfor vil du oftest opleve bedre økonomi, bedre speeder-respons og bedre økonomi - oven i de ekstra pruheste, självklart ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
det lyder jo meget godt' date=' men jeg er ude efter nogen der kan præcisere hvor meget længere dytten triller pr liter når den er chippet :thumbup:[/quote']...kommer an på om chippen er en plug´n´drive-løsning, eller om din bil justeres/tunes op på ruller. Udbyttet varierer fra bil til bil alt efter < indsæt en masse faktorer hér >...plus, selvfølgelig, om der er medvind og hjemvé :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Slid Hey Jeg har en en Opel Astra GTC CDTI på 100 heste. Kunne egenligt godt tænke mig at give den lidt ekstra muskler. Men ved i hvordan effektforøgningen kommer til at påvirke motoren? Er der nogle forholdsregler man burde tage når man har chip i? F.eks oftere olieskift osv? \Tom

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv at læs flg.: http://www.itsfun.nu/trimchip/faq.htm "Hållbarhet på motorn vid chiptrimning? Hållbarheten på motorn förändras inte av våra chip, dagens motorer är i regel överdimensionerade för att klara betydligt större påfrestningar. Regelbunden service och skötsel spelar en betydligt viktigare roll för livslängden"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er der nogen af jer der har erfaringer med chiptuning ift. garanti på bilen?? Mere inden man smider en chiptuning i bilen' date=' og så tilgengæld smider alt garanti og forsikringsdækning ud :rolleye:[/quote'] Det kommer an på hvilket bilmærke du kører rundt i. Hvis du f.eks. kører Saab, kan du få en Hirsch chip o dem, der både er godkendt hos Saab og overholder Euro4 normen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er der nogen af jer der har erfaringer med chiptuning ift. garanti på bilen?? Mere inden man smider en chiptuning i bilen' date=' og så tilgengæld smider alt garanti og forsikringsdækning ud :rolleye:[/quote'] Jeg har netop fået en ABT chiptuning af min A6 3,0TDI hos Audi i Flensburg. Min fabriksgaranti ophører i det øjeblik det er pillet ved motoren, men til gengæld overtager ABT garantien og den gælder indtil bilen har kørt 100.000 km. Herefter kan den forlænges mod tillæg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
til gengæld overtager ABT garantien og den gælder indtil bilen har kørt 100.000 km. Herefter kan den forlænges mod tillæg.
Under de samme vilkår? Ville jo være en kende kedeligt, hvis man skulle hoste til Tyskland hver gang der var garantisager.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

RH-Motorsport har haft min bil oppe 4 gange....Og den kører ikke som den skal endnu......:sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu er mit tysk lidt rusten - så til jer der er hurtige til det tyske, hvordan ser garantien så ud ift. fabriksgarantien.... Og er der nogen der har erfaringer med ABT tunning??
Som skrevet: ABT "overtager" garantien t.o.m. 100.000 km. og/eller 2 år efter tuningen. Og ja, jeg har erfaring med ABT tuning af en Audi - omend det er ganske nye erfaringer, men bilen er i hvert fald ikke blevet langsommere. Brændstoføkonomien ved jeg ikke noget om endnu

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites