Nils 10 Anmeld indhold Besvaret August 15, 2007 Han har selv lavet den :D :D Selvgjort er velgjort, eller som svenskerne siger "själv är bäste dräng". Den prognose er lige så god som de fleste andre. :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse 10 Anmeld indhold Besvaret August 15, 2007 Netop! Selvgjort er velgjort og "det er svært at spå, specielt om fremtiden" som Storm P så smukt sagde det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse 10 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2009 Tager lige fat i et godt gammel emne, nemlig boligpriser.. Her er prisudvikling for Malmö Centrum Öst de sidste 2 år. Det ser ud til at markedet retter sig ret kraftigt lige nu. Det er nok pga de lave renter. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2009 Ja vi har haft en stigning på 24% indenfor de sidste 3 mdr herude.... Og næsten intet prisfald, da lejl. i forvejen ligger i den lave ende af Vellinge herude. Så vi er nogen der smiler hele dagen.... Der kom lige godt en ½ mill mere til værdien..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse 10 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2009 Ja vi har haft en stigning på 24% indenfor de sidste 3 mdr herude.... Og næsten intet prisfald, da lejl. i forvejen ligger i den lave ende af Vellinge herude. Så vi er nogen der smiler hele dagen.... Der kom lige godt en ½ mill mere til værdien..... Hold da magle, 24% på 3 måneder?? hvad er det på et år 120%? :D (nok ikke helt realistisk vel?) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2009 Ja...men det er nok kun hvis det fortsætter sådan....:D Det gør det nok ikke. Der kommer jo et breakeven, hvor det bedre kan betale sig at købe et hus.... Tror det ligger nogenlunde i det leje vi har nu. Men jeg kan da godt leve med de priser vi har nu. Jeg gav kun 500.000 sek for den da jeg købte den i 2003... Så jeg er ikke synederligt ked af det. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse 10 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2009 Ja...men det er nok kun hvis det fortsætter sådan....:D Det gør det nok ikke. Der kommer jo et breakeven, hvor det bedre kan betale sig at købe et hus.... Tror det ligger nogenlunde i det leje vi har nu. Men jeg kan da godt leve med de priser vi har nu. Jeg gav kun 500.000 sek for den da jeg købte den i 2003... Så jeg er ikke synederligt ked af det. :) Det kan jeg godt forstå, tillykke med gevindsten :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret October 25, 2009 Venter pænt på priserne kommer op igen her i Annelund - så man kan sælge og komme lidt på landet med hus mv. :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse 10 Anmeld indhold Besvaret October 27, 2009 Her er en perspektivering af den generelle boligprisudvikling i Danmark og Sverige. Som det ses er boligpriserne faldet markant (-12,53% i det sidste år) i Danmark, og i Sverige er faldet mindre (-1,57% i det sidste år), for derefter at steget igen (3,16% i sidste kvartal). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse 10 Anmeld indhold Besvaret November 3, 2009 Nu vi taler om Annelund, er her et eksempel på en lejlighedstype som for 2-3 år siden gik for omkring 795.000 SEK og i sidste måned bliver budt op over 1.000.000 SEK. Lejlighederne ligger i Vitemöllegatan i Annelund. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 3, 2009 Nu vi taler om Annelund' date=' er her et eksempel på en lejlighedstype som for 2-3 år siden gik for omkring 795.000 SEK og i sidste måned bliver budt op over 1.000.000 SEK. Lejlighederne ligger i Vitemöllegatan i Annelund.[/quote']Nu har denne specifikke lejlighed jo også lav månedsafgift, og dermed en højere salgspris. De to ting skal jo vægtes i sammenligningen. ...bare til almen info. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse 10 Anmeld indhold Besvaret November 3, 2009 Nu har denne specifikke lejlighed jo også lav månedsafgift, og dermed en højere salgspris. De to ting skal jo vægtes i sammenligningen. ...bare til almen info. Ja det er rigtigt. Det havde den samme lejlighedstype også for 2-3 år siden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dk-se-borger 10 Anmeld indhold Besvaret January 16, 2010 Nogen der kender til et site, hvor man kan hente tal for boligprisudviklingen i Malmö/skåne? Jeg kender selvfølgelig http://www.maklarstatistik.se , men det site har kun grafer, så vidt jeg kan se. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse 10 Anmeld indhold Besvaret January 22, 2010 Nogen der har lagt mærke til at boligpriserne i Malmö har steget med 20% det sidste år? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse 10 Anmeld indhold Besvaret January 22, 2010 http://www.maklarstatistik.se/maeklarstatistik/kommun.aspx?Main=Malm%C3%B6&LK=1280&Typ=Boratter&Months=12&Ant=834&Extra1=8888&Extra2=8888 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
mrode 10 Anmeld indhold Besvaret January 22, 2010 Nogen der har lagt mærke til at boligpriserne i Malmö har steget med 20% det sidste år? Jeps.. min lejlighed er i hvert fald lige blevet solgt efter 2 dages budkrig og for næsten 27.000 sek/m2 - forventede 23-24.000 sek/m2. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret January 22, 2010 Jeps.. min lejlighed er i hvert fald lige blevet solgt efter 2 dages budkrig og for næsten 27.000 sek/m2 - forventede 23-24.000 sek/m2. Tillykke, hvor flytter du så hen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse 10 Anmeld indhold Besvaret January 22, 2010 Jeps.. min lejlighed er i hvert fald lige blevet solgt efter 2 dages budkrig og for næsten 27.000 sek/m2 - forventede 23-24.000 sek/m2. Det er da positivt, tillykke. @Gio, kan ikke se min boligprisprognose i indlæg på side tre i denne tråd, er det kun mig der ikke kan se den, eller er den forsvundet på mystisk vis, kunne være sjovt og se hvor godt den passer på den faktiske udvikling :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse 10 Anmeld indhold Besvaret January 22, 2010 Jeps.. min lejlighed er i hvert fald lige blevet solgt efter 2 dages budkrig og for næsten 27.000 sek/m2 - forventede 23-24.000 sek/m2. Iøvrigt tak for at du deler din erfaring, som jo bekræfter tendensen. Priserne stiger åbentbart i Malmö, lidt imod forventningen, men måske er årsagerne at øresundsbroen stadig har en positiv effekt på boligpriserne i Skåne og Malmö, kombineret med lave renter og lav valutakurs. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 22, 2010 @Gio' date=' kan ikke se min boligprisprognose i indlæg på side tre i denne tråd, er det kun mig der ikke kan se den, eller er den forsvundet på mystisk vis, kunne være sjovt og se hvor godt den passer på den faktiske udvikling :)[/quote']Der var en del attachments der forsvandt sidste gang Steen skulle redde debatten ud af kløerne på et råddent webhotel...desværre. :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse 10 Anmeld indhold Besvaret January 22, 2010 Der var en del attachments der forsvandt sidste gang Steen skulle redde debatten ud af kløerne på et råddent webhotel...desværre. :( Ok, det var bare ærgeligt, jeg har nemlig heller ikke gemt grafen. Min forudsigelse gik på at priserne ville fortsætte ned i København og fortsætte op i Malmö. Det viser sig at være rigtigt indtil videre. Jeg vil eventuelt lave en ny, udvidet og mere præcis prognose snart, med flere argumenter end den tidligere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret January 22, 2010 Kan være det snart er på tide at sælge så, og komme ud på "landet" :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Markowitch 12 Anmeld indhold Besvaret January 22, 2010 Der er boligmangel i Malmø og byggeaktiviteten har været meget lav det sidste år pga. finanskrisen. Dog er byen alligevel vokset med 7442 personer i 2009. Så at boligpriserne stiger er ikke mærkeligt. Malmø er åbenbart lykkedes med at ligge sit image som industriby med stor arbejdsløshed bag sig, hvilket får folk fra hele Sverige til at flytte til byen. Malmø kommune gør sit for at komme boligmanglen til livs. I Hyllie er der givet grønt lys til 1700 lejligheder og I Västra Hamnen har kommunen lagt et nyt planforslag frem til 100 nye lejligheder samt kontorer. Det er stadig meget få nye lejligheder, der jo tager tid at bygge, så det bliver svært for de unge at købe deres første lejlighed. http://sydsvenskan.se/malmo/article622048/Hela-Malmo-vaxer-sa-det-knakar.html http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/malmo/pressrelease/view/nytt-omraade-planeras-i-hyllie-364279 http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/malmo/pressrelease/view/100-nya-bostadsraetter-i-vaestra-hamnen-364277 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret January 22, 2010 Tja, når jeg søger efter bostadsrätter i Malmö på Hemnet (uanset antal værelser, pris og størrelse), så kommer der kun 13 stykker frem, hvoraf 5 er i Rosengården. Temmelig sigende om situationen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lasse 10 Anmeld indhold Besvaret January 23, 2010 Kan være det snart er på tide at sælge så' date=' og komme ud på "landet" :-)[/quote'] Det bedste tidspunkt er når det passer ind i dine planner, men jo der burde da være en lille gevindst ved at sælge nu, men det kan jo både vokse og skrumpe hvis du bliver her længere. Interessant, havde godt set for nogle år siden at befolkningsudviklingen er opadgående, så er spørgsmålet bare om tendens kommer til at fortsætte og hvor længe. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites