bluee 10 Anmeld indhold Skrevet January 27, 2007 Jeg står og skal have købt ekstra plader til mit køkken. Men jeg har ingen anelse om hvor køkkenet er fra. Pladen jeg skal bruge er ca 55,5x55,5 og der skal lister til at holde pladen. Nogen der har nogen idéer om hvor man kan købe det? Mine umiddelbare bud er Bauhaus, IKEA etc.. Men det kan være der er andre steder der er mere optimale. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret January 27, 2007 Mener du hylder til at holde en ovn eller lignende oppe med, eller hvad er det for nogen plader? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bluee 10 Anmeld indhold Besvaret January 27, 2007 Plader man sætter ind i et skab. Som regel hvide i et køkken, 1cm høj. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret January 27, 2007 Det med lister gjorde mig lidt forvildet. Kan du ikke bore huller i skabet og bruge almindelige små plugs til at holde hylderne oppe med? (Jeg kalder dem altså for hylder). Du burde kunne hente køkkenskabshylder på IKEA. Men tjek målene så hylden ikke bliver for stor for skabet, eller alt for lille. Hvis du absolut skal bruge lister kan du købe sådan nogen teak eller ege lister (kaldes kvartsstav af de indfødte) der har et firkantet hjørne og er afrundet. Cirka sådan her: (gennemsavet) http://www.nackatra.se/traprofiler/default.asp?Cat_No=2524&Prod_ID=383&show=Products&site=NT_Boo&sitename=NT%20Boo Dem kan du købe på Bauhaus, Silvan og andre byggemarkeder. Jeg satte en gang en gryderist op på den måde, det blev yderst funktionelt og rigtig flot. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
testeren 10 Anmeld indhold Besvaret January 27, 2007 Nogle gange kan du se på siden af skufferne (når de er trukket ud) hvor køkkenet er fra. Der sidder tit et plast- eller klistermærke. Måske du er heldig :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bluee 10 Anmeld indhold Besvaret February 6, 2007 Nu har jeg kigget i IKEA og andre steder men har ikke kunnet finde noget. Der står heller ikke noget på siden af pladerne. Jeg har vedhæftet et foto i håb om nogen kan genkende og ved hvor man kan købe. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret February 6, 2007 Kan du ikke lægge hvilken hylde som helst, der passer målene, ovenpå de der skinner? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
testeren 10 Anmeld indhold Besvaret February 6, 2007 Det var på siden af skufferne der måske står noget - så træk bestikskuffen ud og kig efter igen :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bluee 10 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2007 Kan du ikke lægge hvilken hylde som helst' date=' der passer målene, ovenpå de der skinner?[/quote'] Jo men hvor man lige finder hylderne og "skinnerne" man sætter hylderne op på er spørgsmålet Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2007 elfa har den type af skinner. men jeg tror mest de er til for at holde kurve oppe. elfa kan du købe i de fleste byggevarehuse. bor du til leje kan du måske spørge værten hvor køkkenet kommer fra og hvor du køber tilbehør. bor du i ejerlejlighed kan du måske ringe til sælgeren og spørge? det ligner sådan noget 80'er noget før det blev standard at bore huller og bruge sådan nogen hyldebærerplugs. du kan let risikere at der ikke kan købes reservedele. men hylden må du jo kunne købe på ikea eller i et byggevarehus med de specifikationer du skal bruge. og så bore små huller, afpasset i højde med vatterpas eller lod så alle fire huller havner lige så højt og så sætte nogen hyldebærerplugs ind. det ville jeg gøre, for måden den skinne er sat op på ser ikke optimal ud mht. bæredygtighed. skruerne sidder i midten og skinnen skal bære vægten yderst. hvis du stiller noget meget tungt aller inderst eller aller yderst, eller kommer til at læne dig op mod hylden mon den så dratter ned? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2007 Nu har jeg ikke flere forslag, men hvis du stadig er i tvivl kan du starte en tråd her http://www.byggahus.se/forum/ der plejer man at få meget gode tips på alverdens ting. Husk at vedlægge billedet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nif 0 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2007 De skinner er ikke beregnet til at holde en hylde, men til en skuffe/kurv. I IKEA kan du købe hylder som passer i standardmål, og der 4 små stifter til at holde hylden. Hvis du ikke har forborede huller for disse, kan du lave dem selv. Ellers kan du tage en hvilken som helst liste og sætte ind som de har gjort med skinnerne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Anine 10 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2007 Hej! Det her var også lige relevant for mig. Hvor kan man köbe de der hyldebärerplugs? Og färdige hylder/plader? Mvh, Anine Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fagerborn 10 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2007 Hej! Det her var også lige relevant for mig. Hvor kan man köbe de der hyldebärerplugs? Og färdige hylder/plader? Mvh, Anine På alle byggevarehuse. K-rauta for eksempel: http://www.k-rauta.se/bygg_8227.htm Hyldebærerplugsen (eller stiftene, som nif kalder dem) har de med 99.9% også i løs vægt. Vær opmærksom på at hullerne i dine skabe kan være for tynde til visse plugs, så tag gerne én med (hvis du har) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites