Kay 10 Anmeld indhold Skrevet February 15, 2007 Hvis jeg daglig skal pendle med tog i skole i KBH, i hvilke områder er det så bedst at bo i Malmø? Jeg tænker at det skal være tæt ved en tog station :). Mit budget er ca. 700-800K SEK og et 2-3V med omkring 70-80 kvm. Jeg har kigget lidt på hemnet og ser at områderne Söderkille og Ellstorp har meget pæne lejligheder. Kan disse områder anbefales? Eller hvor ellers? Jeg har ikke været i Malmø før. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2007 Hvis jeg daglig skal pendle med tog i skole i KBH, i hvilke områder er det så bedst at bo i Sverige? Jeg tænker at det skal være tæt ved en tog station :). Mit budget er ca. 700-800K SEK og et 2-3V med omkring 70-80 kvm. Jeg har kigget lidt på hemnet og ser at områderne Söderkille og Ellstorp har meget pæne lejligheder. Kan disse områder anbefales? Eller hvor ellers? Jeg har ikke været i Malmø før. Hvis du ikke har været i Malmö før, hvorfor så flytte herover ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kay 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2007 Skal have mig noget at bo og billig bil - samt arbejde i KBH. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kay 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2007 Det kommer an på hvor i byen du vil bo. Hvis du vil bo tæt på svågertorp er det de storer boligområder omkring almvik/lindeborg du skal kigge på. Det er dog et ret ucharmerende område, og jeg ville ikke bo der. Jeg har selv boet i Nydala, det var lidt længere fra almvik, og et typisk beboelsesområde uden det storer nærmiljø. Ellers skal du kigge omkring elstorp som du selv skrive, eventuelt kirseberg som er et par km længere fra centralen men også billigere end elstorp/värnhem. Jeg bor her selv lige nu, og det er let med bus til midtbyen. Man kan også gå på 10-15 minuter. Området er i god udvikling, og selv svenskerne har opdaget at det ikke er SÅ nederen at bo her. Det er også derfor det især for et par år siden var en del billigere her end andre områder i tilsvarende afstand fra centrum. Generalt kan jeg kun sige at man skal købe for at BO og ikke hvad der er tættest på en station tæt på DK. Man sparer måske 10 minuter, men det er også det. Malmø er ikke nogen storby, og der er faktisk ikke den storer forskel i transport. Så længe man ikke skal køre for meget rundt i deres bybusser ;) Fra billeder synes jeg Ellstorp ser meget godt ud :). Jeg vil også studere Kirseberg. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse S 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2007 Skaf et kort over Malmö og kør en tur rundt herovre. Jeg var også meget tvivl i starten, men da jeg havde kørt lidt rundt vidste jeg med det samme at jeg skulle bo i Västra Hamnen. God fornøjelse :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kay 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2007 Det er jo også herre dyrt der? Jo jeg skal også derover næste måned, men Malmø er jo stort? Så hvis jeg havde nogle områder i sigte i forvejen, så er det vel noget nemmere?! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kay 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2007 Jamen som sagt, jeg skal også derover næste måned og lure og det er noget for mig. Men da Malmø er helt ukendt for mig, så er det rart at få nogle oplyst i forvejen, som jeg ved passer til min pengepung og behov. Det er nytter jo ikke noget at køre rundt omkring TT og blive skide ophidset over deres bygninger når man ens pengepung ikke er så dyb:cry: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
TDC 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2007 Jamen som sagt' date=' jeg skal også derover næste måned og lure og det er noget for mig. [/quote'] Slettede den lige igen da du var hurtigere på tasterne igen. Men klart tag over - kig på det. De par broture du skal bruge på research kan du jo hurtig spare på at finde den rigtige sted. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kay 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2007 Hehe. Men du/i vil altså ikke give mig nogle bud:S. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kay 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2007 Boligerne er generelt ikke så kønne omkring almvik/lindeborg. Men ok nu har jeg en fornemmelse af hvilke områder der matcher mine pengepung og jeg kan tage ud og se real life. Det bliver umiddelbart: Kirseborg (udemærket område men langt fra broen?) Ellstorp Almvik/Lindeborg (giver det et forsøg) Söderkulla (flotte og billige lejligheder) Er der nogen som kender et kort over togstationerne i Malmø altså der hvor man kan tage med tog og så komme over broen. Kender kun Svågertorp, som er lige før broen, og man kan vel ikke cykle på motorvejen hihi. Umiddelbart virker det lidt ucharmernede at bo tæt på motorvejen. Så Kirseberg og Ellstorp kunne være oplagt, hvis der er en togstation i nærheden :). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
DoJo 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2007 Jeg ville vælge almvik hvis det skulle værre billigt og samtidig ikke skod.. og måske lindeborg hvis man tænker på det som en investering Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kay 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2007 Når du siger ikke skod, er det mht. belliggenhed, eller er det boligens kvalitet og indretning? For synes nemlig de ikke er så kønnne indvendige :). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kay 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2007 Jeg har altså forsøgt at søge, men kan ikke finde. Hvad betyder Emre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kay 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2007 Har fundet. Jeg ved jeg er irriterende, skaber bare lidt liv i debatterne :). Tror jeg har ok overblik over malmø nu. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CoolAIR 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2007 Vil godt anbefale dig at kigge nærmere på Ellstorp. Det er relativt tæt på Centralen og ikke så dyrt som andre steder. Var selv derude og kigge på et par lejligheder, da jeg skulle flytte herover. Det virker som et hyggeligt kvarter. Det er dog ikke specielt charmerende at bo lige op og ned af Sallerupsvägen f.eks. - der er rigtig meget trafikstøj. Held og lykke! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Stokholm 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2007 Det kommer an på hvor i byen du vil bo. Hvis du vil bo tæt på svågertorp er det de storer boligområder omkring almvik/lindeborg du skal kigge på. Det er dog et ret ucharmerende område, og jeg ville ikke bo der. Jeg har selv boet i Nydala, det var lidt længere fra almvik, og et typisk beboelsesområde uden det storer nærmiljø. Ellers skal du kigge omkring elstorp som du selv skrive, eventuelt kirseberg som er et par km længere fra centralen men også billigere end elstorp/värnhem. Jeg bor her selv lige nu, og det er let med bus til midtbyen. Man kan også gå på 10-15 minuter. Området er i god udvikling, og selv svenskerne har opdaget at det ikke er SÅ nederen at bo her. Det er også derfor det især for et par år siden var en del billigere her end andre områder i tilsvarende afstand fra centrum. Generalt kan jeg kun sige at man skal købe for at BO og ikke hvad der er tættest på en station tæt på DK. Man sparer måske 10 minuter, men det er også det. Malmø er ikke nogen storby, og der er faktisk ikke den storer forskel i transport. Så længe man ikke skal køre for meget rundt i deres bybusser ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kay 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2007 Vil godt anbefale dig at kigge nærmere på Ellstorp. Det er relativt tæt på Centralen og ikke så dyrt som andre steder. Var selv derude og kigge på et par lejligheder' date=' da jeg skulle flytte herover. Det virker som et hyggeligt kvarter. Det er dog ikke specielt charmerende at bo lige op og ned af Sallerupsvägen f.eks. - der er rigtig meget trafikstøj. Held og lykke![/quote'] Sallerupsvägen <<-- det er vel kun fra bilerne ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kay 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2007 Det kommer an på hvor i byen du vil bo. Hvis du vil bo tæt på svågertorp er det de storer boligområder omkring almvik/lindeborg du skal kigge på. Det er dog et ret ucharmerende område, og jeg ville ikke bo der. Jeg har selv boet i Nydala, det var lidt længere fra almvik, og et typisk beboelsesområde uden det storer nærmiljø. Ellers skal du kigge omkring elstorp som du selv skrive, eventuelt kirseberg som er et par km længere fra centralen men også billigere end elstorp/värnhem. Jeg bor her selv lige nu, og det er let med bus til midtbyen. Man kan også gå på 10-15 minuter. Området er i god udvikling, og selv svenskerne har opdaget at det ikke er SÅ nederen at bo her. Det er også derfor det især for et par år siden var en del billigere her end andre områder i tilsvarende afstand fra centrum. Generalt kan jeg kun sige at man skal købe for at BO og ikke hvad der er tættest på en station tæt på DK. Man sparer måske 10 minuter, men det er også det. Malmø er ikke nogen storby, og der er faktisk ikke den storer forskel i transport. Så længe man ikke skal køre for meget rundt i deres bybusser ;) Kan godt lide de steder du har anbefalet, värhem er dog lidt dyr. Ellstorp eller Kirseberg ser godt ud :). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2007 Hvis du vil bo tæt på svågertorp er det de storer boligområder omkring almvik/lindeborg du skal kigge på. Det er dog et ret ucharmerende område' date=' og jeg ville ikke bo der.[/quote'] Hvad er det som er så ucharmerende ved Almvik/Lindeborg? Kvaliteten er i orden, der er en masse luft og grønt omkring. Hver person har sine preferencer, men du får altså ikke lov til at skode områderne til uden at blive modsagt ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Stokholm 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2007 Hvad er det som er så ucharmerende ved Almvik/Lindeborg? Kvaliteten er i orden' date=' der er en masse luft og grønt omkring. Hver person har sine preferencer, men du får altså ikke lov til at skode områderne til uden at blive modsagt ;)[/quote'] Haha ja det var nok et mindre rammende ord. Det er selvfølgelig min personlige holdning. Med ucharmernde mente jeg mange høje bygninger, og generelt intet "byliv". Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kay 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2007 Boligerne er generelt ikke så kønne omkring almvik/lindeborg. Men ok nu har jeg en fornemmelse af hvilke områder der matcher mine pengepung og jeg kan tage ud og se real life. Det bliver umiddelbart: Kirseborg (udemærket område men langt fra broen?) Ellstorp Almvik/Lindeborg (giver det et forsøg) Söderkulla (flotte og billige lejligheder) Er der nogen som kender et kort over togstationerne i Malmø altså der hvor man kan tage med tog og så komme over broen. Kender kun Svågertorp, som er lige før broen, og man kan vel ikke cykle på motorvejen hihi. Umiddelbart virker det lidt ucharmernede at bo tæt på motorvejen. Så Kirseberg og Ellstorp kunne være oplagt, hvis der er en togstation i nærheden . Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MC Manden 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2007 Boligerne er generelt ikke så kønne omkring almvik/lindeborg. Men ok nu har jeg en fornemmelse af hvilke områder der matcher mine pengepung og jeg kan tage ud og se real life. Det bliver umiddelbart: Kirseborg (udemærket område men langt fra broen?) Ellstorp Almvik/Lindeborg (giver det et forsøg) Söderkulla (flotte og billige lejligheder) Er der nogen som kender et kort over togstationerne i Malmø altså der hvor man kan tage med tog og så komme over broen. Kender kun Svågertorp, som er lige før broen, og man kan vel ikke cykle på motorvejen hihi. Umiddelbart virker det lidt ucharmernede at bo tæt på motorvejen. Så Kirseberg og Ellstorp kunne være oplagt, hvis der er en togstation i nærheden . Emre, for fanden... SØG ... og du skal finde !!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kay 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2007 Jeg har forsøgt at søge men kan ikke finde. Hvad betyder emre? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Stokholm 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2007 Jeg har forsøgt at søge men kan ikke finde. Hvad betyder emre? Der er KUN svågetorp og centralen der tager dig til KBH i malmø... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kay 10 Anmeld indhold Besvaret February 15, 2007 Nu har jeg også forsøgt at kigge på kortet, men kan ikke finde centralen kan jeg få et gadenavn, kan godt mærke jeg er ved at være jer belastende nu . Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites