Jump to content
Guest Trine

Foreningen søger folk med meget sene selvagivelser

Recommended Posts

Guest Trine

Så er der bud igen, jeg har en kontakt hos Berlingske Business der gerne vil undersøge vores "digitale" forhold hos SKAT. Eftersom jeg fik en SKAT medarbejder til at grave os frem ad bunken i juni for hurtig indtastning, er jeg selv et dårligt eksempel til denne historie, idet jeg rent faktisk fik selvangivelsen inden 1. juli 2006. De vil gerne tale med en der fik selvgivelsen sent for skatteåret 2005, hvis vi har en der endnu ikke har fået den så er jeg da yderst interesseret:) Kontakt mig på pm eller trh (snabela) oresundsborger.dk Formålet er klart at få lov til at taste selv som alle andre skatteydere i Danmark.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg/vi har ikke haft problemer (dvs mere end alle andre) med SELVANGIVELSEN....men vores forskudsopgørelser (og dermed skattekort) har hverken vi eller vores arbejdsgivere fået før vi selv rykkede for dem lige efter nytår. De fandtes ikke i vores skattemappe og vi var "forsvundet i systemt...meget mystisk" (som den venlige skattedame fra Ribe sagde). Og det var altså ikke bare den ene af os....men os begge :confused::scared:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine

Indgangsvinkel er lidt at SKAT selv synes det er skide smart at man kan taste selv og spare dem for en masse bøvl. Den er solgt i pressen som at vi som borgere kan spare renterne. Mit argument er at det kan nogen men langt fra alle (læs vi er dårligere stillet end andre skatteborgere hvilket er urimeligt). Er der overhovedet nogen herinde der fik deres selvangivelse tilbage før 1 juli?? som jo er datoen for hvornår man ved frivillig indbetaling af restskat kan spare renter... (udover mig:)) Men din sag er da lige håbløs.. mener og Lotte B blev "slettet" og glemt i systemet et sted..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Er der overhovedet nogen herinde der fik deres selvangivelse tilbage før 1 juli?? som jo er datoen for hvornår man ved frivillig indbetaling af restskat kan spare renter... (udover mig:))
Jeg fik min retur i oktober... Men, indleverede heller ikke før 30.6.06. Og, det var netop fordi jeg ikke var alt for begejstret for tanken om at skulle indbetale restskat.... såh, jeg kan vel næppe tillade mig at klage ??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi boede godt nok i DK da kæresten indberettede for 2005, men har endnu ikke fået udbetalt retsskat, selvom det skulle være kørt i mandags. Mener han indeberettede via deres tast-selv, så tror bare de har generelt problemer med folk med udvidet selvangivelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Vi boede godt nok i DK da kæresten indberettede for 2005' date=' men har endnu ikke fået udbetalt retsskat, selvom det skulle være kørt i mandags. Mener han indeberettede via deres tast-selv, så tror bare de har generelt problemer med folk med udvidet selvangivelse.[/quote'] Interessant for man bør slet ikke kunne indberette via tast selv når man er begrænset skattepligtig... Men kort sagt Er der nogen der har indleveret tilnærmelsesvis rettidigt dvs i april maj 2006 for skatteåret 2005 der har fået den tilbage sent, ihvertfald efter 1. juli der ønsker at deltage i Berlingske Business?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Indgangsvinkel er lidt at SKAT selv synes det er skide smart at man kan taste selv og spare dem for en masse bøvl. Den er solgt i pressen som at vi som borgere kan spare renterne. Mit argument er at det kan nogen men langt fra alle (læs vi er dårligere stillet end andre skatteborgere hvilket er urimeligt). Er der overhovedet nogen herinde der fik deres selvangivelse tilbage før 1 juli?? som jo er datoen for hvornår man ved frivillig indbetaling af restskat kan spare renter... (udover mig:)) Men din sag er da lige håbløs.. mener og Lotte B blev "slettet" og glemt i systemet et sted..
Ja Trine, det er rigtigt, at jeg "faldt ud" af deres system. Min sag er lidt anderledes, da jeg faktiskt fik HELE min skat for 2005 udbetalt (afmeldt DK 1/10-05), uden at kunne få en plausibel forklaring på det. Få lov at betale det tilbage kunne jeg heller ikke umiddelbart (klart de kunne jo ikke finde mig i systemet:thumbdown ) Fik min slutopgørelse i juli med pålagte renter, for nogle penge jeg i første omgang aldrig skulle have haft udbetalt. Så røg jeg i blækhuset og indgav en klage. Fik mine rentepenge retur + undskyldning i november. Nu er og skal jeg være ude af deres bureaukrati, da jeg ikke kan puttes i kassen "grænsegænger". Er teknisk set ikke ansat i DK. Så du kan ikke rigtig bruge min sag til så meget i den her sammenhæng:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men kort sagt Er der nogen der har indleveret tilnærmelsesvis rettidigt dvs i april maj 2006 for skatteåret 2005 der har fået den tilbage sent' date=' ihvertfald efter 1. juli der ønsker at deltage i Berlingske Business?[/quote'] Rettidigt = Seneste 30/6, så man kan vel næppe forvente at få den retur inden 1/7 ??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Trine
Rettidigt = Seneste 30/6' date=' så man kan vel næppe forvente at få den retur inden 1/7 ??[/quote'] Nej, præcis derfor er det et dårligt eksempel. Jeg mener folk der har indsendt den i løbet af april maj i forhåbning om at få den retur inden renterne bliver tilskrevet 1. juli. Formålet er jo klart at få lov til at taste selv ligesom alle andre... er det så svært at forstå Mc mand...?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Formålet er jo klart at få lov til at taste selv ligesom alle andre... er det så svært at forstå Mc mand...?
Slet ikke... Men, hvordan definere man at "de har været for længe om det" ?.. Er der nogle steder defineret, at hvis man indsender selvangivelsen før xx.xx (dato) så er den færdig før 1.7. ?? Det har jeg ihvertfald ikke set tidligere...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er utroligt at SKAT ikke internt kan 'snakke' sammen :rolleye: En af de andre offentlige instanser er af SKAT blevet bedt om at integrere deres kommende nye 'tast selv' portal vedr. indsendelse af årsregnskab, op mod SKAT's 'nye' tast selv løsning som i.f SKAT selv, skulle være klar i september 2007. Men det er jo selvfølgelig ikke den information som 'må' komme ud til den uvidende befolkning som bl.a. bor i udlandet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites