Jump to content
Kay

At bo tæt ved togstationen i Malmø?

Recommended Posts

Hej TAK TAK. Men fandt det faktisk igår aften, det skrev jeg også herinde, men af en eller anden grund blev det ikke påtrykt på siden. Men tusind tak for hjælpsomheden. Jeg har set på Dalaplan (ligger iflg. kortet på landevejen) ca. 2.7 km fra Stortorget og så har jeg kigget på Kirseberg ca. 3 km fra Stortorget. Det lyder lidt lidt voldsomt at der står "landevej", landevej i DK er jo et ødet sted. Men iflg. billederne på lejligheden ser det jo fint ud. Har i nogen erfaring med denne vej? Jeg har kigget på flg. to bolig: Dalaplan http://www.hemnet.se/search/maklarutbud/object_frame.asp?objektid=3513020&service=hemnettogp&caller=main&area=13&stadsdel=157:7022&oresundssok=&url=http://www.bostad.dn.se/bostadsborsen/sok/results/ Kirseberg http://www.hemnet.se/search/maklarutbud/object_frame.asp?objektid=3517383&service=hemnettogp&caller=main&area=13&kommun=157&oresundssok=&url=http://www.bostad.dn.se/bostadsborsen/sok/results/ Det ser jo ganske lækkert ud :). Har i nogen kommentar til disse? Jeg skal selvfølgelig tage over og kigge inden jeg beslutter mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tänk på att det inte bara är utgiften för lånet du ska budgetera med. I Sverige har man också en avgift till sin förening varje månad' date=' och det kan vara väldigt olika hur mycket det är på.[/quote'] Jeg har mulighed for at låne fra mine forældre. Så kan jeg betale når jeg er færdig med studiet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej TAK TAK. Men fandt det faktisk igår aften, det skrev jeg også herinde, men af en eller anden grund blev det ikke påtrykt på siden. Men tusind tak for hjælpsomheden. Jeg har set på Dalaplan (ligger iflg. kortet på landevejen) ca. 2.7 km fra Stortorget og så har jeg kigget på Kirseberg ca. 3 km fra Stortorget. Det lyder lidt lidt voldsomt at der står "landevej", landevej i DK er jo et ødet sted. Men iflg. billederne på lejligheden ser det jo fint ud. Har i nogen erfaring med denne vej? Jeg har kigget på flg. to bolig: Dalaplan http://www.hemnet.se/search/maklarutbud/object_frame.asp?objektid=3513020&service=hemnettogp&caller=main&area=13&stadsdel=157:7022&oresundssok=&url=http://www.bostad.dn.se/bostadsborsen/sok/results/ Kirseberg http://www.hemnet.se/search/maklarutbud/object_frame.asp?objektid=3517383&service=hemnettogp&caller=main&area=13&kommun=157&oresundssok=&url=http://www.bostad.dn.se/bostadsborsen/sok/results/ Det ser jo ganske lækkert ud :). Har i nogen kommentar til disse? Jeg skal selvfølgelig tage over og kigge inden jeg beslutter mig.
Hej Kay, Min kommentar er blot at du skal huske priserne er udgangspriser... Dvs. de kommer ud i budrunde. Så hold øje med hvor mange penge du har til rådighed - for man bliver nemt forblændet når man er igang med at byde. Den på Nobelvägen (Dalaplan) ser temmelig billig ud i mine øjne og det vil overraske mig meget hvis du er den eneste interesserede... Så vær opmærksom. Desuden står der at der er visning på søndag - du kan ikke bare vente og gøre det i din egen tid - du skal rykke på visningsdatoerne. Sådan er spillet i Sverige. Held og lykke, Winnie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Kay, Min kommentar er blot at du skal huske priserne er udgangspriser... Dvs. de kommer ud i budrunde. Så hold øje med hvor mange penge du har til rådighed - for man bliver nemt forblændet når man er igang med at byde. Den på Nobelvägen (Dalaplan) ser temmelig billig ud i mine øjne og det vil overraske mig meget hvis du er den eneste interesserede... Så vær opmærksom. Desuden står der at der er visning på søndag - du kan ikke bare vente og gøre det i din egen tid - du skal rykke på visningsdatoerne. Sådan er spillet i Sverige. Held og lykke, Winnie
Ok tak for oplysningen. Dvs. de sælger for den højeste bydende? Men hvis der iingen interesseret er, så kommer der en ny visningsdato?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Der kommer højst sandsynligt ny visning så ja, men tvivler nu på at der ikke skulle være nogle interesserede. Der var en lejlighed til salg i vores opgang for en uge siden, den havde visning søndag og var solgt mandag - og blev budt ca 200.000 op...:cool:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ok tak for oplysningen. Dvs. de sælger for den højeste bydende? Men hvis der iingen interesseret er' date=' så kommer der en ny visningsdato?[/quote'] Ja, sælger vil have så mange penge for sin bolig som muligt. Og i Sverige kommer de fleste boliger i budrunde. Mæglerne sætter bevidst priserne lavere for at tiltrække købere. Så du kan roligt lægge et par hundrede tusind til den pris du ser her... (og sikkert mere). Da min kæreste og jeg købte vort hus gav vi f.eks. 500.000 svkr. mere for det end udgangsprisen. Vi var 10 par i budgivningen. Det siger lidt om hvor budgivningen kan tage dig hen. Budgivningen foregår ikke på den dag der er visning, men temmelig sikkert i meget nær fremtid. Mægleren noterer sig ved visningen om du er interesseret og så ryger du med i budgivningen. I Sverige er der normalt blot 1-2 visninger på en bolig - så knaldes den af. Det er ikke som i DK hvor ting går noget mere roligt for sig (specielt i disse tider:sick: )... (OK der findes de som ligger længere absolut - men normalen siger det andet). Nu ved jeg godt at du først lige er gået i gang.. og jeg vil også råde dig til at sondere terrænet lidt. Sætte dig ind i hvordan det hele foregår. Og få et lagt en budget så du ved hvad du har at betale med. For som sagt - så går handlerne altså noget stærkere end i DK. Og PS. søg også på debatten efter andres erfaringer... der er mange herinde som har forskellige historier at berette om sælgere der ikke vil sælge og mæglere som ikke svarer... :rolleye: Smil, Winnie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har i nogen kommentar til disse? Jeg skal selvfølgelig tage over og kigge inden jeg beslutter mig.
Det er fine lejligheder... De går med GARANTI ikke under en million !... De kommer i budrunde med det samme, det er der vist ingen tvivl om.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja' date=' sælger vil have så mange penge for sin bolig som muligt. Og i Sverige kommer de fleste boliger i budrunde. Mæglerne sætter bevidst priserne lavere for at tiltrække købere. Så du kan roligt lægge et par hundrede tusind til den pris du ser her... (og sikkert mere). Da min kæreste og jeg købte vort hus gav vi f.eks. 500.000 svkr. mere for det end udgangsprisen. [/quote'] Omvendt, så var jeg "heldig" for 2 uger siden. Fandt en lækker lejlighed, hvor der også var visning på den, og ringede mandag morgen til mægler og sagde jeg ville skrive under med det samme, hvis jeg fik den til prisen. Det gjorde jeg så, og handlede således lejlighed på 1½ døgn !...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Omvendt' date=' så var jeg "heldig" for 2 uger siden. Fandt en lækker lejlighed, hvor der også var visning på den, og ringede mandag morgen til mægler og sagde jeg ville skrive under med det samme, hvis jeg fik den til prisen. Det gjorde jeg så, og handlede således lejlighed på 1½ døgn !...[/quote'] Tillykke med lejligheden! :th2: Men du har jo også været skarp så! 1 1/2 døgn... ha ha ha... det siger lidt om hvor meget man skal være på tæerne :) Det er altså vildt! Smil, Winnie

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tillykke med lejligheden! :th2: Men du har jo også været skarp så! 1 1/2 døgn... ha ha ha... det siger lidt om hvor meget man skal være på tæerne :) Det er altså vildt! Smil, Winnie
Tak tak... Men, jeg havde bare ikke lyst til at skulle betale 2-3-400.000 mere for lejligheden. Man kan egentlig godt kalde det impulskøb :th2: .. Så den på nettet om torsdagen, og var ny ejer om tirsdagen.... Og, egentlig er jeg super glad for min "gamle" lejlighed.... men, den er jo nu til salg... UDEN budrunde... gider ikke det pjat :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
OK er det generelt (størstedelen) for alle boliger på hemnet' date=' eller er det kun for de attraktive som fx. dem jeg viste? For disse priser ligger i et niveau betydeligt mindre end gennemsnittet.[/quote'] Det er helt normalt... 99% af alle lejligheder og huse ryger i budrunde. Priserne er kun til for at lokke folk til visningen ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tak tak... Men, jeg havde bare ikke lyst til at skulle betale 2-3-400.000 mere for lejligheden. Man kan egentlig godt kalde det impulskøb :th2: .. Så den på nettet om torsdagen, og var ny ejer om tirsdagen.... Og, egentlig er jeg super glad for min "gamle" lejlighed.... men, den er jo nu til salg... UDEN budrunde... gider ikke det pjat :)
Jamen, det er jo en hel solskinshistorie :) Sejt gået, det må jeg sige! Så Kay - der er åbenbart også den mulighed som MC manden her beskriver... Men det kræver vist en god portion is i maven... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites