Miss W 10 Anmeld indhold Besvaret February 16, 2007 Hvad sker der lige her ?? Dateret kl. 10.34 ?? Jeg har postet det 12.16 ???? Ja, der er noget galt med rækkefølgen af svarene... jeg har forsøgt at poste svar nogle gange hvor mit svar lagde sig på foregående side Når jeg slettede indlægget og forsøgte påny lagde den sig på den rigtige side... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
SanneJ 10 Anmeld indhold Besvaret February 16, 2007 Det kommer an på hvor i byen du vil bo. Hvis du vil bo tæt på svågertorp er det de storer boligområder omkring almvik/lindeborg du skal kigge på. Det er dog et ret ucharmerende område' date=' og jeg ville ikke bo der. Jeg har selv boet i Nydala, det var lidt længere fra almvik, og et typisk beboelsesområde uden det storer nærmiljø. Ellers skal du kigge omkring elstorp som du selv skrive, eventuelt kirseberg som er et par km længere fra centralen men også billigere end elstorp/värnhem. Jeg bor her selv lige nu, og det er let med bus til midtbyen. Man kan også gå på 10-15 minuter. Området er i god udvikling, og selv svenskerne har opdaget at det ikke er SÅ nederen at bo her. Det er også derfor det især for et par år siden var en del billigere her end andre områder i tilsvarende afstand fra centrum. Generalt kan jeg kun sige at man skal købe for at BO og ikke hvad der er tættest på en station tæt på DK. Man sparer måske 10 minuter, men det er også det. Malmø er ikke nogen storby, og der er faktisk ikke den storer forskel i transport. Så længe man ikke skal køre for meget rundt i deres bybusser ;)[/quote'] Tja, jeg flyttede til Lindeborg fordi det var tät på Svågertorp st. Super praktisk. Da jeg dengang ofte skulle til DK og kom sent hjem osv., var det virkelig rart bare kunne cykle 5 min, og så var man hjemme (...altså efter man var steget af toget). Synes ikke området er specielt ghettoagtigt eller ucharmerende. Der bor folk i alle aldersgrupper og det er nogle udemärkede lejligheder. Men... Der er kedeligt. Ingen butikker (jo ICAnära såklart), men altså. Vil man bo praktisk og alligevel handler ind andre steder, så synes jeg nu det er et okay alternativ, specielt når man ser det som en investering. Jeg havde nu heller ikke tänkt jeg skulle bo der resten af livet. Men jeg er overbevist om, at det bliver et mere spändende sted at bo engang, når Citytunnelen kommer, Hyllie-bydelen bliver udbygget osv. Som priserne ser ud nu synes jeg bemstemt det er värd at overveje Lindeborg frem for noget längere väk fra stationen, som umiddelbart virker mere tillokkende(?) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Mogens Anmeld indhold Besvaret February 16, 2007 Så du kan roligt lægge et par hundrede tusind til den pris du ser her... (og sikkert mere). Da min kæreste og jeg købte vort hus gav vi f.eks. 500.000 svkr. mere for det end udgangsprisen. Budgivningen foregår ikke på den dag der er visning, men temmelig sikkert i meget nær fremtid. Mægleren noterer sig ved visningen om du er interesseret og så ryger du med i budgivningen. Og PS. søg også på debatten efter andres erfaringer... der er mange herinde som har forskellige historier at berette om sælgere der ikke vil sælge og mæglere som ikke svarer... Ah, sådan er det nu ikke altid. I denne tråd hænges V Hamn ud som et dyrt sted, men hvem siger, at sælgerne får prisen. Vi var gennem en budrunde OG forhandling med sælger (direkte mand til mand) - og prisen kom noget ned. Kigger man herude, ligger lejlighederne til salg noget tid - så byd på dem og se, hvad der sker ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret February 16, 2007 Tak tak... Men' date=' [b']jeg havde bare ikke lyst til at skulle betale 2-3-400.000 mere for lejligheden. Man kan egentlig godt kalde det impulskøb :th2: .. Så den på nettet om torsdagen, og var ny ejer om tirsdagen.... Du kan være helt sikker på at sælger er tilfreds med salgsprisen, når vedkommende vælger at skrive kontrakt med det samme, til den pris du har betalt. Altså, kunne sælger få de 2-3-400.000 mere for boligen, så havde sælger gjort det. At man som køber ringer og vil skrive kontrakt med det samme til udbudspris, er jo ikke noget sælger gider overveje, hvis der står 6 andre potentielle købere som ikke har afgivet deres bud endnu. Så gælder det jo for sælger/mægler om at få boligen i budrunde, i stedet for at takke "ja" til et "bud på prisen". I øvrigt er det ikke en "regel" at boliger sættes til en lavere udbudspris, for at lokke flere købere til. Og alle boliger dermed bliver budt op over prisen den er udbudt til. En god handel er jo når både køber og sælger er tilfredse. Køber afgiver jo ikke et bud, som vedkommende anser som en dårlig handel, der er jo meget andet at byde på også, hvis det er. Og som tiden er her nu, så er der ingen sælgere der skriver kontrakt på et bud de ikke er tilfredse med. Just my 5 cents. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Stokholm 10 Anmeld indhold Besvaret February 16, 2007 Du kan være helt sikker på at sælger er tilfreds med salgsprisen, når vedkommende vælger at skrive kontrakt med det samme, til den pris du har betalt. Altså, kunne sælger få de 2-3-400.000 mere for boligen, så havde sælger gjort det. At man som køber ringer og vil skrive kontrakt med det samme til udbudspris, er jo ikke noget sælger gider overveje, hvis der står 6 andre potentielle købere som ikke har afgivet deres bud endnu. Så gælder det jo for sælger/mægler om at få boligen i budrunde, i stedet for at takke "ja" til et "bud på prisen". I øvrigt er det ikke en "regel" at boliger sættes til en lavere udbudspris, for at lokke flere købere til. Og alle boliger dermed bliver budt op over prisen den er udbudt til. En god handel er jo når både køber og sælger er tilfredse. Køber afgiver jo ikke et bud, som vedkommende anser som en dårlig handel, der er jo meget andet at byde på også, hvis det er. Og som tiden er her nu, så er der ingen sælgere der skriver kontrakt på et bud de ikke er tilfredse med. Just my 5 cents. 100% enig.. er selv ved at sælge, og prisen nærmer sig mere og mere den pris jeg vil have. Der er forskellige mæglere, og forskellige tekniker. Budrunde hvor prisen startes unaturligt lavt og andre hvor prisen er sat en del højere, hvor der byde op til ønsket pris. Liggetid er vel i gennemsnit 3-4 uger for en standard 2v. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites