Junkeren 10 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2009 Jeg er ikke inde i den slags spekulationer, men mit umiddelbare bud vil være: køb projektlejlighed. Projekt Hyllie vil være et oplagt bud. Tror du kan få en lejlighed til en fornuftig pris som så vil stå klar i 2011. Er overbevist om at hele den sydlige del af Malmö får et kæmpe løft med citytunneln, så hvorfor ikke investere i en lejlighed der hvor tingene kommer til at foregå?!?!!? Du får i hvert fald ikke noget bøvl med forening osv. i den periode du ikke bor i lejligheden - forudsat at du altså flytter ind når den engang er klar. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
polar 10 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2009 Efter læs og søgen har jeg langt om længe fundet følgende løsning til mit "flyt til sverige" problem/ønske, men jeg vil lige gerne høre/have bekræftet, om det er juridisk muligt/korrekt. Om mig: Jeg er fra Odense, 21 år, mangler 2 år af mit studium i Odense og hjemmeboende. Har en opsparing på 200.000 kr og en indtægt på 6000 kr om måneden (SU + arbejde). 1. Jeg vil låne 400.000 kr rentefrit af mine forældre, og med 400.000+200.000 vil jeg oprette mig et CPR-nr. i Sverige og købe mig en lejlighed i Malmø. 2. Da der ingen bopælspligt er i Sverige, behøver jeg således ikke bo der. Jeg vil fortsætte at være i Odense og studere færdig, samtidig vil jeg hver måned betale den bostädsratts afgift til min boligforening i Malmø. 3. Om 2 år, når jeg er færdig med mit studie kan jeg så flytte til Malmø og søge/finde arbejde i KBH og leve derover. Herfra kan jeg begynde at tilbagebetale gælden til mine forældre. Ud fra de forskellige inputs jeg har fået, burde ovenstående være muligt og ikke gå mod loven? Har jeg ret? Der er dog lige en ting, som jeg er i tvivl om, når jeg har fået købt lejligheden, og bor i DK for at studere, hvilke love og rammer er jeg underlagt? Jeg har hørt fra en bruger herinde, at man kan opholde sig op til 1.5 år i Danmark uden at skifte til dansk folkeregister. Opholder man sig længere end 1.5 år, skal man skifte til dansk folkeregister - det land man fysisk er mest aktiv i. Kan nogen bekræfte dette? Og er følgende rigtigt: Ikke tilmeldt dansk folkeregister = inaktiv CPR. nr. i DK = kan ikke bruge offentligeydelser som læge og tandlæge? + man har fysisk bopæl i Sverige og ens breve vil blive sendt dertil - men man kan for få hundreder kroner få det svenske postvæsen til at videresende til ens adresse i DK. Tilmeldt dansk folkeregister = inaktiv CPR. nr. i SE = har fysisk adresse i Danmark... men kan jeg i det tilfælde stadig have min lejlighed i Sverige uden problem - såfremt jeg betaler mine udgifter til tiden? Er der nogen af jeres der har lejlighed i Sverige men har i en kort periode boet i et andet land og kan fortælle mig lidt om tingene. Tak på forhånd. Nogen vil sikkert spørge, hvorfor jeg ikke ventede til om 2 år med at købe. Jamen, jeg har ikke lyst til at betale 200.000 kr ekstra for en bolig til den tid! + Hvis jeg har boligen klar nu, så er overgangen lidt nemmere, når jeg bliver færdig med min uddannelse, så behøver jeg ikke til den tid bruge en masse energi til at være på jagt efter en bolig. ++ man ved ikke hvad der kan ske om to år, måske er nogle af reglerne ændret, så det ikke er helt så let at købe bolig som nu. Som det allersidste spørgsmål; er der noget forkert i, at jeg ejer en bolig i Sverige, men er hjemmeboende og får SU? Håber der er nogle venlige sjæle der kan hjælpe mig mine spørgsmål. Jeg ved godt der er gået lidt spørge-jørgen-mode i mig, men håber i kan bære over. Her er der lidt svar på nogle af dine spørgsmål. jeg har selv haft en bostadsratt i Sverige, og ikke boet der, mens jeg har arbejdet på Grønland. og jeg havde ingen problemer. Det var ikke i Malmø!! Det var så også en lille forening med kun 10 lejligheder, så der var nok nemmere der, end i en størrere forening. Så med hensyn til eftersendelse af post, så kan man kun få det gjort, såfremt man har et svensk personnummer, og vil man have det gjort i mere end 6 måneder, så får skatteverket besked om det, og man vil være at betragtet, som fraflyttet!! og det er ikke kun nogle få hundrede kroner!! Prisen er forskellig for hvor tit du vil have din post eftersendt. Håber du kan bruge det til noget. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret February 27, 2009 Her er der lidt svar på nogle af dine spørgsmål. Håber du kan bruge det til noget. Du svarer så på et 2 år gammelt indlæg.. så det tror jeg ikke Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
polar 10 Anmeld indhold Besvaret February 28, 2009 Du svarer så på et 2 år gammelt indlæg.. så det tror jeg ikke Godt ord, Igen!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
polar 10 Anmeld indhold Besvaret February 28, 2009 Du svarer så på et 2 år gammelt indlæg.. så det tror jeg ikke Tidsforskellen du ved!!:D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Junkeren 10 Anmeld indhold Besvaret February 28, 2009 haha, den tog osse røven på mig. Så bare, der stod februar i tråden :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites