Jump to content
mrode

Nyhederne på P1 (DK) her kl. 7

Recommended Posts

Hejsa Blot til info: Så kom Lars Hougaard også lige i nyhederne her til morgen. Der var et kort indslag om at priserne på broen stiger op til 15% og at det umuligt kan være godt for integrationen i regionen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

På tide den mand får mere tid til sine hobbies Måske var der nogen der kunne fortælle denne Jakob Vestergaard, at det er normalt at et firma giver rabat til de kunder, der er trofaste og køber meget i butikken. Det er derimod ikke normalt, at et firma tager ekstra høj pris af kunder, som man mener - og giver udtryk for - vil anvende produktet på en måde, som firmaet synes er mindre seriøs. Det er faktisk bizart grænsende til sygt. Ingen ville handle sådan et sted, med mindre de var tvunget til det. :( Man kunne jo forestille sig, at kunder, som man afkræver den særligt forhøjede pjatterøvstakst, skal på dybt seriøst og hårdt manuelt arbejde eller besøge nære slægtninge, der er indlagt på hospitalet med livstruende sygdomme. :rolleyes: Først har Bron lagt meget energi ned på at spolere det gode forhold til storpendlerne, og nu sender de denne Vestergaard rundt for at gøre de mere sporadisk rejsende arrige. En særdeles energisk og målrettet markedsafføring, men det leder jo ingen steder når man har monopol. Meget mærkeligt selskab.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Tillykke med den generelt fantastiske brede "assimilering" af den danske presse :-) Tid til at melde sig ind i foreningen.....
Fuldstændig enig. Det er helt fantastisk så meget presse foreningen har formået at skaffe. Stor respekt for deres arbejde! Godt gået, folkens! :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Fra artiklen

- Jeg vil da være ked af, hvis det bremser deres interesse i at komme over på den anden side i deres fritid. Men når de skal på deres fritidsture, så skal de betale det samme som alle andre fritidskunder, siger Jacob Vestergaard.
Sikke noget vås. Jeg mener at samme person ved tidligere lejlighed har givet "kommerciel" pendling som grund for det pludselige spring til 130 kr. pr. tur. Han har åbenbart skiftet mening siden sidst. (se indlæg http://debat.sunddebat.com/showpost.php?p=91833&postcount=16). Jacob Vestergaard's "nye argumentation" er givet ud fra et ønske om at "fritidsbrugere" skal betale lige meget uanset om de har pendleraftale eller ej. Dette kan gøres ved 1: endten at sænke priserne på "fritidsbrug" eller 2: at hæve priserne på "pendling". Dette er et åbenlyst brud med prispolitiken for andre transportsystemer. Har man måske et "fritidskriterie" på en DSB-månedsbillet? Kan togkontrolløren tillade sig at spørge om man sidder i toget i forretningsøjemed eller om man prøver at "snyde" sig til en billig fritidstur med DSB? Det samme gælder busserne. Hvorfor har DSB ikke en fritids og erhvervs takst? Fordi, den er umulig at administrere! I stedet kan man jo antage at fritid og erhverv er samlet i prisen og ikke ligesom på broen skilt op i to takster som slår igennem når man kommer over 50 ture. Til dels er det dumt med 50 tures maks, da folk har forskellige liv og vaner. Derudover er det svært at definere "fritidsbrug". Man kan sagtens forstille sig at man gerne vil noget derhjemme før man kørte på job nr. 2 - som nogen jo har. For det andet kan ikke-pendlere godt have et erhvervsmæssigt ærinde såsom konferencer, bank-forretninger og lignende. Hvorfor skal disse ikke-pendlere så betale den fulde fritidstakt på 130 kr. når det jo ikke er fritidsbrug?? Jacob Vestergaard er en utrolig arrogant person, som også ser med en vis foragt på sine kunder. Hans forklaringer skifter som kritikken vokser og han ser sig åbenbart ikke for fin til at kritisere sine egne kunder som pyldrede fritidsbrugere. Visse mener at han skal have ros for at gøre pendlingen mere fleksibel, men jeg har mere en "det-manglede-bare" holdning. Hvor svært er det i virkeligheden at lave et fleksibelt billetsystem, når man som broen ved præcis hvem der kører over hvornår? EDIT: Jeg mener ligesom andre at det ville være smart hvis traffikministeriet overdrog deres rolle i øresundsbron til Økonomi- og Erhvervsministeriet, så kunne det være at man også ville lægge mere vægt på alle de gavnlige effekter en øget integration ville have i regionen. Noget der også skal tages med i det regnskab der dikterer bropriserne!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo ikke kun de ture over 50 som er problemet. Problemet er også det faktum at der ER en prisstigning på 14% hvis man sammenligner prisen for 50 ture på den gamle ordning og prisen for 50 ture med den nye urimelige ordning - fritidsture eller ej.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det er jo ikke kun de ture over 50 som er problemet. Problemet er også det faktum at der ER en prisstigning på 14% hvis man sammenligner prisen for 50 ture på den gamle ordning og prisen for 50 ture med den nye urimelige ordning - fritidsture eller ej.
Nemlig! Du har helt ret. Men det ændre ikke at Jacob Vestergaard kommer med nogle ret mærkelige begrundelser for at sætte prisen op til 130 kr. efter 50 ture.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...