MissCath 10 Anmeld indhold Skrevet January 31, 2007 Netop ankommet via mail: Hello everyone! Something really important! The 1st of February from 19:55-20:00 it is suggested that everyone turn off all their electrical devices to give our planet five minutes of electronic peace, a breathing space. This suggestion is made by French ecologists and through a massive participation the energy conservation and its effect could have far-reaching consequences. It is only 5 minutes; let us see what happens next. Remember that the internet has a great power and we could be many people joining. Please pass this message on. _____________________________________________________________________ Nu til noget vigtigt! 1. februar fra 19:55 til 20:00 foreslår man, at alle slukker alle deres egne elektriske apparater for at give vores planet et øjebliks pusterum. (Forslaget kommer fra franske økologer). Ved massiv deltagelse kan energibesparelsen og virkningen heraf få vidtrækkende betydning. Kun fem minutter, og lad os se, hvad der sker. Husk at Internettet har stor kraft og vi kan blive mange. Send forslaget videre! -------------------------------------------------- ARA UNA COSA IMPORTANT El dia 1 de febrer, de 19:55h a 20:00h, es proposa apagar tots els aparells elèctrics propis per a donar-li un respir al planeta (la proposta prove d'ecologistes de França). Si la resposta és massiva, la transcendència i l'estalvi energètics poden ser brutals. Només 5 minuts, i a vore que passa. Recordeu que internet té molta força i podem ésser molts. Passeu la proposta! ----------------------------------------- AHORA UNA COSA IMPORTANTE El día 1 de febrero, de 19:55h a 20:00h, se propone apagar todos los aparatos eléctricos propios para darle un respiro al planeta (la propuesta proviene de ecologistas de Francia). Si la respuesta es masiva, la trascendencia y el ahorro energéticos pueden ser brutales. Sólo 5 minutos, y a ver qué pasa. Acordaos de que internet tiene mucha fuerza y podemos ser muchos. ¡Pasad la propuesta! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2007 Er det ikke sådan noget man kalder spam! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2007 Er det ikke sådan noget man kalder spam! Nej men det er stort set alle dine indlæg !!! God ide MissCath Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Thomas 10 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2007 Nej men det er stort set alle dine indlæg !!! God ide MissCath Ja det kan sku godt være, vi kan jo ikke alle være lige så kloge som dig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2007 Jeps, miss Cath - det er en sød tanke! Dog kan elkraftværkerne ikke drosle ned for sin produktion, så overskudsproduktionen i aktionstidsrummet ender nok med at blive afgivet i form af varme. Lidt ligesom en elradiator i gigantisk størrelse. Jeg slukker iøvrigt altid for computer/tv internet router ved stikkontakten. Jeg læste et sted at vi kunne spare 10% strøm om året hvis man slukkede helt for maskiner der ellers stod på standby. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2007 Kan absolut ikke se hvad de 5 min skulle gøre godt for? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
aj 0 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2007 Kan absolut ikke se hvad de 5 min skulle gøre godt for? Jeg tror mere der sigtes efter symbolikken i dette. Nemlig at få folk til at tænke en ekstra gang over deres energi(over)forbrug. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Meccs 10 Anmeld indhold Besvaret February 1, 2007 Nej men det er stort set alle dine indlæg !!! God ide MissCath Hehe - Good one. Kunne ikke ha sagt det bedre! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret February 1, 2007 Nej men det er stort set alle dine indlæg !!! God ide MissCath Er man lidt småsur ? ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret February 1, 2007 Nemlig at få folk til at tænke en ekstra gang over deres energi(over)forbrug. Tænker skam over den hver gang jeg får min regning og tænker. NØJ hvor er jeg glad for mit akvarie der koster CHEF knaster i strøm! Velovervejet overforbrug. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret February 1, 2007 Ganska kul också att det står 19.55 - 20.00. I vilken tidszon då? Om vi nu ska ge hela planeten "five minutes of electronic peace". Spam... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Toft 0 Anmeld indhold Besvaret February 1, 2007 Jeg synes at de personer der i aften slukker for strømmen i 5 min, de samtidig skal holde vejret i 5 min, således at de ikke udånder kuldioxid, og dermed kan de slå et extra slag for miljøet.....eller noget :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret February 1, 2007 Dog kan elkraftværkerne ikke drosle ned for sin produktion, så overskudsproduktionen i aktionstidsrummet ender nok med at blive afgivet i form af varme. Lidt ligesom en elradiator i gigantisk størrelse. Enig, så betyder det jo ikke én meter Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Danielsito 10 Anmeld indhold Besvaret February 1, 2007 Enig' date=' så betyder det jo ikke én meter [/quote'] MEN MINDRE... Send da en mail til Energi E2, Dong, EON eller hvad de nu hedder og bed dem om at lukke hele skidtet ned i 5 minutter! :D Så må vi nok desværre vente nogle timer på at få strøm igen bagefter... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret February 1, 2007 Så må vi nok desværre vente nogle timer på at få strøm igen bagefter... Så er statementet også lidt mere slagkraftigt :D Tag dog en hel dag nu vi er igang. Nej...lad det være en hel uge. Så kan vi komme tilbage til de gamle dyder, lege på gaden og slå på tøndebånd, lave sæbekasse bilerog stoppe halm i træskoene. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret February 1, 2007 Så er statementet også lidt mere slagkraftigt :D Tag dog en hel dag nu vi er igang. Nej...lad det være en hel uge. Så kan vi komme tilbage til de gamle dyder, lege på gaden og slå på tøndebånd, lave sæbekasse bilerog stoppe halm i træskoene. Yes, udføre hjerteoperationer med kniv og saks i stearinlysets skær osv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Juff 10 Anmeld indhold Besvaret February 1, 2007 Jeg synes at de personer der i aften slukker for strømmen i 5 min' date=' de samtidig skal holde vejret i 5 min, således at de ikke udånder kuldioxid, og dermed kan de slå et extra slag for miljøet.....eller noget :th2:[/quote'] he he eller som 22 dec 2006 kl 16:00 http://ekstrabladet.dk/sex_og_samliv/article255138.ece Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nils 10 Anmeld indhold Besvaret February 1, 2007 For at protestere mod de store elselskabers skamløse udnyttelse af deres de facto monopolstilling, synes jeg, at vi her fem minutter i otte skal slukke for alle elektriske apparater og så tænde fem minutter efter. Hvis alle er solidariske vil det medføre skift i belastningen på elnettet, der vil afstedkomme omfattende materielle ødelæggelser og mørklægge det meste af Sverige og Sjælland. Så kan de lære det. Vi kommer selv til at betale for hele showet, lidt til og meget mer, men skal der være fest, så lad der være fest, og de fleste slutbrugere kan vel efterhånden betjene både et stearinlys og en generator. Træk en god vin op, stil jer ud på altanen og se transformatorstationerne eksplodere. Det er vel nok en takststigning værd. :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
lorup 10 Anmeld indhold Besvaret February 1, 2007 For at protestere mod de store elselskabers skamløse udnyttelse af deres de facto monopolstilling, synes jeg, at vi her fem minutter i otte skal slukke for alle elektriske apparater og så tænde fem minutter efter. Hvis alle er solidariske vil det medføre skift i belastningen på elnettet, der vil afstedkomme omfattende materielle ødelæggelser og mørklægge det meste af Sverige og Sjælland. Så kan de lære det. Vi kommer selv til at betale for hele showet, lidt til og meget mer, men skal der være fest, så lad der være fest, og de fleste slutbrugere kan vel efterhånden betjene både et stearinlys og en generator. Træk en god vin op, stil jer ud på altanen og se transformatorstationerne eksplodere. Det er vel nok en takststigning værd. :D Poesi. Ganske enkelt poesi :th2: /Søren Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites