Jump to content
BS

Partition Magic eller andre alternativer?

Recommended Posts

Har brug for at lave min C: partition større. Har ingen erfaring med disse programmer. Ej heller adgang. Nogen der kender nogen freeware/shareware programmer der kan klare opgaven for mig?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har brug for at lave min C: partition større. Har ingen erfaring med disse programmer. Ej heller adgang. Nogen der kender nogen freeware/shareware programmer der kan klare opgaven for mig?
Jeg har god erfaring med Acronis´ produkter. http://www.acronis.dk/shop/default.asp (http://www.acronis.dk/shop/productlist.asp?Id=7) Mener du kan hente demoversioner - men hvad begrænsningerne ér, ved jeg ikke.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kan anbefale BootItNG fra www.terabyteunlimited.com Det kan partitionere en hd uden at slette eksisterende data. Når du har fremstillet en cd (eller diskette) til at boote fra, skal du blot undlade at installere programmet, men gå direkte til maintenance mode. Der kan du resize og oprette nye partitioner. Programmet kan bruges til dette uden begrænsninger, men kan også installeres i prøveversion i 30 dage. Jeg har brugt det et hav af gange i ca. fem år (men har købt det med glæde).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hørt.............!!
Kender du så begrænsningerne ved en demo version? Lidt skidt at stå midt i det hele og finde ud af at den ikke kan gennemføre uden det er en købt version :scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Kender du så begrænsningerne ved en demo version? Lidt skidt at stå midt i det hele og finde ud af at den ikke kan gennemføre uden det er en købt version :scared:
jeg har lige igår brugt demoversionen på en anden maskine, og der var ingen begrænsninger hvad partitionering angår. Begrænsningen ligger i, at hvis du installerer programmet, så insisterer det efter 30 dage på, at nu vil det købes (med en bip-tone). Det virker altså fint til formålet. Er som sagt afprøvet i ca. fem år.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tror sq lige jeg nip napper en backup inden jeg går igang med noget:new:
Ja, det kan da kun anbefales :) Ikke mere end en måned siden jeg satte PC'en til at repartitionere nogle drev natten over med PM8 ... Gæt hvem der ikke kunne boote næste morgen :( Og selvfølgelig tog jeg ikke backup inden ... Data blev dog reddet, men det var nok mere held end så meget andet...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender det alt for godt efter en re-install! Så den eksterne HD er på overarbejde lige nu. For jeg er godt nok træt af den besked hele tiden med at der kun er 200mb ledig på C:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har god erfaring med Acronis´ produkter. http://www.acronis.dk/shop/default.asp (http://www.acronis.dk/shop/productlist.asp?Id=7) Mener du kan hente demoversioner - men hvad begrænsningerne ér, ved jeg ikke.
Har lige luret deres hjemmeside. Hvilke af de programmer skal der bruges til opgaven for det kan jeg squtte gennemskue.:sick:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvis alt skulle gå galt og du ikke kan boote bagefter kan jeg anbefale Ultimate Boot CD: http://ubcd.sourceforge.net/
Lækker lille sag, dér :thumbup: Jeg véd mange bruger Hiren´s BootCD - men denne er, desværre, ikke helt legal. Derfor er dit alternativ endnu mere interessant. ...og egentlig utroligt at vi, i 2007, ikke har BIOS´er med disse værktøjer indbyggede. Nå ja, måske ikke Basic Input Output System...men så noget der for længst havde begravet denne stenalderteknologi. (Jeg véd der er noget på vej....men det har det sgu´ snart været i fem år! Lad os nu få standardiseret det - skudt BIOS - og lad os få tid til at BRUGE maskinerne, istedet for at FEJLFINDE på dem. *suk*) ...skinner det igennem at jeg, igen, har måttet bruge en del af min weekend på at fortælle dumme servere hvad de skal og ikke skal? :p

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fandt jeg begrænsningen i demo udgaven af Acronis Disk director suite. Man kunne IKKE lægge 5gb til sit C: drev...så at betale 340 kr. Men programmet er ufatteligt let at bruge og det lykkedes da også at lægge 5gb til mit C drev.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Så fandt jeg begrænsningen i demo udgaven af Acronis Disk director suite. Man kunne IKKE lægge 5gb til sit C: drev...så at betale 340 kr. Men programmet er ufatteligt let at bruge og det lykkedes da også at lægge 5gb til mit C drev.
Jeg bruger PM 7.0 og det funger uden at miste noget og du kan undo alt hvis det går galt.. og jeg tror du kan downloade en freeware version hvis du google lidt..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg har siddet og læst jeres gode erfaringer, men sig mig, er der slet ingen, der har kigget på og prøvet BootItNG, som jeg nævnte tidligere??? (Det er gratis til formålet, og det er ikke en hel nat om at partitionere...) Undrer mig bare... :confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites