janlunde 10 Anmeld indhold Skrevet February 7, 2007 Se artikel: http://www.business.dk/dinepenge/artikel:aid=2026414 Det skal blive spændende at se om andre banker følger med Northern Rock. Jeg spurgte min bank i DK og her kom svaret: "SkandiaBanken overvejer at komme med et lignende tilbud. Men der er ikke på nuværende tidspunkt taget beslutning om hverken rentesats eller andre betingelser for en evt. ny konto. Vi tilbyder en fastrentekonto med en rentesats på p.t. 4,10%, hvor pengene er bundet 1 år. Med venlig hilsen SkandiaBanken" Det er værd at bemærke at de svenske banker jeg har kendskab til ikke kan matche disse renter :thumbdown . Dog er Forex Bank et lysende eksempel med en spara konto på 3,05 %. Så hvis du har en lille opsparing (eller en stor) og vil spare op på denne måde er det værd at se sig lidt om. Lige nu fører Northern Rock feltet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Schacke 10 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2007 BG Bank som jo lige er blevet opkøbt af Danske bank, tilbyder deres kunder en konto til 4% p.a.:D Jeg har lige oprettet sådan en, der er ingen binding, dog er minimums indskuddet på 40.000 dkr. Og det skal ske inden 28. februar 2007:cry: . Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thygesen 0 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2007 Jeg tillader mig lige at rette dig.. BG Bank fusionerede med Danske Bank helt tilbage i år 2000. Nu har Danske Bank bare indset det som alle kunder har vidst.. At det egentlig er nøjagtig det samme kundesegment man rammer.. Derfor er der ingen grund til at beholde navnet BG Bank.. Så man lukker ned for det og kalder alt for Danske Bank.. Men du har helt ret I at de har et tilbud i øjeblikket. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thsk 11 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2007 Renteopsparing er da for kedeligt. Så hellere en aktieindexfond med lav afgift, i sär hvis man har lidt längere tidshorisont på opsparingen! Her et godt eksempel: ------------------ Nyhed fra Hugin XACT: Morningstar: XACT Bull bäst av samtliga 80 fonder i kategorin Sverigefonder 2006 Enligt fondanalysföretaget Morningstar är XACT Bull bäst av 80 fonder i kategorin Sverigefonder 2006. Avkastningen på XACT Bull var 32,7 procent, jämfört med OMXS30-index som gick upp 19,5 procent. ------------------ 32,7 % (med meget större risiko) i forhold til 4% til nul risiko synes jeg er at foreträke! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2007 Renteopsparing er da for kedeligt. Så hellere en aktieindexfond med lav afgift, i sär hvis man har lidt längere tidshorisont på opsparingen! Her et godt eksempel: ------------------ Nyhed fra Hugin XACT: Morningstar: XACT Bull bäst av samtliga 80 fonder i kategorin Sverigefonder 2006 Enligt fondanalysföretaget Morningstar är XACT Bull bäst av 80 fonder i kategorin Sverigefonder 2006. Avkastningen på XACT Bull var 32,7 procent, jämfört med OMXS30-index som gick upp 19,5 procent. ------------------ 32,7 % (med meget större risiko) i forhold til 4% til nul risiko synes jeg er at foreträke! Er enig i at brede aktieporteføljer er klart sjovere end en opsparingskonto. Og tager man højde for inflation vil aktier på rigtig langt sigt give et højere forventet afkast end obligationer/renter uden at risikoen bliver højere. "Rigtig langt sigt" er så en 30-40 år eller mere. Er rimelig uening med Morningstar i at XACT Bull er den "bedste" sverigesfond i 2006. Hvis de gad gå så langt som til at læse fondens beskrivelse, som står på deres egen hjemmeside, ville de opdage at fonden er gearet og opererer med en gearingsgrad på 1,5. Så er det naturligvis klart, at den i år, hvor markedet er steget, giver et bedre afkast end alle andre sverigesfonde, som ikke benytter sig af gearing. Var markedet faldet ville de jo have kåret den som den værste. Skulle man sammenligne på et fair grundlag skulle man have ganget XACT Bull fondens afkast med 2/3 eller alle de andre fondes afkast med 3/2. At finde på at kåre en gearet fond som "den bedste" viser bare hvor useriøse Morningstar og de fleste børsjournalister er. Dermed ikke sagt at XACT Bull er en dårlig fond - hvis man har en tyrkertro på at svenske aktier vil stige er det jo klart den billigste måde man som privatperson kan lave en gearet investering. Tager man fejl får man til gengæld 1,5 gang så mange høvl!. Synes til gengæld at deres XACT Bear ser ganske interessant ud - ikke nu - men til om et par år, når markederne (måske/formentlig) er kommet rigtig højt op. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret February 18, 2007 Jeg har fra den altid seriøse kilde - ekstrabladet.dk - fundet at Northern Rock skulle være det bedste tilbud i rentekrigen - pt. 4.25% og ingen bindinger. Minste indskud 5.000 kr. http://www.northernrock.dk/ Dog skriver de at: Online opsparingskontoen er til dig med fast bopæl i Danmark som er 18 år og derover. Kontoen er kun til privat kunder og kan åbnes af op til to personer. Øv, øv, diskrimination! EDIT: De skriver videre: Kontoen kan ikke åbnes medmindre du er bosat og har skattepligt i Danmark (vi forbeholder os retten til at bede om bevis for, at du har bopæl og skattepligt i Danmark). EDIT, EDIT: Juraen er lidt løs, når man læser deres betingelser for at ændre renten. Vi kan ændre vore betingelser, renteinterval og rentesatser af følgende årsager: for at afspejle en ændring i markedsvilkår, bankpraksis eller de samlede omkostninger ved at levere ydelser til vore kunder, for at afspejle en lovændring, regler om god skik m.v. samt disses anvendelse, for at afspejle en ændring af teknologien, for at følge udviklingen eller ændringer i vore ydelser eller de faciliteter, vi tilbyder, for at sikre god ledelse af vor virksomhed eller sikre vor konkurrenceevne, eller af enhver anden gyldig grund. Enhver anden gyldig grund - fed statement Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret February 18, 2007 ...fundet at Northern Rock skulle være det bedste tilbud i rentekrigen - pt. 4.25% og ingen bindinger. Minste indskud 5.000 kr.... Jeg har også haft kontakt til dem og dette var de svarede tilbage: Kære Rene, Tak for din mail og undskyld det forsinkede svar. Jeg valgte ikke at svare straks på din mail, fordi vores britiske hovedkontor var i en afklaringsfase om, hvorvidt vi må tage imod kunder der f.eks. er bosat i sverige, men ellers er skattepligtige mv. i Danmark. Indtil videre er svaret stadig nej, så jeg må skuffe dig med et negativt svar. Det kan være at dette ændrer sig, så prøv venligst at sende en mail igen om et par måneder. Jeg håber at det besvarer dit spørgsmål. Har du nogle spørgsmål, er du naturligvis altid velkommen til at skrive til os, på kundeservice@northernrock.dk eller ringe til os på +45 70 27 27 30. Venlig hilsen/Best Regards Torben Pedersen Northern Rock Kundeservice Northern Rock Savings Bank Rådhuspladsen 16, 1. sal 1550 København V. Telefon: 70 27 27 30 Telefax: 88 96 87 56 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites