Jump to content
st1berg

Import af bil?!

Recommended Posts

Jeg giver IKKE en skid for at en autoriseret importør, giver en bil hentet i Tyskland, status "EJ Direktimport" :thumbdown Det har INGEN betydning overhovedet, og slet ikke når man skal sælge sin bil igen. Enhver kan se i bilens service bog, at den kommer fra Tyskland af. Det er latterligt at reklamere med at bilen ikke er "Direktimport", når den faktisk er det. Det minder mest af alt om et kunstigt salgs trick fra importørernes side. Det handler ikke en skid om hvilken status bilen har/får (direktimport eller ej), når den ikke er svensksåld. Det handler om at folk kan finde ud af at få kontroleret alle ting omkring den bil de ønsker, når de står og kigger på drømmebilen i Tyskland. Så simpelt er det. Når Brian lige er flyttet til Sverige, og har købt sig en E55 AMG af en autoriseret importør, hvad kan han så bruge det til at importøren/forhandleren har fortalt ham at den ikke er "direktimport", når Brian 2 år senere står og skal sælge bilen til Jönsson, og Jönsson spørger som det første: "Är bilen svensksåld"? Brian er sikkert "dum" nok til at svare "ja, det er den", og så kan han jo håbe på at Jönsson på mystisk vis ikke er interesseret i at se service bogen (der har tysk skrift, og tyske stempler fra diverse service). En import bil er og bliver en import bil, uanset om den har status "EJ Direktimport". Selv kører jeg i en bil som er "direktimport", og jeg har ikke på nogen måde angst for at købe en anden bil senere, som også er "direktimport". Det handler kun om at man får tjekket bilen fra A-Z, inden man køber den. Til gengæld giver jeg heller ikke en skid for svenskernes hellige ord: "svensksåld". Det er ikke en potte pis værd at reklamere med det, da den eneste garanti er at den ikke er importeret. Derfor kan der være fusket med bilen alligevel, og det handler igen kun om at få tjekket bilen inden man køber den, "svensksåld" eller ej. Det virker som om at den generelle holdning blandt svenskere er, at når bare bilen er "svensksåld", så er alting godt. Og alt der er direktimport, det er fusk. I sverige der er vi allesammen så ærlige, især med vores biler, mens alle andre lande fusker med deres biler. Køb "svensksåld" så er du sikker på ikke at blive snydt :sick:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg giver IKKE en skid for at en autoriseret importør, giver en bil hentet i Tyskland, status "EJ Direktimport" :thumbdown Det har INGEN betydning overhovedet, og slet ikke når man skal sælge sin bil igen. Enhver kan se i bilens service bog, at den kommer fra Tyskland af. Det er latterligt at reklamere med at bilen ikke er "Direktimport", når den faktisk er det. Det minder mest af alt om et kunstigt salgs trick fra importørernes side. Det handler ikke en skid om hvilken status bilen har/får (direktimport eller ej), når den ikke er svensksåld. Det handler om at folk kan finde ud af at få kontroleret alle ting omkring den bil de ønsker, når de står og kigger på drømmebilen i Tyskland. Så simpelt er det. Når Brian lige er flyttet til Sverige, og har købt sig en E55 AMG af en autoriseret importør, hvad kan han så bruge det til at importøren/forhandleren har fortalt ham at den ikke er "direktimport", når Brian 2 år senere står og skal sælge bilen til Jönsson, og Jönsson spørger som det første: "Är bilen svensksåld"? Brian er sikkert "dum" nok til at svare "ja, det er den", og så kan han jo håbe på at Jönsson på mystisk vis ikke er interesseret i at se service bogen (der har tysk skrift, og tyske stempler fra diverse service). En import bil er og bliver en import bil, uanset om den har status "EJ Direktimport". Selv kører jeg i en bil som er "direktimport", og jeg har ikke på nogen måde angst for at købe en anden bil senere, som også er "direktimport". Det handler kun om at man får tjekket bilen fra A-Z, inden man køber den. Til gengæld giver jeg heller ikke en skid for svenskernes hellige ord: "svensksåld". Det er ikke en potte pis værd at reklamere med det, da den eneste garanti er at den ikke er importeret. Derfor kan der være fusket med bilen alligevel, og det handler igen kun om at få tjekket bilen inden man køber den, "svensksåld" eller ej. Det virker som om at den generelle holdning blandt svenskere er, at når bare bilen er "svensksåld", så er alting godt. Og alt der er direktimport, det er fusk. I sverige der er vi allesammen så ærlige, især med vores biler, mens alle andre lande fusker med deres biler. Køb "svensksåld" så er du sikker på ikke at blive snydt :sick:
Hey, hey, jeg skal fanme ikke købe nogen E55... :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg giver IKKE en skid for at en autoriseret importør, giver en bil hentet i Tyskland, status "EJ Direktimport" :thumbdown Det har INGEN betydning overhovedet, og slet ikke når man skal sælge sin bil igen. Enhver kan se i bilens service bog, at den kommer fra Tyskland af. Det er latterligt at reklamere med at bilen ikke er "Direktimport", når den faktisk er det. Det minder mest af alt om et kunstigt salgs trick fra importørernes side. Det handler ikke en skid om hvilken status bilen har/får (direktimport eller ej), når den ikke er svensksåld. Det handler om at folk kan finde ud af at få kontroleret alle ting omkring den bil de ønsker, når de står og kigger på drømmebilen i Tyskland. Så simpelt er det. Når Brian lige er flyttet til Sverige, og har købt sig en E55 AMG af en autoriseret importør, hvad kan han så bruge det til at importøren/forhandleren har fortalt ham at den ikke er "direktimport", når Brian 2 år senere står og skal sælge bilen til Jönsson, og Jönsson spørger som det første: "Är bilen svensksåld"? Brian er sikkert "dum" nok til at svare "ja, det er den", og så kan han jo håbe på at Jönsson på mystisk vis ikke er interesseret i at se service bogen (der har tysk skrift, og tyske stempler fra diverse service). En import bil er og bliver en import bil, uanset om den har status "EJ Direktimport". Selv kører jeg i en bil som er "direktimport", og jeg har ikke på nogen måde angst for at købe en anden bil senere, som også er "direktimport". Det handler kun om at man får tjekket bilen fra A-Z, inden man køber den. Til gengæld giver jeg heller ikke en skid for svenskernes hellige ord: "svensksåld". Det er ikke en potte pis værd at reklamere med det, da den eneste garanti er at den ikke er importeret. Derfor kan der være fusket med bilen alligevel, og det handler igen kun om at få tjekket bilen inden man køber den, "svensksåld" eller ej. Det virker som om at den generelle holdning blandt svenskere er, at når bare bilen er "svensksåld", så er alting godt. Og alt der er direktimport, det er fusk. I sverige der er vi allesammen så ærlige, især med vores biler, mens alle andre lande fusker med deres biler. Køb "svensksåld" så er du sikker på ikke at blive snydt :sick:
Jeg tror ikke der nogen der bare har en lille smule interesse for biler og har handlet med dem mere end én gang, der forestiller at der ikke oz fuskes med biler i sverige. Det foregår med garanti lige så hyppigt som alle andre steder. Sådan som jeg har søgt mig til er det med en bil svensksåld, noget der måske tidligere/stadig har betydning for ens forsikring.... correct me if I´m wrong!! Men jeg synes oz at kunne tyde at det næsten er helt til grin at købe svensksåld biler, man får jo eksempelvis meget mere for pengene i tyskland. Så ved jeg godt at der noget af forsikringen der bliver betalt hvis den købes fra ny.... Men stadigvæk:rolleye: It´s a jungle out there:fight:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Snip alt hvad toft skrev
Hørt og jeg er enig. Men mange falder jo for billige salgstricks... Ekstra garanti.. Billiig forsikring. Der er kun een der betaler alt det gas i sidste ende!
Sådan som jeg har søgt mig til er det med en bil svensksåld, noget der måske tidligere/stadig har betydning for ens forsikring.... correct me if I´m wrong!!
Jamen så skal jeg "correct you". Det har ingen betydning hos de selskaber jeg har benyttet. Og jeg tror efterhånden at de fleste er grådige nok efter dyre danskere at det ikke spiller nogen rolle.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Hmmm, jag reklamerar inte här och har aldrig gjort. Jag heter inte Peter utan Andreas. Om du läser mina inlägg i denna tråd så handlar dom endast om dom felaktigheter du gått ut med och inget annat. Jag tycker tycker att man bör läsa på innan man gör inlägg på ett forum vilket du tyvärr inte verkar ha gjort. Om du läser samtliga mina tidigare inlädd så är dom endast sakliga och har inget med försäljning/reklam att göra. LÄS !!! innan du kommenterar !!!
Jep, det var ikke korrekt. Manden tog vist desværre fejl af dig Andreas og Peter :sad:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Här har du nog missförstått begreppen... Ett fordon som importeras av en aukt. importör får status "EJ Direktimport" hos vägverket, det har ingenting att göra med begreppet "Svensksåld". Svensksåld är en bil som sålts ny i Sverige och inget annat. Om en bil impoterats av en aukt. importör blir status ALLTID "EJ Direktimport" och självklart inte bara ibland... Mvh AutoPerformance, Aukt. Importör sedan 2001
Inte alltid . aukt. importör sedan 1999 av nya och begn. bilar

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg giver IKKE en skid for at en autoriseret importør, giver en bil hentet i Tyskland, status "EJ Direktimport" :thumbdown Det har INGEN betydning overhovedet, og slet ikke når man skal sælge sin bil igen. Enhver kan se i bilens service bog, at den kommer fra Tyskland af. Det er latterligt at reklamere med at bilen ikke er "Direktimport", når den faktisk er det. Det minder mest af alt om et kunstigt salgs trick fra importørernes side. Det handler ikke en skid om hvilken status bilen har/får (direktimport eller ej), når den ikke er svensksåld. Det handler om at folk kan finde ud af at få kontroleret alle ting omkring den bil de ønsker, når de står og kigger på drømmebilen i Tyskland. Så simpelt er det. Når Brian lige er flyttet til Sverige, og har købt sig en E55 AMG af en autoriseret importør, hvad kan han så bruge det til at importøren/forhandleren har fortalt ham at den ikke er "direktimport", når Brian 2 år senere står og skal sælge bilen til Jönsson, og Jönsson spørger som det første: "Är bilen svensksåld"? Brian er sikkert "dum" nok til at svare "ja, det er den", og så kan han jo håbe på at Jönsson på mystisk vis ikke er interesseret i at se service bogen (der har tysk skrift, og tyske stempler fra diverse service). En import bil er og bliver en import bil, uanset om den har status "EJ Direktimport". Selv kører jeg i en bil som er "direktimport", og jeg har ikke på nogen måde angst for at købe en anden bil senere, som også er "direktimport". Det handler kun om at man får tjekket bilen fra A-Z, inden man køber den. Til gengæld giver jeg heller ikke en skid for svenskernes hellige ord: "svensksåld". Det er ikke en potte pis værd at reklamere med det, da den eneste garanti er at den ikke er importeret. Derfor kan der være fusket med bilen alligevel, og det handler igen kun om at få tjekket bilen inden man køber den, "svensksåld" eller ej. Det virker som om at den generelle holdning blandt svenskere er, at når bare bilen er "svensksåld", så er alting godt. Og alt der er direktimport, det er fusk. I sverige der er vi allesammen så ærlige, især med vores biler, mens alle andre lande fusker med deres biler. Køb "svensksåld" så er du sikker på ikke at blive snydt :sick:
fuldkommen enig!!! svensk såld my a.. Har selv reggat mange biler for både danskere og svenskere. De betaler for et service arbejde. Mange såkaldte aut. importör tager penge for frakt på lastbil - men de chancer og körer dem hjem på grön skyltar - se selv hvor mange biler der holder uden for tolden i Puttgarten. Biler som er taget for ulovlig körning. (har prövet det selv). Har også tit solgt tjenesten bare at besigtige og sätte plader på. Tager du selv bilen til reg.besigt så skal du betale ro urspringningskontrol - det gör en aut. importör ikke (her tjener han de förste 1200 ex. moms penge), han sender bare briefet til vejvärket med et forreg. skema (udgift porto). Oftest får bilen ikke status direkt import, men oftest ser forsikringsselskabet det alligevel og forsikringen kan blive dyrere. Begrebet svensk såld er skört - begrebet importbiler???? Kun Saab og Volvo er i mine begreber de eneste biler som ikke er import. Med med andre ord, alle rigtige biler i produceret i et andet land end Sverige og per definition import. Min helt personlige mening er at man ikke som erhvervsmand skal pröve at reklamere og skabe forretning på de spörgsmål der bliver rejst i et medie som dette. Kan man ikke give et frivilligt (og gratis) råd, bör man holde sig väk.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Inte alltid . aukt. importör sedan 1999 av nya och begn. bilar
Dom senaste 700 bilarna vi importerat har denna status och samtliga andra yrkesmässiga importörers (förrutom just du....) förregistererade fordon. Behöver du hjälp med att fylla i blanketterna korrekt är du alltid välkommen att höra av dig...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Dom senaste 700 bilarna vi importerat har denna status och samtliga andra yrkesmässiga importörers (förrutom just du....) förregistererade fordon. Behöver du hjälp med att fylla i blanketterna korrekt är du alltid välkommen att höra av dig...
Ja som status har du ret, men nogle bruger jo hjernen og ser at förste anvendelse dato er för reg. dato. Udover dette er begebet årsmodel borte og alle står som 00. Peter synd jeg synes synd for de 700 kunder du tilsyneladende har tjent 20000 for meget på. Jeg sýnes heller ikke du pröver at hjälpe folk herinde - men drive profit på dem i stedet. Tro faktisk din "affär" står sig bedre om du holder dig fra at reklamere her.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Ja som status har du ret, men nogle bruger jo hjernen og ser at förste anvendelse dato er för reg. dato. Udover dette er begebet årsmodel borte og alle står som 00. Peter synd jeg synes synd for de 700 kunder du tilsyneladende har tjent 20000 for meget på. Jeg sýnes heller ikke du pröver at hjälpe folk herinde - men drive profit på dem i stedet. Tro faktisk din "affär" står sig bedre om du holder dig fra at reklamere her.
Hmmm, jag reklamerar inte här och har aldrig gjort. Jag heter inte Peter utan Andreas. Om du läser mina inlägg i denna tråd så handlar dom endast om dom felaktigheter du gått ut med och inget annat. Jag tycker tycker att man bör läsa på innan man gör inlägg på ett forum vilket du tyvärr inte verkar ha gjort. Om du läser samtliga mina tidigare inlägg så är dom endast sakliga och har inget med försäljning/reklam att göra. LÄS !!! innan du kommenterar !!! Over and out.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror sgu jeg åbner en bilhandler imorgen, hvor jeg sælger bilerne for det samme jeg har givet i indkøb. For ifølge Nyhavn er det åbenbart ikke tilladt at tjene penge som forhandler. Mht. at reklamere for sin virksomhed herinde, så ved jeg at Peter har en del tilfredse kunder her, som nok er glade for at han gjorde en smule reklame i sin tid.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg tror sgu jeg åbner en bilhandler imorgen' date=' hvor jeg sælger bilerne for det samme jeg har givet i indkøb. For ifølge Nyhavn er det åbenbart ikke tilladt at tjene penge som forhandler. Mht. at reklamere for sin virksomhed herinde, så ved jeg at Peter har en del tilfredse kunder her, som nok er glade for at han gjorde en smule reklame i sin tid.[/quote'] Der er intet galt i at drive en forretning. Problemet opstår som newport ganske rigtigt beskriver, når man ikke rigtig kan skelne mellem om det er "vennen" eller "bilhandleren" der taler. Newport anfægter ikke at man tjener penge på sin forretning. Vil du hente en bil i tyskland for din ven og samtidig bede om 30K for ulejligheden? Bevares der er tilfredse kunder herinde, men tro mig der er også mange utilfredse! Det er bare ikke god latin herinde at kritisere andre end ikke ariske og og ungdomshustilhængere.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Der er intet galt i at drive en forretning. Problemet opstår som newport ganske rigtigt beskriver, når man ikke rigtig kan skelne mellem om det er "vennen" eller "bilhandleren" der taler. Newport anfægter ikke at man tjener penge på sin forretning. Vil du hente en bil i tyskland for din ven og samtidig bede om 30K for ulejligheden? Bevares der er tilfredse kunder herinde, men tro mig der er også mange utilfredse! Det er bare ikke god latin herinde at kritisere andre end ikke ariske og og ungdomshustilhængere.
Tror nu alle ved at vi har et bilfirma, og vi lägger ikke skjul på prisen vi skriver også hvordan vi gör det.. Og hvis folk ikke har lyst, tid eller mener du ikke er dygtige nok hjälper vi dem til den pris vi har aftalt I andre der arb tjäner vel også på det i gör.. Eller ?? :):).. Og hvis men selv kan göre det skal man da også göre det.. sådan er det jo med alt, hvad ikke er brugt er sparet :):)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg tror sgu jeg åbner en bilhandler imorgen' date=' hvor jeg sælger bilerne for det samme jeg har givet i indkøb. For ifølge Nyhavn er det åbenbart ikke tilladt at tjene penge som forhandler. Mht. at reklamere for sin virksomhed herinde, så ved jeg at Peter har en del tilfredse kunder her, som nok er glade for at han gjorde en smule reklame i sin tid.[/quote'] selvfølgelig kan (og skal) tjene penge. på sine forretninger. Men ikke i et forum som dette. (Jeg tjener selv penge på biler), men i dette forum giver jeg den hjælp jeg kan (og vil). Jeg kunne tilbyde AutoPerformance jeneste til 10000, men hvorfor skulle jeg det? Gør dog importen selv, det er sjovt, spændende og lærreigt. Har du spørgsmål eller andet så stil dem her. Man må dog have etik om man skal drive en seriøs forretning. Vil nogen sælge biler så findes der en tråd til køb og salg.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nu glemmer du jo at de 30 k er inkl Alt fly ned til Tyskland ( man köber jo ikke bilen i berlin vel ) dvs syd Tyskland ca 3,500 sek måske dyre, bruge tid på at få styr på historien på bilen,Mymåle laken, transport af bilen hjem ( ikke en trailer ) men et transport firma hvor der er fuld forsikring på 7,500 sek.( det er jo lidt dumt kan köre bilen 1,200 km kun på ansvar forsikring. Syn 2,230 sek Garanti 7,500 ( og hvis der ikke er EU garanti på den, kan du ha et stort problem når du selv skal köre den til Tyskland og stille den hos handleren med död motor på en trailer ) OSV OSV... Og så er der 6 mdr kasko for 800 sek... hvor mange penge spare man ikke lige der ???? Til sidst er det ikke en Direktimport når en Aut handler tar den hjem... Dvs hvis en handler tar en bil hjem og der er fusket med Mil på den, skal du ikke til Tyskland med dit problem.. Så der er ca HELE 10,000 sek som vi betaler moms og skat af...
Blocket har nu lanceret denne service/garantiforsikring i samarbejde med IF Nu har vi lanserat Blockets Begagnatförsäkring för dig som säljer begagnad bil på blocket.se. Vad är det? * Försäkringen ger köparen av din bil skydd mot oförutsedda fel 6 månader efter affären * Köparen av din bil får även en gratis helförsäkring i 3 månader

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Blocket har nu lanceret denne service/garantiforsikring i samarbejde med IF Nu har vi lanserat Blockets Begagnatförsäkring för dig som säljer begagnad bil på blocket.se. Vad är det? * Försäkringen ger köparen av din bil skydd mot oförutsedda fel 6 månader efter affären * Köparen av din bil får även en gratis helförsäkring i 3 månader
Det er sku en god service :):) har du noget mere info og er det gratis ? ..:) Har 4 gamle biler jeg så gerne vil sälge :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Tager du selv bilen til reg.besigt så skal du betale ro urspringningskontrol - det gör en aut. importör ikke (her tjener han de förste 1200 ex. moms penge)
Hvordan skal det forstås? En reg. besiktning ifm. privatimport koster alt inkl 2.100 kr, men du mener, at en "forhandler" slipper med 900 kr?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Ja der omkring, han betaler ikke for urspringningkontrol, dan man förreg. bilen. Gör man ikke det bliver bilen kendt "direkt importeret" af bilprövningen. Så samtidig med at man sparer penge får bilen en anden status - smart ikke. mange forhandlere vil idag gerne tjene lidt ekstra og köre din selvimporterede bil til besigt. for lidt sorte penge

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Du skal bare være opmærksom på at de ofte ikke vil kasko forsikre en ny importeret bil.. Har selv det problem med min Renault 21 Turbo Quadra som jeg hentede i Tyskland.
Det lyder da mærkeligt!!! Det har jeg ikke hørt før, er der andre der har oplevet dette?????

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det lyder da mærkeligt!!! Det har jeg ikke hørt før, er der andre der har oplevet dette?????
Nej. Men jeg kender ikke den bil der nævnes, måske det er fordi den er for "eksotisk" Jeg har været med til at hente 3 biler uden problemer med at tegne kasko...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest PeterK
Jeg kunne tilbyde AutoPerformance jeneste til 10000, men hvorfor skulle jeg det? Gør dog importen selv, det er sjovt, spændende og lærreigt. Har du spørgsmål eller andet så stil dem her. Lidt gammelt indlæg, men her må jeg lige forsvarer "bilsælgerne": Der er sgu da ingen som gider hente en bil i Tyskland for kr. 10.000!!!! Jeg syntes det er en fair pris at betale 25-35.000 for at "outsource" opgaven til nogen som har prøvet det før. Jeg har selv være i Tyskland og har også outsourcet opgaven. Har man massere af tid, ingen børn etc. så hent bilen selv, men I mit og mange andre´s tilfælde med et hårdt job, småbørn og med en "tight" kalender i det hele taget, så er 25-35.000 godt givet ud på en stor BMW, Mercer, Porsche eller lign. De biler som Autoperformance sælger er jo også i absolut luksus-klassen og her er det jo ikke altid pris som er afgørende!!! .....Og NEJ, jeg er ikke venner med hverken Autoperformance eller Auto-Haus (Dog har jeg lige bestilt 4 nye ruller til min nye 997 Sér hos sidstnævnte:laugh: )

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Mogens
Lidt gammelt indlæg, men her må jeg lige forsvarer "bilsælgerne": Der er sgu da ingen som gider hente en bil i Tyskland for kr. 10.000!!!! Jeg syntes det er en fair pris at betale 25-35.000 for at "outsource" opgaven til nogen som har prøvet det før. Jeg har selv være i Tyskland og har også outsourcet opgaven.
Opgaven løses på forskellig måde og til forskellig pris. Her er et andet eksempel - www.racetech.dk/carsearch3.htm

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...