Martin_M 10 Anmeld indhold Skrevet January 27, 2007 Hej Jeg er hos Nordea i DK, men påtænker at købe bolig i det svenske. Nogen der kan anbefale en afdeling i KBH hvor de kan rådgive omkring svenske lån osv. i forbindelse med boligkøb hinsidan? pft. Martin Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
nielsen.se 10 Anmeld indhold Besvaret January 27, 2007 Hej Jeg er hos Nordea i DK, men påtænker at købe bolig i det svenske. Nogen der kan anbefale en afdeling i KBH hvor de kan rådgive omkring svenske lån osv. i forbindelse med boligkøb hinsidan? pft. Martin Nordea kgs. nytorv. men optag dine lån i malmö Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret January 27, 2007 Nordea kgs. nytorv. men optag dine lån i malmö Perfekt. Hvordan foregår det mere præcist når man optager lån i Sverige? Hvis man allerede ved at man har en stor udbetaling, så går jeg ikke ud fra at der er nogen problemer med at låne til bolig? Og vigtigst, kan man få rådgiveren i DK til at ordne alt det praktiske så lånet i Malmø er nemt at optage? Igen mange tak for hjælpen i dette super forum! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jeppe 10 Anmeld indhold Besvaret January 27, 2007 Hvad mener du med alt det praktiske?? Hvis du tænker på at undgå en personlig samtale med en svensk filial og din bankmand fikser alle papirer, budgetter, ringen frem og tilbage mellem SE og Dk. Altså kort sagt bare går ned i en dansk filial og får dem til at optage lånet i Sverige for dig..... : Så tager du meget fejl! Hvis du bare har de 10 % i udbetaling. Så er der ingen problemer med at optage lån i en Svensk bank. Men din danske bankmand kan ikke klare noget særligt for dig andet end din overførsel til Sverige hver måned. Og så kan han selvfølgelig lave et budget sammen med dig. Ang. optaget af lånet i den svenske bank/filial, så skal du selv klare alt det praktiske med møder, medbringe alle de papirer på den enkelte lejlighed (når den nu engang dukker op), lønsedler og alt der nu hører med. Man skal huske på at Nordea er et stort firma, men de samarbejder ikke specielt godt imellem øresund. Du må desværre stå for meget af det selv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
irode 10 Anmeld indhold Besvaret January 27, 2007 Swedbank i København (Karin Hinton) klarede alting for os mht svensk hus-lån - inklusive oprettelse af lån og privatkonto med tilhørende internet adgang i svensk filial efter eget ønske. Desuden alt det praktiske med overførsel af handpenning/udbetaling og restbetaling til tiden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jeppe 10 Anmeld indhold Besvaret January 27, 2007 Swedbank i København (Karin Hinton) klarede alting for os mht svensk hus-lån - inklusive oprettelse af lån og privatkonto med tilhørende internet adgang i svensk filial efter eget ønske. Desuden alt det praktiske med overførsel af handpenning/udbetaling og restbetaling til tiden. Det kan godt være Swedbank gør det. De er også nyopstartede i DK og har sikkert en masse forespørgsler fra andre danskere førhen som havde svært ved at begive sig ud i det svenske. Men Nordea gør det ikke ihvertfald.... Der må man klare sig selv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret January 27, 2007 Hvad mener du med alt det praktiske?? Hvis du tænker på at undgå en personlig samtale med en svensk filial og din bankmand fikser alle papirer, budgetter, ringen frem og tilbage mellem SE og Dk. Altså kort sagt bare går ned i en dansk filial og får dem til at optage lånet i Sverige for dig..... : Så tager du meget fejl! Hvis du bare har de 10 % i udbetaling. Så er der ingen problemer med at optage lån i en Svensk bank. Men din danske bankmand kan ikke klare noget særligt for dig andet end din overførsel til Sverige hver måned. Og så kan han selvfølgelig lave et budget sammen med dig. Ang. optaget af lånet i den svenske bank/filial, så skal du selv klare alt det praktiske med møder, medbringe alle de papirer på den enkelte lejlighed (når den nu engang dukker op), lønsedler og alt der nu hører med. Man skal huske på at Nordea er et stort firma, men de samarbejder ikke specielt godt imellem øresund. Du må desværre stå for meget af det selv. Tak for svar. Jeg regnede ikke med at de kunne ordne det hele fra DK, men evt. gøre mig klar til at tage derover og få godkendt et lån uden større problemer. Var ikke i tvivl om at jeg selv skulle møde op i banken og få det ordnet. Mit spørgsmål gik engentlig på om man kunne finde en bank i med svensk filial i DK? Men ellers tager jeg da en bank dag i Malmø og får det ordnet når jeg kommer så langt. :) Nogen der har en liste over hvad der skal medbringes til den svenske filial? og skal man have svensk cprnr for at optage lån? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret January 27, 2007 Det kan godt være Swedbank gør det. De er også nyopstartede i DK og har sikkert en masse forespørgsler fra andre danskere førhen som havde svært ved at begive sig ud i det svenske. Men Nordea gør det ikke ihvertfald.... Der må man klare sig selv. Tak, lige det jeg søgte... Men klarer nok det selv, har herinde læst mig til at der er ok fordele ved at beholde Nordea - bl.a. i forbindelse med bilforsikringer gennem en samarbejdspartner... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jeppe 10 Anmeld indhold Besvaret January 27, 2007 Dine sidste 3 lønsedler. Din årsopgørelse. Evt. Budget. (Tror dog de laver et nyt et i banken). Så er du ihvertfald godt på vej. Du skal have et svensk person nummer for at låne i SE, men de laver et fiktivt nr. i banken så du kan låne med det samme når lejligheden kommer. Man overtager jo typisk lejligheden efter den er betalt... Når lejligheden skal købes skal de jo tage pant i den. Og der skal de nok se vedtægterne (stadgar) og årsregnskabet. Og så selvfølgelig købsaftalen. Men det får du at vide mere om i Banken. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret January 27, 2007 Super. Så må vi se hvad der sker i morgen... Skal over og så 3 boliger... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
patbateman 10 Anmeld indhold Besvaret January 29, 2007 salg af ejendom i DK du kender måske til det, men det er stærkt anbefalet at sælge evt. ejendom i DK inden I flytter til SE. Hvis den danske ejendom sælges mens i bor i SE, skal I betale svensk skat på en evt. gevinst ved salget i DK. Dvs at I bør sælge den danske ejendom inden registrering i SE. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2007 Nordea kgs. nytorv. men optag dine lån i malmö Jeg kan ikke anbefale Nordea på Kongens Nytorv - ud fra personlig erfaring kan jeg kun stærkt fraråde dem. Det var dem, som ikke mente, at jeg var kreditværdig til et Dankort før end jeg havde været kunde hos dem i nogen måneder, så de kunne se mig an. Jeg er alvorligt bange for, at de er så store amatører, at de kunne finde på at sige det samme til Mærsk McKinney-Møller, hvis kan begyndte at overveje at skifte fra Danske Bank. Swedbank på Kalvebod brygge styrer! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2007 du kender måske til det, men det er stærkt anbefalet at sælge evt. ejendom i DK inden I flytter til SE. Hvis den danske ejendom sælges mens i bor i SE, skal I betale svensk skat på en evt. gevinst ved salget i DK. Dvs at I bør sælge den danske ejendom inden registrering i SE. Jeps - denne detalje er skrevet godt og grundigt bag øret... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2007 Jeg kan ikke anbefale Nordea på Kongens Nytorv - ud fra personlig erfaring kan jeg kun stærkt fraråde dem. Det var dem, som ikke mente, at jeg var kreditværdig til et Dankort før end jeg havde været kunde hos dem i nogen måneder, så de kunne se mig an. Jeg er alvorligt bange for, at de er så store amatører, at de kunne finde på at sige det samme til Mærsk McKinney-Møller, hvis kan begyndte at overveje at skifte fra Danske Bank. Swedbank på Kalvebod brygge styrer! Prøver lige Nordea først. Har været hos den altid, så håber de kan lave et eller andet. Men har fået en kontakt på vesterbrogade som jeg skal have et møde med. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret February 1, 2007 Har selv været en tilfreds kunde hos Nordea altid men det er slut nu. Deres Albertslund afdeling havde ikke tid til et møde de næste 3 uger selvom Nordea i Sverige intet gør uden en godkendelse fra ens danske afdeling. Kontaktede 2 svenske banker og valgte Swedbank - indtil videre har de fuldt styr på alt og har ydermere leveret en fantastisk samt hurtig service. Glæder mig til fremover at opleve mere af den svenske service når vi om 2 måneder flytter. Pede Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
nchnch 10 Anmeld indhold Besvaret February 1, 2007 Rådgivning i DK Hej Martin inden jeg flyttede til Malmö skiftet jeg til Nordea. den rådgivning jeg fik var i den afdeling som ligger på Lyndbyvejen. Hej Jeg er hos Nordea i DK, men påtænker at købe bolig i det svenske. Nogen der kan anbefale en afdeling i KBH hvor de kan rådgive omkring svenske lån osv. i forbindelse med boligkøb hinsidan? pft. Martin Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret February 3, 2007 Hej Martin. Jeg er selv ansat i Nordea og flyttede selv herover for 4 år siden inden vores forretningsgange var helt på plads. Der er nogen der har oplevelser fra dengang som de stadig spreder herinde. Nu har vi styr på forretningsgangene, og jeg vil anbefale at du vælger Christine Lindskog der sidder i Limham afdelingen herovre. Hun er en gud på disse sager og klarer mange af de ting for dig som du har brug for. Ring til hende og hør hvad du skal have med til første møde med dem. Hendes nummer er +4640169518 I Nordea gør vi det sådan at den danske filial du kommer fra laver et "godkendelsesbrev" til din kommende svenske filial i Nordea. Det gør vi for at spare dig for en længere godkendelsesprocedure, og for at sikre os selv imod nogen af de kunder der smutter til Sverige med en rædsom økonomi og som vi i sidste ende taber penge på. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret February 3, 2007 Hej Dan Har fået en aftale med Nordea på Agnesfridsvägen på torsdag med Pia Holst. Håber hun er lige så skarp som Christine :) Hej Martin. Jeg er selv ansat i Nordea og flyttede selv herover for 4 år siden inden vores forretningsgange var helt på plads. Der er nogen der har oplevelser fra dengang som de stadig spreder herinde. Nu har vi styr på forretningsgangene, og jeg vil anbefale at du vælger Christine Lindskog der sidder i Limham afdelingen herovre. Hun er en gud på disse sager og klarer mange af de ting for dig som du har brug for. Ring til hende og hør hvad du skal have med til første møde med dem. Hendes nummer er +4640169518 I Nordea gør vi det sådan at den danske filial du kommer fra laver et "godkendelsesbrev" til din kommende svenske filial i Nordea. Det gør vi for at spare dig for en længere godkendelsesprocedure, og for at sikre os selv imod nogen af de kunder der smutter til Sverige med en rædsom økonomi og som vi i sidste ende taber penge på. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Guest Trine Anmeld indhold Besvaret February 3, 2007 Hej Dan Har fået en aftale med Nordea på Agnesfridsvägen på torsdag med Pia Holst. Håber hun er lige så skarp som Christine :) Pia Holst sidder så vidt jeg er orienteret 2 dage i SE og 3 dage i DK som en del af den "Sverigegruppe" Nordea har oprettet i Vesterport afdelingen i DK så jeg vil vurdere hun er ret skarp:) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret February 3, 2007 Pia Holst sidder så vidt jeg er orienteret 2 dage i SE og 3 dage i DK som en del af den "Sverigegruppe" Nordea har oprettet i Vesterport afdelingen i DK så jeg vil vurdere hun er ret skarp:) Ja, jeg har snakket med dem i Vesterport afdelingen - men skal til malmø for at snakke med Pia - hun sidder kun derovre, og bor også derovre. Derfor bør hun jo være en ganske kompetent rådgiver... Er i hvert fald spændt - har 4 huse vi skal se i morgen, så må vi se om vi kommer til mødet i banken med et hus vi gerne vil købe... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret February 3, 2007 Pia Holst sidder så vidt jeg er orienteret 2 dage i SE og 3 dage i DK som en del af den "Sverigegruppe" Nordea har oprettet i Vesterport afdelingen i DK så jeg vil vurdere hun er ret skarp:)Jeg troede hun var stoppet i Nordea!? Jeg havde hende som bankrådgiver i 2003 da jeg skulle herover første gang - siden har jeg haft FIRE bankrådgivere. Og det er ikke på eget initiativ *suk* Pia er ganske reel - men som så mange andre i Nordea, så har hun et regel-sæt at holde sig til ang. økonomien i flytningen. Men nu kan hun jo så rådgive på så mange andre punkter vedr. Sverige - så hvis økonomien er iorden, så er det bare at bombardere hende med andre spørgsmål...samt fiske efter generelle tips, som ikke kan findes herinde. :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites